A jeles brit szakportál, az MCN tényként közölte: a négyütem? 600 köbcentis kategória már 2010-t?l betársul a gyorsasági motoros világbajnokságba, és egy évadon át párhuzamosan fut majd a kétütem? 250-es kategóriával. Azaz lényegében egy évvel el?rehozzák az új osztály bemutatását.
A minap részleteiben (lásd Kapcsolódó cikk) nyilvánosságra hozott Moto2 az eredeti terv szerint 2011-t?l váltaná fel a jó öreg kett?ötvenet, a legutolsó verzió szerint azonban már az érintett szervek mindent elkövetnek, hogy érinthet? legyen a négyütem?ek jelenléte – már jöv?re futni fognak a hatszázasok a spanyol gyorsasági bajnokságban azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a CEV legyen az új prototípusok tesztelési terepe.
Az IRTA (a versenycsapatokat tömörít? szervezet) eközben azt vetíti el?, hogy 2010-ben amolyan ‘osztott motorparkkal’ hirdetnék meg a köztes kategóriát – azaz a gyártók figyelmét mindinkább az új kiírás szerinti prototípusok megépítésére ösztökélnék. Ez egyel?re még ötletszinten van, de könnyen valósággá érhet egy esetleges hivatalos bejelentés formájában. A 2009-es spanyol gyorsasági sorozatban mindenképpen helyet kap a Moto2, az onnan szezon közben lesz?rt tapasztalatok tükrében változtathatnak a m?szaki szabályozáson. Eszünkbe juthat a 2002-es év, amikor a 990 köbös négyütem?eket összeeresztették a szegény életben maradt 500-asokkal, utóbbiak természetesen nagy verést kaptak, és minden régvolt rekordot megdöntött az új, ‘kísérleti’ technika. A történelem most ismételheti önmagát…
Legutóbbi hozzászólások