Papírforma-gy?zelmet aratott a címvéd? Castrol Suzuki egység a jubileumi Arany Csésze viadalon, a Never melletti Magny-Cours-i pályán, ami egyben az Endurance világbajnokság záró futama volt. A Vincent Philippe (FRA), Keiichi Kitagawa (JPN), Matthieu Lagrive (FRA) alkotta egység 28 pontos el?nnyel érkezett meg a dél-franciaországi ringre. Mivel a futamgy?zelemért 35 egység szerezhet?, ezért a pontvadászat második helyén álló Yamaha Austria egységnek is lehet?sége volt a világbajnoki titulus megszerzésére, igaz csak akkor, ha a címvéd? Suzuki egység a mez?ny hátsó traktusában fejezi be a viadalt. Ez nem következett be. Vincent Philippe-ék a verseny elején a mez?ny élére ugrattak, és ha már ott voltak, akkor nem is engedték ki kezükb?l a gy?zelmet. Hibátlan motorozással védték meg címüket.
A Yamaha Austria csapata (Igor Jerman SLO, Sébastien Scarnato FRA, Gwen Giabbani FRA, Thomas Hinterreiter AUT) a GMT94 egység kiválásával, két órával a finis el?tt jött fel a második pozícióba, amit a hátralév? két órában sikerrel védett meg. A GMT94 alakulata (Sébastien Gimbert FRA, David Checa SPA, Didier Van Keymeulen BEL, Christophe Guyot FRA) a kuplung meghibásodása miatt volt kénytelen feladni az egész verseny alatt ?rzött második pozíciót.
A harmadik helyen a Kawasaki France (Patrick Piot FRA, Steve Plater GBR, Joshua Brookes AUS, Yvan Silva SPA) egység érkezett célba.
Viszontagságos 24 órát tudhat a háta mögött Bitti alakulata, a Maco Racing Team (Cerny Jaroslav SVK, Johann Garonnat FRA, Martin Kuzma SVK) is. A versenyt két bukással indította Bitti, vissza is csúsztak a mez?ny végére. Kemény munkával felküzdötték magukat a Production kategória második helyére, ami összetettben a 19. pozíciót jelentette. Az éj leple alatt azonban ismét hátravetette a Maco Team-et egy bukás, végül a 29. helyen fejezték be a futamot. Bitt a verseny után küldött nekünk egy sms-t: „Jól vagyok, estem két jókorát, a második bukás után toltam vagy fél kört a motort. Fáj mindenem, de azért végigmentünk.” Ha itthon lesz Bitti, megpróbáljuk szóra bírni.
Rosivall Ágoston az Innodrom csapattal a 19. helyen végzett, ami azért nagy szó, mert a verseny elején a mez?ny hátsó részében köröztek.
A men?k közül a Castrol Suzuki második alakulata (William Costes FRA, Julien Da Costa FRA, Guillaume Dietrich FRA, Stéphane Duterne FRA), a korábban említett GMT94 egység, és a Bolliger team (David Morillon FRA, Patric Muff SUI, Horst Saiger SUI, Marcel Kellenberger SUI) nem jutott el a kockás zászlóig.
Bol d’Or, végeredmény (az első tíz célbaérő)
|
|
1 – Suzuki Castrol Team – FRA – Suzuki GSX-R1000 – Philippe, Kitagawa, Lagrive – 785 laps
|
Legutóbbi hozzászólások