Nemrégiben a KTM f?hadiszállását hagyták el gyári képek az RC4 jel? modellr?l, ami egy felpaprikázott 650 (a kés?bbiekben 700) köbcentis egyhengeres blokk és egy hiperkönny? felépítmény frigyéb?l születik – ha ugyan születik, mert a prototípus egyel?re úgy t?nik, megmarad prototípusnak. A merész és mer?ben új ötlet szériagéppé alakításához az kell, hogy legalább nyomokban látszódjon, hol fog megtérülni a befektetett pénz, id? és energia – az efféle hazárdjátékoktól pedig manapság, érthet? módon, ódzkodnak a gyártók.
De a betegség már másokat is megfert?zött. Az Apriliát is megkörnyékezte a gondolat, Noaléban az SXV 550-es er?forrást építették egy, az RS125-öséb?l származó, ultrakompakt vázsszerkezetbe. Gyári szinten elég hamar elvetélt a próbálkozás, f?ként, mert utcai használat során nem nagyon tudni, hogyan muzsikálna ez a motor-váz konbináció.
Ez azonban cseppet sem aggasztja a Tuscon tervez?csapatát: fejükbe vették, hogy kéthengeres, négyütem? sportmotort készítenek, mázsa alatti súlykategóriában!
Az Aprilia V2-ese körül Jeff Roberts, a Tucson f?mérnöke egy 1.300 mm-es tengelytávú motort épített, olyat, hogy ránézésre akár egy kisköbcentis sporttal és össze lehetne keverni a BT550-et. A felfüggesztéseket a Paioli szállította, természetesen a ‘racing’ szórásból; a felnik karbonból, a fékek a Beringert?l. A végén a kit?zött célt nemcsak hogy elérte, de túl is szárnyalta a motorocska: 97 kilogrammot mutat a mérleg minden folyadékkal, üzemanyag nélkül.
Persze azt senki se gondolja, hogy Tusconék úgy hagyták a blokkot, ahogy volt. Ilyet ?k nem tennének. Az országúti kivitelben 70 lóer?t tudó egységet jócskán a kilencvenes küszöb fölé tekerték. Lényegében a motorkerékpár azzal a tömeg-teljesítmény aránnyal bír, mint amivel a 250 köbcentis kétütem?ek a GP-ben. Talán még a Dorna meg a szövetség is elgondolkodik a Moto2-szabályzat módosításán.
Legutóbbi hozzászólások