„Soha nem egyszerű egy olyan többszörös tesztgyőztes modell utódját kifejleszteni, mint amilyen az S 1000 XR. Ezúttal is nagy erőfeszítésünkbe került, hogy kisebb/nagyobb változtatásokkal az XR-t minden téren egy kicsivel jobbá tegyük.”
Ralf Mölleken, a jármű fejlesztéséért felelős projektmenedzser
Forrás : BMW
Az új BMW S 1000 XR még könnyebb, még gyorsabb és még sokoldalúbb, mint elődje.
Az új BMW S 1000 XR a 2019-es EICMA kiállításon tartja világpremierjét. A bestsellernek számító, drasztikus tömeglefaragáson átesett Adventure Sport motorkerékpár a korábbiaknál is agilisabbá vált, mindemellett eddig példátlanul magas szinten ötvözi egymással a hosszú utakhoz ideális kényelmet és a sportos képességeket. Teljesen új fejlesztésű motorjával és futóművével, valamint a 226 kilogrammnyi DIN szabvány szerinti saját tömegével – ami azonos felszereltségnél10 kilogrammal könnyebb elődjénél – az S 1000 XR egy merőben új dimenziót tár fel az Adventure Sport szegmensben. Az új S 1000 XR a maga sajátos, egyedi módján egyesíti a sport- és a túramotorkerékpárok előnyeit – nem kis részben gazdag alapfelszereltségének köszönhetően, amely a következőket foglalja magában: Dynamic ESA, Pro menetprogramok, ABS Pro és DTC, Pro emelkedőasszisztens, tökéletesen leolvasható, 6,5” méretű, Connectivity funkciókkal ellátott TFT kijelző és tisztán LED-es világítási rendszer.
Az 5 kg-mal könnyebb, az S 1000 RR erőforrásából továbbfejlesztett és annál a középső fordulatszám-tartományban még nagyobb teljesítményt leadó motorja módosított sebességváltó-áttételekkel, valamint Motornyomaték-határolóval (MSR) felszerelt.
Az új, soros 4 hengeres motor 165 LE (121 kW) legnagyobb teljesítményét 11 000-es percenkénti fordulatszámon adja le. 114 Nm-nyi maximális nyomatéka 9250 fordulat/percnél jelentkezik. A lineáris nyomatékgörbére alapozva szélesebbre tudták venni a hasznos fordulatszám-tartományt, ami harmonikusabb járást és ezzel még kellemesebb motorozást tesz lehetővé. A 4., 5. és 6. fokozat a korábbiaknál hosszabb áttételezésű, ami pozitív hatással van a zajszintre, a fogyasztásra, valamint – különösen normál országúti sebességnél – a fordulatszámra. A simább működésű, csúszókuplungos (anti-hopping), többtárcsás nedves tengelykapcsoló mellett az új S 1000 XR-t immár Motornyomaték-határolóval (MSR) is ellátják. Az elektronikus vezérlésű MSR hirtelen gázadáskor vagy visszaváltáskor megakadályozza a hátsó kerék megcsúszását.
Teljesen új, közvetlen felfogatású rugóstag, valamint Dynamic ESA/Dynamic ESA Pro elektronikus futóműállítás.
A motorkerékpár egészéhez hasonlóan a futóművet is jelentős fogyókúrának vetették alá. Míg a váz és a lengőkar együttesen 2,1 kilogrammal könnyebb, a motor teherviselő szerepe minden eddiginél hangsúlyosabbá vált. Az új, kétágú lengőkar 1,6 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget – az ily módon közvetlenebbé tett kapcsolat jóvoltából különlegesen pontossá válik a jármű irányítása.
Az új S 1000 XR-hez már alapfelszereltségként jár a legújabb generációs BMW Motorrad Dynamic ESA elektronikus futóműállítás. A legmodernebb szeleptechnológiának köszönhetően a sokoldalú Adventure Sport motorkerékpár rendkívül dinamikus, magas szintű menetkényelemmel párosított motorozási élményt nyújt. Az opcionális Dynamic ESA Pro kétféle csillapítási módot (Road, Dynamic), valamint automatikus terheléskiegyenlítést kínál. Az S 1000 XR motorosát immár a Dinamikus fékasszisztens (DBC) is segíti a fékezési manőverek során.
