Jó egy hete volt szerencsénk bemutatni Nagatát, aki m?remekeivel a motorépítés statikus iskoláját er?síti: na ez most egy másik vonal. A több rangos díjat – legfényesebb a tavaly nyári sturgisi vb-arany a freestyle-kategóriában – elnyert motorkerékpár az arculat mellett egy sebességrekorddal is büszkélkedhet: 160 mérföldes, uszkve 256 km/órás bonneville-i menése a leggyorsabb egyhengeres titulussal ruházza fel. Merthogy egyhengeres.
|
Létezik egy szubkultúra a motorépít?k, magyarul customizerek között, amely figyelmét nem az elvont futóm?-alapértékekre helyezi, helyette kimondottan sportcélra használható gépeket készít. A kanadai Roger Goldammer (www.goldammercycles.com) ide tartozik.
|
A ‘Goldmember’ kedves játék az alkotó nevével és az Austin Powersszel… valahogy illik is ehhez a szokatlan, extrém megjelenéshez, amelyet egy Harley-Davidson-alapú ‘félblokk’ visz el?re – akár százhatvan mérfölddel óránként. A blokk maga 960 köbcentis, vízh?téses, elektronikus befecskendezéssel. Egyedi kidolgozású a f?tengely, 15°-kal a függ?legeshez közelít a hengerszög, az egész egységet pedig határozottan az áttételek felé súlypontáthelyezték… hatsebességes váltó, Pingel dragster-kuplung, Baker szíj els?-, lánc végáttétel.
|
A küll?s felnik szenzációsak (19′ az els?, 120/70-19-es, 23′ a hátsó 130/60-23-as Avon gumikkal. Korh?en, dobfékekkel szerelve – legalábbis látszólag: a kamudobokon belül féktárcsákkal, amelyek kell?en hatékonyak ilyen dinamikánál is. Goldammer készítette a vázat és a leng?villát, az els? teleszkóp a Girderé.
Legutóbbi hozzászólások