EST. 2002

70. Bol d’Dor: Így látta Bitti

Sikerült ma telefonon utolérnünk Bittit, akit a jubileumi 24 órás versenyr?l faggattunk. Illetve nagyon nem kellett faggatni, tolta a szöveget, ahogyan szokta.

Milyen volt a versenyed? A hétvége folyamán küldtél ugyan sms-eket, de abból nem jött át a hangulat.

Nagyon jól éreztem magam a csapatnál, komoly infrastruktúrája van a Maco Racingnek. Azt hinné az ember, hogy egy csóró kis szlovák csapat, aztán nagyobb kamionjuk van, mint pár osztrák vagy német egységnek. Nagy szeretettel fogadtak a boxban, ami nagyban köszönhet? szerintem a Man-szigeti szereplésemnek. El sem hinné a motorsportban nem járatos ember, hogy mekkora presztízse van ennek a viadalnak itt. A csapattársaim és a motor is nagyon jó volt, csak kicsit szokatlan volt az elején a gép. Az edzéseken már sikerült megbarátkoznom a production motorral, az els? edzésen a 13. helyre kvalifikáltam a csapatot. A szörny? id?járásnak köszönhet?en csapatonként csak egy motoros indulhatott. A második edzésre még durvább lett az id?járás, ezért jobbnak látta a csapatom, ha nem kockáztatunk, így nem jöttünk ki az edzésre, de így is a 20. helyr?l indulhattunk, ami azért nagy szó, mert a Phase One és a GMT94 alakulatot is sikerült lenyomnunk.

Az Eurosporton mutattak egy kigyulladt motort, és a te csapatod nevét írták ki. Ezek szerint nem ti voltatok.

Nem, én pár kanyarral el?bb estem el. Viszonylag jól rajtoltam, a Phase One-os Warwick Nowland mögé álltam be. Épp el?zni akartunk az el?ttünk haladót, a Nowland a bels? ívre ment, én kívülr?l próbálkoztam, de a gázadásnál átdobott a gép. Egyb?l felpattantam, hogy folytassam a versenyt, úgy kellett kicsavarni a gépet a pályabírók kezéb?l. A motor nem sérült komolyabban, a lábtartóm és a hátsó fékem nyekkent el. Egész jó iramot tudtam diktálni, estére már két körrel mentünk a production harmadik helyezettje el?tt, ami összetettben a 14. helyet jelentette. Az este folyamán aztán a francia csapattársam is elesett, pedig nem ment egy nagy tempót, értetlenül álltunk az esett el?tt.

Reggel elkezdett cseperegni az es?, gondoltam, most itt az id?, hogy nagyot alkossak. A világbajnok, Vincent Philippe épp mögém ért vissza a boxból, meg is el?zött, de elmenni nem tudott t?lem. Féktávokon be-beszúrtam neki, ebben az id?ben én mentem az abszolút legjobb id?t 1:56.79-el. Kés?bb a kis Checa is csatlakozott hozzánk, de ? elesett, majd ötven méter múlva én is. Nagyot akart a szarka, csak nem bírta a farka. A célegyenes utána jobbasban ment el a motor eleje, a végeredmény totálkár. Odarohantam a motorhoz, felállítottam, de nem akart beindulni. Vagy fél körön keresztül toltam a gépet, akkor arra gondoltam, hogy kész, vége van a versenynek. A burkolatra támaszkodva pillantottam meg egy lelógó vezetéket, megkerestem a párját, összedugtam, máris volt gyújtás. Felpattantam a motorra, és mentem tovább. Az endurance vb hivatalos honlapján ki is érdemeltem egy sorocskát a teljesítményemért, valamint egy képet, amin a csapatf?nökkel vagyok. Ott írták rólam, hogy még a fogaimmal is behozom a gépet, ha kell. Jól esett! A motor helyreállítása után már csak arra koncentráltam, hogy épségben befejezzük a viadalt, mégiscsak a hetvenedik volt. Végül a 29.-ek lettünk. Ugyan szárazon gyorsulnom kell még legalább két másodpercet, mert elszoktam már ett?l a nagy sebességt?l, de összességében elégedett vagyok a teljesítményemmel.

A csapatom nagyon meg volt velem elégedve, olyannyira hogy egész éves szerz?dést ajánlottak nekem, amit boldogan elfogadtam. Visszatért a kedvem, olyan motivált vagyok, mint huszonéves koromban.

Korábban mondtad, hogy jöv?re egész évet mennél az Alpok-Adrián. Ez a lehet?ség mennyire befolyásolja ezt?

Annyiban, hogy csak az els? állomáson, az áprilisi hungaroringi versenyen indulok, ott viszont a superstock és a superbike géposztályban is. Épp most voltam a Végh Janánál, ? fogja felkészíteni nekem a motorokat arra versenyre.

Következik a Macau GP! Keményen készülsz már rá?

Minden nap edzek, és keményen fogyasztok. 102-r?l indultam, most tartok 92 körül, a versenyre 89 kilósan szeretnék megérkezni. Nem terheli meg a szervezetet fizikailag annyira ez a viadal, mint a Man-szigeti, de észnél kell ott is lenni. A hondás csapatf?nököm itt rokkant meg, a volt endurance-os társam, Bruno Bohumil pedig meghalt az acélkorlátok között. Ezért nem fogok a szokásos kék ruhában versenyezni (? is ilyenben ment a tragikus napon), hanem ezúttal piros b?rruhát húzok magamra. Ráadásul egy olyan szabály is van itt, hogyha az edzésen elesel, akkor nem indulhatsz tovább a hétvége folyamán. Még a versenyen sem!

A [motorinfo.hu] csapata gratulál Neked, és sok sikert kívánunk a Macau GP-re! Épségben gyere haza! TÁMADÁS BITTI!

ugrás fel