Az idei els?, sepangi tesztelés után aligha ez volt az, amire vágyott a James gyerek. Igazából a bizalmat szerette volna visszaépíteni a motorozás, az M1 és a Birdgestone-ok felé a több hetes kihagyás után. Az eredmény: katasztrofális zakó, nullára írt motor, kipukkadt önbizalom. Nehéz id?kben JT.
Az egyik leggyorsabb balos kanyarban az #52-es M1 hátsó kereke megcsúszik, majd hirtelen megtapadva parittyaként repíti a magasba pilótáját. Toseland egy hatalmas szaltóval detonálódik a jerezi betoncsíkba, végül a kavicságy emészti fel kinetikus energiájának nagy részét. James ezután mozdulatlan, a szervez?k lefújják a futamot, piros zászló.
A délutáni, BMW gépkocsiért folyó kvalifikációs edzés, ha úgy tetszik, a „Nulladik Nagydíj” utolsó 15 percének krónikái.
|
|
Még makulátlanul |
Egy bukás után mozdulatlan test mindig riasztó látvány, de a történtek után pár perccel már tudni lehetett, hogy JT nem szenvedett életet veszélyeztet? károsodásokat. A Mobile Clinicán végzett rutinvizsgálatok után a cadizi kórházba szállították részletesebb kivizsgálásokra. A doktorok közepesen súlyos agyrázkódást állapítottak meg, és természetesen testszerte jó pár zúzódást, de estére elengedték a srácot. Komolyabb fizikális eltérés nincs, jelentette ki az analízis.
A sepangi buktája után, melyet nemes egyszer?séggel élete eddigi legnagyobb esésének nevezett, a legf?bb elkerülni való épp a mai eseményláncolat volt. „Sajnálatos dolog, ami történt, hiszen James a nap végére újra kezdte a régi formáját hozni, egyre jobb beállításokat talált, a gumikkal is kezdett összebarátkozni.” – mondta Poncharal, a csapatf?nök.
|
A jobb napokat is megélt Toselandnek most sz?k három hete van nyalogatni csorbult önbizalmát, és hogy a fejében rendet tehessen. A tavaly bombaformában a MotoGP-be robbanó SBK-bajnok az Edwards-al való összeveszés, és az ennek kiváltó okaként jegyzett f?mérnökcsere óta nem találja önmagát, a tesztszezont kevés begy?jtött információval, csapnivaló id?eredményekkel zárta. A felette gyülekez? felh?ket súlyosbítják a másik sorozat történései: Ben Spies, aki nagyon jó viszonyt ápol a Tech3 Yamaha vezetésével, mint emlékszünk, parádésan mutatkozott be a WSBK els? két versenyén, nem mellesleg csak egy éves futamid?vel számol, ami a szériaalapú motorozást illeti. Könnyen lehet, hogy év végén a Monsteres Yamahákról valakinek távoznia kell: és a tél alapján Edwards az er?sebb, nem is kevéssel.
Legutóbbi hozzászólások