A leg ú jabb gener á ci ó s Dinamikus von ó er ő -szab á lyoz á s (DTC) n é gyf éle menetprogrammal é s DTC Wheelie funkci ó val. ABS Pro Dinamikus f ékasszisztens (DBC) a bed ö nt é s k ö zbeni f é kez é s m é g nagyobb biztons á gáé rt.
Az új S 1000 XR négyféle menetprogramot – „Rain”, „Road”, „Dynamic” és „Dynamic Pro” – kínál. Az S 1000 XR esetében a most első ízben teljesen szabadon konfigurálható „Dynamic Pro” mód a beállítások széles skáláját kínálja. A gázreakciókon, a motorfék erősségén, az ABS és a vonóerő-szabályozás beavatkozási küszöbén túl az egykerekezés paraméterei (rendelkezésre áll például az új „Power Wheelie” beállítás is) újdonságként külön-külön állíthatók az új S 1000 XR esetében. A részben integrált, feladatát remekül ellátó BMW Motorrad ABS rendszer eleve rendkívül magas szintű biztonságot szavatol egyenes vonalú fékezés közben. A modellbe most bekerülő ABS Pro pedig még egy lépéssel tovább megy azzal, hogy a motor döntött helyzetében való fékezéskor fokozza a biztonságot.
Multifunkci ó s m ű szeregys é g 6,5 colos TFT kijelz ő vel a kit ű n ő leolvasható s á g é rt é s az inform á ci ó b ő s é g é rt.
Az új S 1000 XR műszeregysége szintén új fejlesztés eredménye. Amellett, hogy több funkcióval látták el és növelték az általa megjelenített információk mennyiségét, a mérnökök kiemelt hangsúlyt helyeztek a lehető legjobb leolvashatóságra. A zavaró fényviszonyok közepette is optimális láthatóság érdekében a képernyőt nagy felületűre tervezték. A műszeregység által kijelezett tartalmak – a különféle céloknak megfelelően – változtathatók. A Pure Ride kijelzés például a közúti motorozáshoz szükséges információkat mutatja, míg a Core kijelzés a döntéspozíció, a fékezési paraméterek, valamint a vonóerő-szabályozás megjelenítését teszi lehetővé. Rendelkezésre áll egy további kijelzés is, amely a járműstátusz áttekintésére szolgál. Az alapfelszereltség tartalmazza a praktikus, applikáción keresztüli, nyilakat alkalmazó navigációs rendszert is. A TFT kijelző kényelmesen, a kormánymarkolatokon elhelyezett MMC-vel (Motorcycle Multi Controller) vezérelhető.
Ú j LED-es vil á g í t ó testek é s nappali menetf é nnyel kieg é sz í tett adapt í v kanyarf é nnyel rendelkez ő Headlight Pro gy á ri extrak é nt.
Az európai piacokra kerülő új S 1000 XR motorkerékpárok mindegyik fényforrásában a legmodernebb LED technológiát alkalmazzák. Az irányjelzők és a hátsó lámpa mellett a rendszer a nagy intenzitású fényt kibocsájtó, két szimmetrikus elrendezésű LED-es világító egységet – a tompított, távolsági és parkolófényekhez – tartalmazó főfényszórót foglalja magában. Az új LED-es első lámpa még hatékonyabban világítja meg az utat. A gymeg az utat. mtó, két szimHeadlight Pro első fényszórókba integrált adaptív kanyarfények éjszakai motorozás során, kanyarodás közben jelentenek biztonsági bónuszt. Az opcionális Headlight Pro első fényszórók mindemellett tartalmazzák a nappali menetfényt, amelynek jóvoltából a motor könnyebben vehető észre nappal. A szintén gyári extra LED-es kiegészítő fényszórók hozzájárulnak a még biztonságosabb éjszakai motorozáshoz és a láthatósághoz.
M é g kifinomultabb é s m é g dinamikusabb kialak í t á s optimaliz á lt ergon ómi á val é s k é t vonz ó f é nyez é ssel.
A főváz, az üzemanyagtank-borítások, valamint az ülőfelület közelében lévő idomok újfajta kialakításának köszönhetően a motoros optimálisabban tudja megtámasztani testét és jobban a motorhoz szoríthatja térdét. Ezen felül a test és a motor optimalizált érintkezési felületei, valamint az új, a kormány, az ülőfelület, valamint a lábtartók által bezárt, átrajzolt háromszög optimális ergonómiát szavatol.
