A szegmens képvisel?i, úgy néz ki, vérre men?nek tekintik a június 19-i derbit. 37.7 mérföld, azaz egy menet az Isle of Man pályán – ennyi lebeg az alkotók szeme el?tt, na meg a gy?zelem persze. Hatalmas az érdekl?dés a benzing?z nélküli, „hangtalan” futamra.
Ellenfelet kapott a Mission One. A katalógusadatok alapján (eddig) abszolút gy?ztesként kikiáltott nullemisszós járgány után a Steve Linsdell vezette alakulat bemutatta az EV-O RR-t. Elképzelésük alapján korántsem az elemi nyers er?, ami dönteni fog a verseny végkimenetelében. Linsdellék már egy lépcs?fokkal feljebb tekintenek, a man?verezhet?ség, kezelhet?ség lebeg a szemük el?tt, és nem utolsó sorban, bizony, a GPS-alapú valós id?ben vezérelt traction control.
Karbonvázas lesz a Steve Linsdell fia által vezetett EV-O RR, de a felhasznált exkluzív és drága megoldások lajstroma itt nem áll meg. Elöl és hátul is egykarú leng?villa csatlakozik a kerekekhez: a hagyományos villakiflikbe fogott els? teleszkópok helyett alkalmazott koncepciót eleddig nem s?r?n láttuk szupersport motorokon; a tervez?k extra stabilitást, és a kiváló talajkövetés miatti hosszabb gumiélettartamot várnak a szerkezett?l.
Két elektromos motor fogja meghajtani a gépet, mely mind súlyban, mind er?ben valódi konkurense lehet a mostani 600 köbcentis sportmotoroknak. A két motor közvetlenül a hasidom aljában kaptak helyet, míg az akkumulátor épp ezek felett csücsül. A tömegközpontosítás már itt is hódítja a teret.
Az „áltank” nem csak az ehhez szokott szemet nyugtatja, de a pilótának is segít: támasztékot ad a térdnek a kiüléseknél. Emellett a közkézen forgó adatokkal könnyebb volt aerodinamikailag optimális formát kialakítani a konvencionális elrendezéssel.
A csapat már hetek óta a helyszínt elemzi, GPS-es nyomon követéssel rögzítették a befutandó pálya minden egyes centijét. Nem véletlenül, és nem csupán az ívek tanulása céljából: a MotoGP-ben alkalmazott módszerrel akarják valós id?ben, a boxból változtatni a versenymotor er?leadását, hogy az EV-O RR az aszfaltcsík minden egyes szekciójában optimálisan gyorsíthasson ki a kanyarokból.
A Steve Linsdell vezette csapat agytrösztjei: Peter Williams, Steve Fyldes és Rick Simpson. Peter korábban a Lotusnak tervezett, nem utolsó sorban olyan projektekben vett részt, mint a Lotus 79 Formula1 versenyautó. Így hármójuknak együtt pedig hathatós szerepük volt a Le Mans nyertes Bentley Speed 8 megmunkálásában. A pilóta Steve fia, Olie Linsdell lesz.
Legutóbbi hozzászólások