A superbike-kategória els? KTM modellje megmutatta, már ha az ilyesmit meg kell mutatni, hogy Mattighofenben tudnak motort építeni. Könny?, kiváló futóm?v?, jól vezethet?, ámde motorer?ben nem igazán versenyképes a pályán, éles küzdelem során – ezt a narancsosoknak a saját b?rükön kellett megtapasztalniuk els? Stock világkupás teljes szezonjuk során. A konzekvenciák levonása után íme az eredmény: alig egy évvel az RC8 bemutatója után itt az R változat…
Lényegében egy másik motor. A 75°-os V-blokkot 1.198 köbcentis lökettérfogatig tornászták fel, elérve a bolognai dimenziókat ezzel. A legnagyobb teljesítményt egyel?re hivatalosan nem közölték az osztrákok, de legalább tíz lóer?vel gyarapodhatott ez az érték (165 LE körül).
|
Az er?forrást nem pusztán kiszélesítették: új beállításokat kapott és a kiinduló-modell gyenge pontjának mondott váltót is újra, pontosabbra cserélték.
|
Ezzel párhuzamosan jelent?s evolúción ment át a futóm? – változtattak a kormánygeometrián, amivel még agilisebbé tették az RC8-at, nagyobb a hátsó rugóstag csillapítása, az is, meg az els? teleszkóp is csúcskategóriás WP-alkatrész. Érkezése 2009 els? hónapjaiban várható, egyel?re az ár még nem ismert.
Legutóbbi hozzászólások