EST. 2002

Suzuki Intruder 1500


A Suzuki Párizsban feltárt harmadik újdonsága egy cirkáló, mi több: er?cirkáló (‘power cruiser’ – elnézést). Már ha feltétlenül cimkét kell aggatni reá. Izmos egy vas, az biztos, ezerötszázas, nyomatékos blokkal.


Európa-szerte nem nagyon mocorog ez a ketegória, eladások persze vannak, de nagy feltörést jelei nem mutatkoznak. Több gyártó azonban olyan véleményen van, hogy majd eljön a fogyasztói ébredés, és következetesen megújuló modellkínálattal el?bb-utóbb csábulatba esnek majd a cirkálás iránt bármilyen formában fogékony motorosok.

A Suzuki az Intruder családot ‘tölti újra’, tavaly az 1.800-as gép bedobásával, idén az 1.500-as kihozásával. A békés, nyugodt cruiser öltözékét ledobva egy teljesen agresszív formavilágot vesz fel az Intruder, ahogyan azt a mellékelt ábra is mutatja: hosszú villa, mérföldes tengelytáv, széles gumik, dragsteres felnik.

A meglehet?sen nagy löket? (96 x 101 mm), 1.496 köbös, V2-es blokkot tet?t?l talpig megújították, maradt a hengerenként négy szelep és a vízh?tés, de a hengerek például alumíniumból készülnek és az eddig sportmotorokra jellemz? speciális kezelést kapnak.

Újak a dugattyúk is, az etetés pedig természetesen injektoros, két, 42 mm-es pillangószeleppel megoldva. Bár a Suzuki nem közölte még a legnagyobb teljesítményt, sem a forgatónyomaték maximumát, azt az orrunkra kötötte, hogy a nyomatékgörbe már 2.600 percenkénti fordulatnál eléri a csúcspontot…

A kett?s bölcs?váz anyaga acélötvözet, tökéletesen rejti a hátsó rugóstagot, a teleszkópvilla, ahogy illik, fordított, a lassulásért három féktárcsa (el?l két 290 mm-es, hátul egy 275-ös) felel kétdugattyús féknyergekkel karöltve. Hátulra, a 6′-os felnire 200-as méret? gumiabroncsot szerelnek gyárilag, aláhúzva, hogy amir?l itt szó van, az nem a cirkálás gyengébbik válfaja. A menetkész tömeget 326 kg-osra jelenti le Hamamatsu. Ahogyan a többi 2009-es modell, ez is a jöv? év február végét?l bukkan fel a kereskedésekben.

ugrás fel