Szöveg: motorinfo.hu – Fotó: Ducati
A Ducati frissít. Két év után nyugdíjba küldi a méltán sikeres tízkilencvenynyolcast. Troy Bayliss nyomdokain támad a 1198. Er?sebb, nagyobb blokkal. Meghalt a király, éljen az új király!
Ki hitte volna, hogy a 1098R-t?l lehet feljebb?! Bátran kijelenthetjük: lehet. Borgo Panigale-ban lehet. 2009-t?l „utcai áron” megvásárolható egy vérbeli superbike versenymotor. A 1198-as ugyanis jóval több, mint a 1098-as felfúrt változata. A blokk minden egyes alkatrésze egyezik a superbike homologizációs modellével, igaz „csak” 170 lóer?t tud a 1198-as szemben a 1098 R-es verziójához viszonyítva. Viszont az új szerzemény 2 kilóval kevesebbet nyom a mérlegen.
|
A 1198 S-es verziója, köszönhet?en az itt-ott felbukkanó karbonszálas kiegészít?knek még ennél is karcsúbb, Showa helyett Öhlins futóm?vön gördül. De nem ez a legvonzóbb az S-ben, hanem az öt fokozatban állítható kipörgésgátló, mely egyenesen Casey Stoner MotoGP gépéb?l érkezik DTC vagyis Ducati Traction Controll nével. A „mezitlábas” verzióra is felkerül azért a gátló, de azt nem lehet állítgatni.
Ahogy a 90-es évek elején megszokhattuk, a küls?t érintetlenül hagyták a mérnökök. Isten tartsa meg a jó szokásukat! Néhol fedezhet? fel pár optikai frissítés: feketére fújt leng?kar és váz, átdolgozott kerekek, valamint új m?szerfal-megvilágítás elégíti ki a változatosságra vágyók igényeit.
Legutóbbi hozzászólások