EST. 2002

70. Bol d’Or: Négy órán túl

A Castrol Suzuki második számú alakulata (William Costes FRA, Julien Da Costa FRA, Guillaume Dietrich FRA, Stéphane Duterne FRA) indulhat az élr?l a jubileumi, 70. „arany csésze” viadalon, megel?zve a National Motos Honda (Frédéric Protat FRA, Olivier Four FRA, Daniel Ribalta SPA) és a címvéd? Castrol Suzuki No. 1 egységet (Vincent Philippe FRA, Keiichi Kitagawa JPN, Matthieu Lagrive FRA).

A pénteki kvalifikációkra is szakadó es?ben került sor, amivel több motorosnak is meggy?lt a baja. Többek között Rosivall Ágoston is elesett a tegnapi napon, de Warwick Nowland és a címre még elméletben esélyes Yamaha Austria csapat is megszenvedett az id?járással: csak a 22. ill. a 11. rajthely az övék.

„Olyan érzés, mintha jégen mennél. Már hármast kell kapcsolnom a pálya azon részein is, ahol szárazon még egyest követelne meg a tempó. Átlagosan 10-12 másodperccel kéne lassabbnak lennünk a vízen a száraz pályához lépest, de itt közel 20 szekundummal vagyunk gyengébbek a száraz id?nkhöz képest. Ez abból adódik, hogy ezt a pályát a Forma-1-es autóknak építették, ezrért aztán jobban kell birkózni a motorokkal a Magny-Cours-i ringen.” – magyarázta Nowland a gyenge edzéseredményt.

Bitter Sanyi alakulata a Maco Racing Team (Cerny Jaroslav SVK, Johann Garonnat FRA, Martin Kuzma SVK) a 20. helyr?l várhatja a rajtot, köszönhet?en Bitti remeklésének. Sanya saját géposztályában (Production) a harmadik leggyorsabb id?t érte el, ami már önmagában is nagyszer? teljesítmény, hát még úgy, hogy két élmen? superbike-csapatnál, a Phase One és a GMT94 egység Yamaháinál is gyorsabb tudott lenni.

Bitti elmondása szerint nagyon élvezi a versenyzést, valamint a csapatban is jól érzi magát. Most kicsit tart a futamtól, mert a kezdésre szárazságot ígértek az id?jósok, és viszonylag kevés id?t mehetett ideális körülmények között a számára ismeretlen technikával.

Rosivall Ágostonéknak (Lars Albrecht GER, Niggi Schmassmann SUI, Hubert Junkers GER) sajnálatos módon nem jött ki a lépés. Az esés miatt még a legjobb harmincba sem sikerült beverekedni az Innodrom Racing Suzuki GSX-R 1000-ét. A 32. helyr?l vágnak neki a 24 órás viadalnak.

Az els? négy óra krónikája

Mire felkerül ez az összefoglaló az oldalra, addigra a versenyz?k már a negyedik órán is túl vannak. Nem unatkoznak a pályára kilátogatók és a versenyz?k sem, zajlanak az események Magny-Cours-ban. A rajtjelre (száraz pályán) a Castrol Suzukik reagáltak a legjobban, nyomukban a GMT94 alakulattal. Nagy csata dúlt az élen a második számú Suzuki egység (0-ás rajtszámmal) és a GMT94-es csapat motorjai között: felváltva vezették a versenyt az els? órában, egészen a Suzuki egység kicsúszásáig: Da Costa sokallt be az egyik kanyarban, de a versenyt tudta folytatni. Gyors fékigazítás a boxban, majd vissza a pályára négy kör hátrányban az 55. helyre. A vezetést a Castrol Suzuki No.1 egység örökölte, miután a GMT94 istállót már letudták.

Bitti versenye sem indult zökken?mentesen. Bitti szavaival élve – mocskos nagyot esett a második körben, de becsületére legyen mondva, visszaállt a versenybe, az ötvenedik hely környékére.

Ezután kicsit lehiggadtak a kedélyek. A második pitstop és négy óra elteltével továbbra is a címvéd? alakulat vezeti a mez?nyt, a GMT94 egység a második, a Yamaha Austria motorja a harmadik helyen áll a versenyben. Az edzéseken sziporkázó National Motos Honda istálló a hatodik helyen körözve szenvedett balesetet, vissza is csúsztak a 40. pozícióig.

A befutó és a bajnokavatás holnap, délután háromkor esedékes.

ugrás fel