A nemzetközi szövetség hivatalosan is kiadta a 2009-es MotoGP szabálytatát. Az érvénybe lép? változtatások azonnali hatállyal m?ködnek. A felügyel? bizottság, a ‘Grand Prix Commission’ értekezlete után elfogadták a dokumentumot, Vito Ippolito FIM- és Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök, Claude Danis (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) e Takanao Tsubouchi (MSMA). Több javaslatot a nemrég Sepangban és Japánban ülésez?, gyártókat tömörít? MSMA jegyez.
Ahogy várható volt, eltörölték a pénteki hivatalos id?mér? edzéseket (a hétvége programja alant olvasható), amellett, hogy egy órásról 45 percesre kurtították a terjedelmet.
Ami ennél váratlanabb, az az alkalmazható elektronikus rásegítés alapos megrendszabályozása: tilos a rajtelektronika és az ilyetén futóm?-állítás menet közben. A kiírás ezzel gátat szab két olyan fejezet fejl?désének, ami költségemészt? hóbort. Összességében egy eléggé radikális változáson (reformon?:) megy át a MotoGP, több dimenzióban változtattak dolgokon és hát a tavalyi finálé meg az idei szezonkezdet között csak történt egy s más a világgazdaságban.
De hátravan még a feketeleves. A nyári szünett?l a bajnokság befejezéséig tartó, nyolc nagydíjat felölel? id?szakra minden versenyz? öt darab motorblokkot használhat. Brnóval (augusztus 14.-15.-16.) kezdve nyolc hétvége, öt motor. A fékberendezésb?l ki?zetnek a kerámia-származékok. És csak két hétf?i ‘esemény utáni teszt’ lesz, jelesül a Katalán és a Cseh Nagydíjat követ?en.
|
|
|
Legutóbbi hozzászólások