Az XJ6 Diversion kölni bemutatása után meglehet?sen kevesen fogadtak volna, hogy Milánóra még tartogat valamit ebben a témakörben a Yamaha. Pedig tartogatott, méghozzá a modell csupasz, fejidom nélküli változatát. Tudatosan felépített, koncepciózus marketingstratégia volt, hiszen sikerült meglepni vele mindenkit – talán nem is az itáliai prezentáció tényével, mint inkább annak tárgyával: a hatszáz köb körüli osztályban egy igen érdekes ajánlat.
A képeken és él?ben egyaránt látványos a motor, nem kelti azt az érzést, hogy itt minden vagy majdnem minden a költséghatékonyságról szólna. Pedig az ár nincs a csillagos egekben, az európai lista a hatezer eurót célozza be, netán azalá is megy. A tetszet?s minimalizmus, a könnyed, laza vonalvezetés valahogy még jobban érvényesül, mint a Diversionnél. Van személyisége, annak ellenére, hogy hunyorítva cébéerisztikus formákat is felfedezhetünk, ha fel akarunk.
|
A különös ismertet?jegyek rovatba felvéshetjük a rövid kipufogót (a tervez?mérnökök szó szerint egy tollvonással küldték nyugdíjba a nyereg alatti dupla dobot), amelynek alfája és omegája is a motorblokk alatt leend. Utóbbi egy FZ6-származék (ám az el?dökhöz képest jelent?sen felülvizsgált és áthangolt – mindezek ellenére ugyanúgy 76 lóer?snek lejelentett) négyhengeres új hengerfejjel, f?tengellyel és nyomaték-optimalizált közepes fordulattartománnyal.
A cél lényegében adott volt: felhasználóbarát, könnyen kezelhet? modell kellett, ami motoros el?képzettségt?l és er?állapottól függetlenül kielégít mindenkit. Belép?. Az XJ6 nyeregmagassága 785 mm csupán, kormánya állítható két helyzetben. A m?szaki adatlap egyébiránt fénymásolata a Diversionének. Ugyanaz az acél vázszerkezet, ugyanaz a futóm?-karakterisztika, ugyanaz az 1.440 mm-es tengelytáv és 26°-os kormányfordulási szög.
Legutóbbi hozzászólások