Randy Mamola kétségkívül az egyik legszimpatikusabb, legextrovertáltabb, ugyanakkor leghozzáért?bb alakja a MotoGP-szcénának. Az ? szavára mindenki odafigyel, és az elemzései az esetek t?lnyomó többségében megállják a helyüket a majdani gyakorlatban is. A let?nt 500-as géposztály egykori élharcosa és ezüstérmese az új szabályzat tükrében mondott véleményt az er?viszonyokról – és Casey Stonert hozta ki favoritnak.
‘Ránézve a beiratkozottak listájára egyértelm?en látszik, hogy Casey és Valentino a leger?sebbek. Ebben az összevetésben szerintem most Casey az esélyesebb, mert gyorsabb a Ducati beállításában.’ Itt emlékeztetünk, hogy idén a versenyz?knek a korábbinál kevesebb id? áll rendelkezésükre a futamokat megel?z?en, a versenyhétvégék ‘racionalizálását’ követ?en. 2007-ben, Stoner világbajnokságának évében az ausztrál úgy nyerte meg a sepangi és a katari nagydíjat is, hogy szinte alig motorozott az edzéseken, csuklóproblémái miatt.
A másik dolog, hogy a gumik ugyanazok mindenkinek. ‘Ez így van, de nem mindenki számolhat egy jó vázzal vagy egy jó versenybeállítással. Ez nem olyan könny?, mint amilyennek hallatszik. A versenyz?k nagyjából elégedettek a változásokkal, de ez óriási nyomást fog helyezni a csapatokra, és rájuk magukra is. Természetes, hogy például egy Suzuki, amely a télen kifejlesztette a saját vázát, hogy minél jobban kihaszná?lhassa a gumijait, el?nyös pozícióban van – ezt a két felkészülési teszten meg is mutatták.’
Mamola számára az igazi vízválasztó a Japán Nagydíj lesz a 2009-es évben (április 26.). ‘Ott a versenyz?knek tényleg csak a három darab 45 perces edzés lesz, hogy felkészítsék a motorokat, nem öt vagy hat alkalom, mint a teszteken. Az gyönyör? lesz.’
Ha megpróbáljuk egy pillanatra félretenni a két ászt, az olaszt meg az ausztrált, találunk (legalább) még kett?t a pakliban. Pedrosa és Lorenzo, honfitársak, mindketten a MotoGP jelenét és jöv?jét is jelentik, még ha szegény Pedró most minden tekintetben nehéz helyzetben is van. Bajnokok, ?stehetségek, ellenfelek a pályán és azon kívül egyaránt. Hogy kezd?dik majd számukra 2009? ‘A repsolosnak gondjai lesznek. Nem szokott hozzá ahhoz, hogy négy hétre kiessen az edzésb?l, Katarban csak néhény pontért megy majd. Más a helyzet Lorenzóval, aki tündökölt a losaili teszten, és a tény, hogy legjobb ideje éppen a versenyszimuláció alatt esett, igen bátorító.’
Nos, ha Randy mondja…
Március 25-t?l 27-ig Jerezben a 125-ösök és a 250-esek tesztelnek, szombaton és vasárnap pedig jön a királykategória a Nulladik Nagydíjjal, a szokásos BMW-ért, amelyet a leggyorsabb kört elér? motoros kap meg. A favoritok a fenn említettek – Vale nagy formában várja a kezdést, a Casey srác státusza szerint még lábadozik novemberi csuklóm?tétje után (a szimulációkat lehet, hogy emiatt továbbra sem fogja er?ltetni, de gyorskörön odaverheti a mez?nyt, mint tette Katarban). Pedrosa kihagyja az eseményt – motorozhatna bár, de fölösleges kockázatot nem vállal, pláne, hogy hamarosan azon a katari pályán kell bizonyítani, ahol k?kemény balesetet szenvedett pár hete. Az RC212V-t Dovizioso és a San Carlós Toni Elias fejlesztik. Figyelhetjük Lorenzo és az újdonsült ducatis Hayden teljesítménygörbéjét, meg a villámgyors suzukisokat. Megcsodálhatjuk a rizlás GSV-R-ek és a Monster Tech 3 Yamahák új fényezéseit. Vasárnap 14:05-t?l aki teheti, rogyjon le a fotelbe a képerny? elé, és kövesse él?ben az eseményeket. MI itt az interneten mindenr?l beszámolunk majd, ami fontos.
Legutóbbi hozzászólások