Az új S 1000 XR dinamikus arányaival érzékletesen hangsúlyozza ki erőteljes karakterét, míg dizájnnyelvének továbbra is meghatározó részei a különleges megformálású felületek. Az, hogy a túra és a GS szegmensekből érkező megoldások sportos elemekkel keverednek, erőteljes fellépéssel ruházza fel a modellt, egyszersmind ráirányítja a figyelmet annak sokoldalú használhatóságára.
Az új S 1000 XR összetéveszthetetlen karaktere híven tükröződik a hozzá elérhető két különböző fényezésben is: az egyik az alapfelszereltséghez tartozó szürke, a másik pedig a feláras piros/alumínium.
Az ú j BMW S 1000 XR f ő bb jellemz ő i:
- A korábbiaknál 5 kilogrammal könnyebb, újonnan kifejlesztett, az S 1000 RR erőforrásának alapjaira épülő, a középső fordulatszámtartományban nagyobb teljesítményt leadó, optimálisabb motorozhatóságot biztosító soros 4 hengeres motor, valamint módosított váltóáttételezés a 4–6. fokozatok között.
- Kimagasló teljesítmény és nyomaték: 11 000-es percenkénti fordulatszámon jelentkező 165 LE (121 kW) és 114 Nm 9250 ford./percnél.
- Lineáris nyomatékgörbe: még jobban kimotorozható teljesítmény a teljes fordulatszám-tartományban.
- Új fejlesztésű, Flex Frame vázzal ellátott felfüggesztés, amellyel a motor még inkább teherviselő elemmé vált.
- Jelentős előrelépés az ergonómia terén a FlexFrame váznak köszönhetően.
- Dynamic ESA alapfelszereltségként, illetve kétféle csillapítási módot (Road, Dynamic) kínáló Dynamic ESA Pro és automatikus terheléskiegyenlítés gyári extraként.
- Új, az eddigieknél 19%-kal könnyebb, közvetlen felfogatású rugóstag a még közvetlenebb visszajelzés érdekében.
- Dinamikus fékasszisztens (DBC).
- Az elődmodellnél 10 kilogrammal alacsonyabb, 226 kilogrammos saját tömeg (kiegészítő felszereltségek nélkül).
- j, könnyebb, az EU5 emissziós szabványnak megfelelő kipufogórendszer.
- Új, 6 tengelyes érzékelőegység.
- Dinamikus vonóerő-szabályozás alapfelszereltségként.
- DTC Wheelie funkció alapfelszereltségként.
- Motornyomaték-határoló (MSR) és motorfékerősség-szabályozó funkció alapfelszereltségként.
- ABS Pro alapfelszereltségként a még döntött pozícióban is fokozott biztonságért. Dedikált eső mód lapos féknyomás-gradienssel.
- Négy különböző menetprogram – „Rain”, „Road”, „Dynamic” és „Dynamic Pro” – alapfelszereltségként.
- Pro emelkedőasszisztens alapfelszereltségként.
- Gyári extraként elérhető HP Pro váltóasszisztens a gyors, kuplungolás nélküli fel- és visszaváltásokhoz.
- Új, 6,5 colos műszeregység könnyen leolvasható, négy különböző összetételű tartalmat megjeleníteni képes TFT kijelzővel.
- Kizárólag LED-es fényforrásokat alkalmazó világítási rendszer.
- „Komfortindex” funkcióval ellátott irányjelzők.
- Nappali menetfénnyel kiegészített Adaptív kanyarfény az opcionális Headlight Pro első fényszóró részeként.
- Teljesen áttervezett idomozás a még dinamikusabb dizájn, az optimalizált aerodinamikai tulajdonságok, valamint a még tökéletesebb szél- és esővédelem érdekében.
- Kétféle fényezés a forgalmazás kezdetén: szürke és piros/alumínium (felár ellenében).
- A korábbiaknál nagyobb választékban elérhető eredeti BMW Motorrad kiegészítők és gyári extrák.
- Koffertartó szériafelszereltségként.
Legutóbbi hozzászólások