Az ?szi-téli szalonokon hiába vártuk, legalábbis a kész modellt – mostanra megérkezett az els? hivatalos gyári kép és a hír: lesz. Az S 1000 RR az újmodell-rovat egyik legnagyobb talánya: miután a bajorok kiállították – verseny-változatban! – Kölnben és Milánóban is, a közönségnek csak a találgatás maradt, semmit nem lehetett tudni fel?le. Soros négy henger, alumínium váz, fejlett technológia – azzal ki is merült az információs háttértár. Ezt-azt pusmogtak róla itt-ott, de az kevés volt és semmi konkrét. De a titkolózás valahol érthet? is.
Nem csoda, hogy nem terítette ki az összes kártyáját id? el?tt a BMW, hiszen a masina sportpályán való tesztelése nélkül végleges szériamodell sem állhatott még rendelkezésre. A gyár nem engedhette meg magának, hogy homologizál egy motort, amin aztán ezt-azt utólag kicserél, megváltoztat. Meg kellett várni Corser és Xaus tesztjeit, hogy a visszajelzések és az eredmények alapján milyen is lesz a helyes konfiguráció. Ez lényegében ugyanaz a fejlesztési stratégia, amit a szintén újonc Aprilia követett az RSV4-gyel. Ez persze azt is jelenti, hogy a Superbike vb-t ‘széria-származék motorok bajnokságának’ már aligha definiálhatjuk, hiszen az új trend szerint konkrétan a pályáról homologizálnak motorokat a piacra… de ez más lapra tartozik.
Szóval itt van ez az ezres, ami egy Superbike-származék utcai sportmotor. Amit nem véletlenül várt ennyire a szakma és a közönség: a BMW gyakorlatilag az utolsó utáni pillanatig kivárt a WSBK-fegyver utcai másának bemutatásával – január utolsó napja volt a legutolsó nap, ameddig a gyárak homologizálhatták versenyeztetni kívánt motorkerékpárjaikat, és ameddig le kellett gyártaniuk az induláshoz minimálisan megkövetelt kett?százötven példányt. Ez persze egy részr?l marketing, a másik oldalról viszont kényszer szülte megoldás: a bajoroknak tényleg szökségük volt minden percre, hogy helyre tegyék a motor minden részletét. Az engedélyeztetési procedúra után ugyanis nagyon körülményesen lehet csak változtatni a kész utcai modellen.
Ezek a fejlesztések szokták aztán nagyon megdrágítani a motorokat – nos, az S 1000 RR esetében ez nem így történt. A németországi listaár 15.150 euró, az import?rök árképzése e napokban folyik, de várhatóan egyik országban sem rugaszkodnak el a forgalmazók ett?l a summától. Azaz, a japán superbike-okkal egy árkategóriában sikerült megalkotnia a magáét a BMW-nek.
Mindezt úgy, hogy a beígért technikai fineszek nem maradtak le. Sok adat ugyan nem látott napvilágot a motorról, de ahhoz pont elegend?ek, hogy a rajongók érdekl?dését felkeltsék. 183 kilogrammos száraz tömeg, 999 köbcentis, ultrakompakt hengerfejjel szerelt soros négyhengeres. Sportos, négyféle funkcióban használható ABS, és a hírek szerint DTC, azaz traction control. A képekr?l leleshet?ek a Brembo fékek, nem egyblokkos nyergekkel és az elektronikus váltó jelenléte, amelyet a HP2-n és az új K 1300-akon már bevetettek a bajorok.
Legutóbbi hozzászólások