EST. 2002

Moto Guzzi 1200 Sport 4V

Hengerenként négy szelepet és pluszban pár lóer?t kap a mandellói csupasz: n? a teljesítmény, marad a már megismert és bevált kinézet. Szépen lassan sportosodnak a sasosok, nem az ? m?fajuk a kapkodás: kiváló, er?s – a legutóbbi változatnál 10 LE-vel többet leadni képes – motorkerékpárt mutatnak be a kölni Intermoton. Az 1200 Sport 4V mégis eklektikus szellemiség? alkotás. Jó annak, aki puszta szórakozásra keres motort, még jobb annak, aki a nyomatékos túrázás híve…

Az esztétikum maradt, klasszikus a vonalvezetés, ugyanaz, mint a kétszelepes verzióé. A blokk viszont a Griso 4V-b?l emeltetett át. A V2-es er?forrás a kategória legpotensebb légh?téses egysége, forgatónyomatéka ráadásul a kerek 100 Nm-r?l 106-ra n? (ami 6.800 percenkénti fordulaton áll rendelkezésre).

Új formájú a kipufogó, háromszög-keresztmetszet? a cs?, igazán egyedi a formaterv azzal a ventillátorlapátot megmintázó véggel… Vitatkozni persze lehet arról, hogy hol húzódik a mezsgye eredetiség és m?májerség közt: abban alighanem megegyezhetünk, hogy figyelemreméltó a megvalósítás.

A Grisóéhoz képest más az airbox kialakítása, és nem mellesleg kétszer akkora kapacitással bír üzemelni a 4V-é. Ez pedig még testesebb er?leadást jelent az alacsony fordulattartományban.

A motor elüls? részét a kis fejidom, a kerek fényszóró és a speciális grafikák határozzák meg. A bemutatáskor két színváltozatot ismertet meg velünk a Guzzi, melyek szinte ellentétei egymásnak: egy fekete és egy titánium-szürke.

A felfüggesztések maradtak ugyanazok, mint a kétszelepes modellen, a vezetési testhelyzetet viszont alaposan átgondolták és újrafogalmazták. Mondhatni, kormányváltó hangulat uralkodott a tervezés során, hiszen a 2V-t sok kritika érte a túlságosan el?rehajtott üléspozíció és a csuklóra helyezett nagy terhelés miatt. A 4V teljesen új minden ilyen szempontból, a Griso kormánya került rá és a beharangozó szerint kiemelt fontossággal kezelték a mérnökök az ergonómiát, vagyis azt, hogy ‘a vezetési helyzet harmonizáljon a motor stílusával’.

Fejlesztették a fékrendszert is: elt?ntek a sci-fi-be ill?, de kevéssé hatékony hullámos féktárcsák, helyükre egy jóval nagyobb teljesítményt felvonultató berendezés, a Brembo aranyszériás (Serie Oro) fékei kerültek. A kölni bemutatón egy ABS-es változat is debütál, amit egyébként a Stelvio, a mandellóiak házi nagyendurója is ünnepélyesen megkap.

ugrás fel