Eljött ez az id? is, a Michelin kivonul a Gyorsasági Motoros VB-r?l. Persze önmagában nem meglep? a dolog. Mióta pedzegetik, hogy a versenyek élvezhet?sége illetve korrektsége, a kés?bbiekben nagyobb biztonsága érdekében csak egyetlen egy gyár lássa el abroncsokkal az összes csapatot, azóta kifelé áll a franciák rúdja. Kezd?dött a nagyobb baj már akkor, amikor Rossi megkérd?jelezte a Michelin talpak versenyképességét, de az els? megrázkódtatás akkor érte a céget, amikor a világbajnoki cím elvesztését többek között a gumikra fogva Valentino kenyértörésre vitte a dolgot.
Persze motiváció is volt ez egyben, aminek meg is lett az eredménye, ha a 2008-as idény els? felére tekintünk. Egy ideig Lorenzo, kés?bb Pedrosa vezette az összetettet. Aztán a brünni versennyel sok minden eld?lt, ami után épp az imént említettek szólaltak fel – a legpuhábban fogalmazva is – kritikus hangnemben a Michelin ellen. Bár Pedrosáék arról beszélnek, hogy már a cseh futam el?tt döntötték el a gumiváltást, a lényegen ez már nem változtat; Dani távozásával Lorenzón kívül nem maradt komoly világbajnoki aspiráns a francia gyár birtokában. Utólag talán a #46-ost igazolják az eredmények, talán…
Az egygumisítás indító elve, hogy a gumiháborút leállítva az elkövetkezend?kben nem fog drasztikusan n?ni a kanyarsebesség, mivel nem lesznek új fejlesztés? abroncsok. Így azonban az utcára sem fognak elérni újabb fejlesztések, és a Michelin ezen a téren joggal kritizál a döntés ellen. „A radiál gumit, amit a Michelin fejlesztett ki annak idején, el?ször versenyeken teszteltük – mostanra pedig az utcai abroncsokat is így készítik. A Michelin 2CT (two compound technology), két komponensb?l felépített gumijait el?ször szintén a MotoGP-ben próbálták ki, most pedig ezek a fejlesztések a nagy gyárak prémium kvalitású abroncsai. A MotoGP szervez?i a jöv? évt?l egy gumigyártóval kívánják kiszolgáltatni a csapatokat, amely döntés alapjaiban veti el bármilyen versenyhelyzet kialakulását az abroncsgyárak között, márpedig maga a versenyhelyzet kényszerítette a gyárakat, hogy ilyen fejlesztésekkel merészkedjenek ki a piacra.” Persze némileg sántít is a dolog, hiszen a 2005-ös szezonig a Bridgestone sem képviselte magát reális er?kkel, így három évvel ezel?ttig nem volt ellenfele a franciáknak. Mivel a Michelin nem adott be pályázatot, egyetlen aspiránsként nyilvánvalóan a japán cég fogja megkapni a szállítási jogot.
Legutóbbi hozzászólások