Katarban a vasárnappal együtt három napig tesztel a MotoGP. Éjjeli esemény lesz ez is, ami annyit tesz, hogy a motorosok helyi id? szerint 18 és 24 óra között használhatják a pályát (az id?eltolódás két óra, azaz magyar id? szerint a tesztintervallum 16-22 óra). Az id?járás nem nevezhet? ideálisnak a nyitónapon: két órával a kezdés el?tt húsz fok volt a Losail környékén, ámde er?sen fújt a szél, a tapadási viszonyok pedig kimondottan csapnivalóak voltak.
A vb idei nyitóversenye április 12-én éppen Katarban lesz, emiatt is kiemelten fontos szerepet játszik a csapatok életében ez a teszt. Davide Brivio Yamaha-, és Livio Suppo Ducati-f?nök is hangsúlyozta ezt: az olasz stratégák szerint sorsdönt? lesz ez a három nap. A februári malajziai próbákhoz képest elektronikai újdonságokat vonultat fel az M1 és a GP9, emellett a bolognaiak egy új leng?villát is magukkal hoztak. Stoner csuklójának újabb próba lesz ez, Lorenzo szokhatja a Bridgestone-okat, Hayden folytathatja a Ducati idomítását (és fordítva). Remek morállal jöttek a sivatagba a suzukisok, távoli emlék már csak a tavalyi év, amikor Capirexék a felkészülési szakasz után a ‘régi’ géppel kezdték meg az évet. Egészen más szelek fújnak, ráadásul a jó szereplést látva a Rizla szponzor is visszatért az alakulathoz.
|
|
Rossifumi katari kölykök körében, tavaly
|
Érdekes a helyzet a hondásoknál: a Távol-Keleten Toni Elias volt a leggyorsabbjuk egy több forrás által is frappánsan ‘factory spec’-ként megnevezett motorral. Dovizioso az er?leadást említette a gyári RCV gyengeségeként, Pedrosa pedig térdsérülése miatt id? el?tt hazarepült a maláj tesztelésr?l. A kis spanyol bizonytalan id?szakot él meg, a személyét övez? ‘paddock-pletykáknak’ talán úgy vehetné leghatékonyabban elejét, ha kivágná a rezet. Talján boxtársa szívének kedves helyszínen dolgozhat, hiszen majdnem pont egy éve, 2008. március 10-én, els? MotoGP-versenyén negyedik lett Rossi el?tt a Katari Nagydíjon. De Angelis, De Puniet és Takahashi motorjai mintey 800 fordulattal kevesebbet pörögnek, mint a gyáriak – Tokió ezzel a tiltással kívánja visszavetni privát csapatait… ez szerintünk (és nem csak…) nem kis kitolás, f?leg a dohaihoz hasonló, kilométer-hosszú egyenesekkel megáldott pályákon.
A Yamaha privatistáit nem éri efféle hendikep, mi több: a Tech3 csapaton belül egészséges rivalizálás forr Edwards és Toseland között. A Ducati magánistállói sincsenek hátrányos helyzetben annak ellenére, hogy mindegyikük a tavalyi motorokkal megy: a GP8 gyors és kiforrott darab. Talán Mika Kallio kapta el vele legjobban az érzést, Niccolò Canepától javulást várnak szurkolói. Sete Gibernau kihagyja a tesztet, gyógyuló bal vállára hivatkozva. Az osztály létszáma így 17.
Mert ugye ott van viszont Melandri, aki ráadásul els?ként gurult ki a borzasztó tapadású aszfaltra a fekete Kawasakival, amin a Bridgestone-felirat és a technikai szponzorok nevein kívül más nem szerepel. Teljes rejtély még a tizenöt f?snek mondott csapat összetétele, felépítése (Akashival valami kapcsolat megmaradhatott): a gárda neve Hayate, ami japánul annyit tesz: sebes szél. A vb-n mindenesetre indulnak, ez már biztos. Marco két ugyanolyan ZX-RR felett diszponál, ezek az Ausztráliában Olivier Jacque által tesztelt motor továbbfejlesztett változatai. Macio annyit mondott csak: nem 100%, hogy elindul a bajnokságban, minden ennek a tesztelésnek a kimenetelét?l függ. Az olasz tehát els?ként volt pályán, sorozatban ment nyolc kört, a leggyorsabbat 2’04’045 alatt.
Helyi id? szerint 18 óra 55 perckor piros zászlóval szakították félbe az eseményt, mivel eleredt az es? a sivatagban. Ilyen világot élünk. Az amúgy is rossz tapadás kritikán aluli vált, és az egyébként sem túl bátor versenyz?k testi épségére tekintettel jött az intermezzó. Az egy órában Chris Vermeulen volt a leggyorsabb, miközben a sepangi h?s csapattárs Capirossi még át sem öltözött utcai viseletb?l motorosruhába. Stoner és Pedrosa szintén civilben figyelték az eseményeket, Rossi els? körét töltötte a pályán, mikor leestek az els? cseppek. Folyt. köv.
|
|
A helyzet helyi id? szerint vasárnap 19 órakor 1. Vermeulen (Suzuki) in 2’01”843 (5 kör) |
Legutóbbi hozzászólások