Szöveg: motorinfo.hu, Kawasaki – Fotó: Kawasaki
Ez a gép volna hivatott a Kawasaki hagyományok továbbvitelére. Akárcsak a Honda, a zöldek is szinte nulláról építették meg befecskendez?s modelljüket. A végeredmény egy minden szempontból kifinomultabb bringa lett. Nem kis feladathoz kell feln?nie az új KXF-nek!
Ez a három bet? garancia a sikerre. Bajnoki címek, és sztárversenyz?k sora bizonyítja a Kawasaki terepmotoraiban rejl? potenciált. Az évek során olyan krosszosok húzták a gázt a zöldségeken, mint Sebastien Tortelli, Jeff Emig, Ricky Carmichael vagy James Stewart. Ezek a nevek szinte egybeforrtak a Kawasakival. 2008-ban azonban lezárul egy sikeres éra. Az új korszak hajnalán Ryan Villopoto és Sebastien Pourcel neve fémjelzi a márkát. Ezeknek a srácoknak egy teljesen új fenevadat kell sikerre vinniük. Az injektoros 450-est.
Aminek tervezését egy üres papíron kezdték. A 2009-es modell teljesen átdolgozott alumínium hídvázat kapott. Minden porcikáját átszabták a tervez?k. A változtatásoknak köszönhet?en könnyebb és merevebb lett, átlagon felüli menetstablitást biztosítva a versenyz?knek – áll a sajtóanyagban.
A legmélyrehatóbb változásokon természetesen az er?forrás esett át. A benzin befecskendezésben rejl? el?nyöket kiaknázva, az új motort úgy tervezték, hogy karakterisztikájában el?djére hasonlítson, meghagyva annak pozitív tulajdonságait. Az új er?forrás is széles skálán használható, de megsz?nt a hírtelen er?leadás, sokkal megbocsátóbban bánik motorosával, mint eddig bármikor.
Az új DLC (Diamond-Like Carbon) borítás a bels? villa csöveinek küls? felületén, 15%-al kevesebb csúszó-súrlódással büszkélkedhet, mint az el?z? modell. Az eredmény egy új, dinamikus villam?ködés. A módosított leng?kar annak ellenére, hogy er?sebb és masszívabb lett, körülbelül 200 grammal könnyebb is. Az új hátsó lengéscsillapítót egy nagyobb, 50 mm-es dugattyúval látták el.
A modellfrissítés a m?anyag dizájnelemeket sem hagyta érintetlenül. A tervez?k célja az volt, hogy továbbra is felismerhet?ek legyenek az el?z? modelleken megismert vonalak, mégis valami újat tudjon mutatni a márka fanatikusainak. Jelentjük, ez sikerült. Állást azonban nem szeretnénk foglalni. (Láttunk már szebb Kawasakikat is na!)
Menetpróba
Andy Bowyer, a RacerX tesztpilótája szerint ez egy álommotor. Az els? pillanatban otthon érzi magát magát rajta az ember. Hihetetlenül vékony, ultrakönnyen irányítható, és eszméletlenül kezes. A sajtóanyagban említett egyenletes er?leadás a valóságban még hihetetlenebb.
Nem kell többet a melegindítással bajlódni. Nincs is ilyen gomb már az új KXF-en. Még akkor is életre kel az er?forrás egy rúgásra, ha épp egy öt tempós rundó után akarod bepöccinteni.
|
Az amerikai prezentáción Tim Ferry, a márka második számú amcsi krosszosa is tiszteletét tette. Ferry állítólag teljesen beleszeretett az új Kayaba telókba. Szerinte elég közel van már a KXF stock futóm?ve az ? versenygépén használtakhoz. Nem vitás, hogy versenyzésre tenyésztették a vasat.
Seb Pourcel már fel is avatta a trónörököst. A vb utolsó három fordulóján már az injektros Kawával rótta a köröket. Eleinte törékenynek bizonyult az új technika, a Nemzetek Krosszán viszont megkezdte a mentelést. Az utolsó futamban megszerezte a gép els? nemzetközi sikerét. Egy új sikerszéria kezd?dne?
Még több kép a galériában (lent)
Próbáld ki Te is!
|
|
2008. október 18. szombat – Lakitelek – Papp Motors
|
Legutóbbi hozzászólások