Jerezben nemcsak az IRTA tesztek zajlottak le a hétvégén, hanem megvolt a GP Commission testületének satjótájékoztatója is az immár végleges szabálymódosításokról. Ezpeleta a Dornától, Ippolito és Danis urak a szövetségt?l, Tsobouchi az MSMÁ-tól és Poncharal az IRTA képviseletében ültek a fehér asztal mögött.
Tehát vegyük át még egyszer, memorizáljuk, hogy Katarra mindenki kívülr?l fújja, ha a társaságban szakmai kérdésekre terel?dne a szó: a MotoGP-ben azonnali hatállyal életbe lép az a szabály, hogy a nyári Cseh Nagydíj után minden versenyz? öt darab blokkot használhat, egészen a szezon végéig, Valenciáig. Ezt minden nagydíj-hétvégén ellen?rzik minden csapatnál. Egy er?forrás akkor min?sül használtnak, ha elhagyja a boxutca kijáratát. Egy-egy blokkot tetszés szerint akárhányszor alkalmazhatnak. Ha valaki szabályt szeg, azért 10 világbajnoki pontot vonnak le.
2009-2010-ben a felkészületi tesztek legfeljebb nyolc napig tarthatnak összességében. Kerámia-származék fékberendezések tiltólistán. Hidraulikus rendszerek szintén, és a motorolaj sem szolgálhat egyéb célt a kenésen kívül. Nem szabad elektronikusan vezérelt felfüggesztéseket beépíteni. A tesztpilóták, akik amúgy nem vesznek részt a vb-n, mint nevezett versenyz?k, tovább dolgozhatnak a fejlesztéseken, de néhány megszorítással – minden csapat legfeljebb 240 darab abroncsot kaphat januártól decemberig a hivatalos gumiszállító Bridgestone-tól. A bajnokság beindulása után legfeljebb két tesztelésre van mód, és csak olyan pályákon lehet próbálni, ahol az elkövetkezend? 14 napban nem lesz verseny.
2010-t?l minden versenyz? csak egyetlen motor felett diszponál futamonként, a teljes idény alatt a felhasználható gépek száma maximum hat lehet. A karbon féktárcsák átmér?jét uniformizálják (320 mm), s ugyanez történik a tömegükkel is. Az üzemanyag-befecskendezés legnagyobb megengedett nyomása 10 bar lesz. Tiltólistára kerülnek az MMC (Metal Matrix Composite) és az FRM (Fiber Matrix Composite) anyagok, és a gumih?fok-visszajelz? szenzorokat is kriminalizálja a testület. Az elektromos és a hidraulikus szelepemelés is tilos lesz, ahogy a dupla kuplung alkalmazása is. Elektronikus váltó-asszisztenst szabad használni, de CVT-t, automata váltót nem. Elektronikus kormánygátló: kuka. A motorok minimum-súlyát 2 kg-mal emelik (150 kg lesz így az alsó limit a négyhengereseknek). Egy motor körül legfeljebb öten dolgozhatnak (szerel?k, mérnökök) a helyszínen. És még egy, el?szél nélküli nóvum: újoncok csak privát együttes színeiben nevezhetnek be a vb-re.
Az eljövend? Moto2 kategória esetében az MSMA egyhangólag elfogadta, hogy a versenyblokkokat egyetlen beszállítótól kapja minden résztvev? csapat.
Legutóbbi hozzászólások