MotoGP
Hát akkor nekivágtak még egyszer utoljára, se csodák, se világmegváltások nincsenek. Volt egy es?s tegnapi nap, ahol senki nem akart fölöslegesen törni a szezon végén, és volt egy izgalmas kis edzés, hasonlatosan a sepangi szombathoz. Ebb?l lett egy Casey Stoner pole, és egy HRC „csapattal” végz?d? els? sor, ami a csapat nevet csak idéz?jelben érdemli meg, de mindenesetre egymástól függetlenül is er?sek. Pedrosa el?adja a szokásost: az utolsó köréig gyakorlatilag semmit nem csinál, majd megy egy olyat, hogy h?, meg ha, és kis híján belecsíp Casey bomba körébe – ötvenhárom ezred híján, hogy egészen precízek legyünk. Hayden kicsit más tészta, az egyes szektorban szedi össze hátrányának dönt? többségét, azonban nem lesz könny? dolga annak, aki a Kentucky-kölköt akarja majd holnap attakolni: a Szépfiú valami elmebeteg módjára közlekedik Valenciában, többet keresztbe, mint egyenesen, olyat csúszik és korrigál a szó szerint lapjára ledöntött motorral, hogy már a követésbe is beleizzad az operat?r. Ezt a fiút szerz?dtették le jöv?re a mez?ny legmérgesebb motorjára? Mi lesz itt, te atyaég?
Csúfosan kap ki a Fiat-Yamaha. Mert mondhatnánk azt, hogy a 2008-as M1 visszaböfögte Ricardo Tormót, de nyilván nincs így, mert a priváttal közleked? Colin-James duó szépen mennek. Akkor mi a hiba? Lorenzo gy?zni jött, egyedi felölt?, Lorenzo-Land, és miegymás, az edzés oroszlán részében mégis az utolsó helyen van sok másodperces lemaradással. Hogy a végén bejön hetediknek, az el?zményeket tudva szinte csoda. Rossinak még nincs meg a megfelel? beállítás, ez szinte bizonyos. Nem csak a repül?körökben bizonytalan az olasz, de a szimulációs karikák sem az igaziak ez idáig. Pluszba, az utolsó gyors körben szélárnyékból el?zi meg Guintoli a célegyenesben, aztán tartja fel ?t – e nélkül lehet, hogy néhány tizeddel soványabb lenne az az id?, bár jelen esetben ez most mindegy is. Így megint lesznek el?zések legalább, ami nekünk jó. Nakanón csodálkozunk, nem kevésbé de Angelisen, aki olyan szépen ment például Mugellóban. Melandri szedi keretbe a tabellát: utolsó helyen megy azzal a Desmóval, ami ma megnyerte az edzést.
MotoGP, id?mér? id?eredményei
|
|
1. C. STONER AUS Ducati Marlboro Team 1’31.502 |
125
Se kívánni, se elképzelni nem tudtunk ennél jobbat a QP2-re, már ami Talmát illeti. A pole pozícióból kezdeni a spanyol katlanban, ráadásul épp az egyik hazai kedvenc, Gadea el?l, úgy, hogy a legy?zend? ellenfelek mind mögötte vannak – pazar. Félelmetes magabiztossággal, hideg profizmussal tette meg a P1-et ér? kört a magyar, és tudva azt, hogy hat pontos el?nyt kell beosztani a jelenleg fél szekundumos hátrányt jegyz? Corsival szemben, nem szabad túlidegeskedni a holnapi napot. De mi az, hogy beosztani? Ha nyerni is lehet, f?leg a mai menés alapján, akkor nyerni kell. Gábor is nyilván így gondol a vasárnapra.
Bár Bradl nagyot villant a szezon második felében, miatta most kevésbé izgulunk – persze kellett ehhez az a múltkori technikai K.O.-ja, ami Talmácsival is kibabrált még a tavasz során, meg kell hozzá a mai 10-ik helye, ami nem rémiszt meg. Amúgy meg ott van mindenki, aki jól szokott menni: a Bradley gyerek, Terol, Iannone, meg persze di Meglio is, aki ha megleli a nyer? tempót, bárhonnan képes felkapaszkodni. Szinte biztos, hogy nagy gyilok lesz holnap, a Ricardo Tormón nem igazán lehet olyan szök?sdit játszani, mint a maláj ringen – na és persze az sem mindegy, hogy a lekörözések hogyan jönnek ki majdan: 40 versenyz?vel a pályán ilyenb?l is lesz részünk b?ven. „Nagyon boldog vagyok, mivel az utolsó 125-ös nagydíjamon sikerült pole pozíciót
szereznem. Az 1számú motorom tökéletesen muzsikált, élveztem az edzést. Bízom benne,
hogy a versenyre is kibírja az id? es? nélkül, és szép eredménnyel búcsúzom.” – mondta Gábor a szombati motorozás után.
125, QP2
|
|
1. G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team 1’41.451 |
250
Ha már a VB megvan, jó lenne ezt is megnyerni. Ezt jár Sic fejében, de persze nem lesz könny? dolga. Debon csak azért nem happolja el?le a pólt, mert feltartják az utolsó körben; nem drasztikusan, de az egy százados hátrányt belemagyarázás nélkül könyvelheti el erre a számlára a spanyol. No meg persze, ha bár Simon most b? fél másodpercet kap, aligha fordulhat el?, hogy a versenyen nem húzza meg ?t az élboly, és ha már ? is tapad, akkor tapad majd Kallio is, és a többiek: nagy vonatozás lesz el?bb, gyanítjuk. Bautista is támadni fog, világosabb, mint a nap, hogy nem egy hatodik helyért jött haza.
Magyar szempontból kissé haloványabb a mai nap, mint amilyet szemünk szívesen látna. Tóth Imre a tegnapi es?s remeklések után ma csupán a 18-ik helyre volt jó, míg Gy?rfi Alen, akit?l sokat várt a hazai motorsport színe-java, a 24-ik helyre kvalifikálta magát. Gy?rfi nem mellesleg a Tóth csapat színeiben vágott neki a hétvégének, Imre motorja van alatta. Hajrá fiúk, hajrá!
250, QP2
|
|
1. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera 1’35.408 |
Legutóbbi hozzászólások