Épp tíz éve jelent meg a Voxan kínálatában a Roadster, és alighanem ebb?l adta el a legtöbbet a francia gyár az évek során. Egyszer?, tisztalelk?, mindennapos használatra kiválóan alkalmas vékettes volt az akkoriban – ám az id? szépen lassacskán eljárt a konstrukció felett, a Voxan pedig vérfrissítés helyett más tanulmányokba injektálta a t?két. Egészen mostanáig kellett várni a nagy visszatéréssel, és elfogultság nélkül mondhatjuk, hogy az új Roadster zseniális – legalább annyira, mint a Charade.
Teljesen új V2-es er?forrásról beszélnek a franciák, a Voxantól megszokott 72 fokos elrendezésben: 100 lóer?t fog majd teljesíteni 8000-es fordulaton a 996 köbös blokk, ha hinni lehet a híreszteléseknek – gyanús, hogy nem így lesz, mivel az 1998-as verzió is pontosan ennyit tudott. A nyomatékot viszont meggy?z?, 97 newtonméternek mondják, 6500-as f?tengelyfordulatnál. A V2-es szív és a részben alumíniumötvözetb?l, részben acélból készült váz hihetetlen kompakt egységet alkotnak; ehhez fordított villák kapcsolódnak elöl, és központi rugóstag hátul. Az ülésmagasság a komfort jegyében állítható, az alapbeállításnál 800 milliméter. Könny?, ötküll?s kerekeken gördül az új masina, a fékrendszert a Brembótól vásárolja a cég: négydugattyús nyereg és 320 mm-es tárcsa elöl, kétdugattyús variáns hátul. 2009 els? negyedévére tervezik a sorozatgyártást.
Legutóbbi hozzászólások