EST. 2002

Vajúdtak a hegyek, és egeret szültek



Semmilyen érdemi áttörést nem hozott a MotoGP-ben érdekelt gyártók tokiói „csúcstalálkozója”. Alighanem a félig üres és félig teli pohár esetével állunk szemben: a konstrukt?rök leültek a kerekasztalhoz egymással és a jogtulajdonos menedzsmentjével, ami derék dolog.


Eredmény azonban semmi, vagy szinte semmi. Összegy?ltek, mint egy szép (?) nagy (?) család, szinte rituálisan, az év elején, hogy megbeszéljék, válság van és hogy lefektessék: változtatásokra van szükség. Költségcsökkentésre a királykategóriában. De elegend?-e ez?
Elegend? megfogalmazni azt, amit egyébként is tudunk? Efféle evidenciákat, mint: „a krízis szorítja a piacot”, „nehéz év jön” és közhely-társai.

Természetesen mindez igaz, és ki is kell mondani, pláne a motorsport legtetejét jelent? sorozat érdekeltjeinek, de hol a cselekvési terv?

A szövetség, a csapatok és a Dorna között nincs valós párbeszéd, el?bbi kett? egyáltalán nem, utóbbi reprezentációs jelleggel volt ott Japánban. Enélkül pedig, azt mondhatjuk, afféle rituális gy?lés volt csupán a szerdai, amelyet követ?en a gyártók annyit jelenthetnek csak ki: „tudjuk, hogy baj van, meglátjuk, mit hoz a jöv?”.

Nincsenek céldátumok, az operativitásnak pedig még a látszatja sem. Passzív, kivárásra épít? hozzáállás.

Milyen jöv? elé néz a MotoGP? Senki sem tudja megmondani pontosan. Azt sem, hogy egy így vezetett bajnoki sorozatnak van-e jöv?je. Imígyen pedig fél? a jelen bajai tovább hatalmasodnak, a hurok még jobban szorul.

Persze, nem rossz dolog beszélgetni a karbonfékek létjogosultságáról, az ezer m?szaki ördöngösségr?l, a versenynaptár csínyjairól, a tesztid?szak kurtításáról, tartósabbra építend? blokkokról… de csak beszélni, és a Jóisten kegyeire bízni magunkat, nem biztos, hogy a legjobb stratégia.

Végtére is a probléma egyszer?: nincs egy vezérfonál, nincs egy konkrét ütemterv a gondok elhárítására. Nincs felel?se a válságkezelésnek, legalábbis nem tudunk róla. Nincsenek irányvonalak közreadva, hogy milyen innovatív alapokra kell épülnie az új MotoGP-nek. Ami, nos, megoldaná a financiális nehézségeket, de a fej?stehén-biznisz helyett a versenyt helyezné a középpontba. Hiszen mégiscsak az a Lényeg.

ugrás fel