Amióta a Kawasaki hivatalosan is bejelentette gyári szint? kivonulását a MotoGP-b?l, Marco Melandri nem adott nyilatkozatot senkinek. A csend a hét elején tört meg, amikor is Macio egy milánói kávéházban találkozott az újságírókkal egy baráti hangulatú értékelésre.
Aki azonban konkrét információkat várt, csalódnia kellett. A versenyz? maga sem tudja, mi lesz a sorsa. ‘A hét közepén várok egy telefonhívást Michael Bertholemy-t?l, egykori kawasakis csapatf?nökt?l, hogy megmondja, képes lesz-e talpra állítani az együttest. Most derül ki, hogy ki tudunk-e jönni egy saját csapattal és a 2009-es motorokkal. Azt hiszem, ebben a döntésben befolyással bír majd az ausztráliai tesztek eredménye: Michael csak akkor lesz hajlandó kockáztatni, ha látja, hogy a motorok m?ködnek, van értelme energiát ölni az elképzelésekbe. A 2008-as motorral nem lenne sok értelme elindulni, tudjuk róla, hogy nem versenyképes, én meg nem akarok csak azért indulni, hogy meglegyen a létszám. AKárhogy is lesz, remélem, hamarosan kapunk egy céldátumot, hiszen minél inkább húzódik-halasztódik a döntés, annál nehezebb lesz a dolgunk.’
Pár nap – szólnak a hírek – és kiderül, kap-e a tavaly még gyári ducatisként vitézked?, ám akként csalódást okozó olasz egy ‘biztos’ nyerget. A Kawasaki kilátásba helyezett ugyanis egy ‘privát’, azaz bárminem? fejlesztéseket nélkülöz? ZX-RR-t, közvetlenül. ‘Ha meg is kapom, nem lennék valami elégedett. Azért szerz?dtem a Kawasakihoz, hogy gyári motorom legyen, és amir?l szó van, az messze nem az. Ha a motor alapjában jól m?ködik, akkor hozzá tudom tenni a magamét. A gond az, hogy nem érzem magam kawasakis versenyz?nek, küls?s vagyok. Elmentek Ausztráliába tesztelni, és semmilyen információt nem kapok. A leghalványabb fogalmam sincs, hogy hogyan alakultak a tesztek.’
Ami azt illeti, John Hopkinst sem bombázzák napi hírekkel. Az egyetlen foszlány, ami az Eastern Creek-i próbával kapcsolatban kijutott a pályáról, az Hopper szurkolói weboldaláról származik – egy ausztrál rajongó, akinek volt szerencséje él?ben követni az eseményeket, számol be saját benyomásairól. Eszerint Jacque és Serizawa még az ausztrál nemzeti superbike sorozat versenyz?inél is lassabbnak t?ntek. Szubjetív, persze.
Akárhogyan is van, és akárhogyan is muzsikál a közeljöv?ben – legközelebb Phillip Islanden – a Kawasaki, a teljesítményt?l teljesen független, hogy Bartholemy talál-e elegend? forrást a csapathoz. Éppen ezért van megl?ve Melandri, és ezért kell nézel?dnie. Próbálkozna privát hondásként, ami reális lehet?ség, csak hát elég bonyolult keresztülvinni. Sokkal valószín?bb akkor már a kényszerszünet.
‘Január 31-ig kapok egy ajánlatot, amiben a Kawasaki megmondja, hogy megkapom-e a szerz?désben foglalt béremet, csökkentve kapom meg, vagy nem kapok semmit. Remélem, hogy az ajánlat olyan lesz, hogy nem kell bolti eladóként dolgoznom Japánban.’
Felvet?dött az is, hogy Marco a Superbike világbajnokságban indulhatna a Borciani csapat Kawaskijával, ezt azonban menedzsere azonmód cáfolta. ‘Nagyon tetszik az SBK, de a jöv?m a MotoGP-ben képzelem el. Azt hiszem, van még mit hozzátennem ehhez a sorozathoz, és biztos vagyok benne, hogy 2010-re találok egy jó motort. Még akkor is, ha idén pihennem kell.’
Legutóbbi hozzászólások