Valahára kijött a Suzuki is a tán legnagyobb 2009-es durranásával, a házi Superbike-kal… miközben a vetélytársak mind-mind úgy id?zítettek, hogy a lehet?leg a hét kezd? vezet? híre szóljon zászlóshajóikról, addig a hamamatsuiak egy súlytalan pillanatban, a munkahét forgatagában rántják le a leplet az új húzómodellr?l. Azért reméljük, senkinek sem okoz fejfájást, hogy közeleg a víkend: van szerencsénk bemutatni a K9-es GSX-R 1000-et.
Persze az is lehet, hogy a suzukis marketing-ügyosztály csak annak szerette volna elejét venni, hogy további fantomgrafikák, fotosoppal összetákolt képek ömöljenek ki az internetre. Abban viszont megegyezhetünk, hogy Párizst, a Fények Városát valami miatt igen kedvelik a márka pr-vezet?i, hiszen a modell, mint korábban megannyi másik, a franciaországi szalon alkalmával lépett a porondra. Mellékesen a Suzuki hivatalos honlapjáról tájékozódhatunk: itt ismertet meg minket a gyártó a motor f?bb jellemz?ivel, de persze nem árul el mindent…
A legfontosabb m?szaki változás a 2007-es és ’08-as kiadáshoz képest 59 mm-rel rövidebb blokk, a 10 mm-rel megkurtított tengelytáv és ezzel egyid?ben a jó három centivel meghosszabbított leng?villa: ezen módosítások a még jobb tömegelosztást és menettulajdonságokat hivatottak szolgálni. Kanyargós szakaszokon a korábbinál agilisebb motort ígér Hamamatsu, amit a rendelkezésünkre bocsátott adatok egyel?re igazolnak, papíron.
N? a sürítés aránya, ez biztos, de a gépházba egyel?re nem enged betekintést a Suzuki: vannak titkok, amelyeket féltve ?riz valamiért. Változnak a bels? méretek, a furat 74,5 mm, a löket 57,3 mm (a korábbi paraméterek: 73,4 × 59,0). Nagyobb h?t?t kapott a masina, a titán-ötvözet kipufogót pedig átrajzolták gondos tervez?mérnök-kezek.
A futóm? kompaktabb, egy új, az endurance-bajnokságban alkalmazott dugattyús teleszkópvilla érkezését ünnepli az els? fertály. A fékezésért két 310 mm átmér?j? tárcsa és radiális felfogatású, egyblokkos féknyergek felelnek. ‘Fekete ló’ a hátsó gumiabroncs (Bridgestone BT16) mérete, 190/50-es, miközben az összes ellenfél 55-ös talpakkal szereli ezresét. A 203 kg-os súly sem túl meggy?z? els? hallásra, de majd meglátjuk.
Az idomzatot is áttervezték, a cél a menet közben fellép? turbulenciák további csökkentése volt: más, szavakban nehezen kifejezhet? formavilág keletkezett így. A nyereg állítólag kényelmesebb, a tank szintén új vonalvezetést kapott, ahogyan az els? fényszórókon is csak ámulunk. Bemutató tehát a párizsi kétkerék-seregszemlén, további, mélyebbre ható információkkal.
Legutóbbi hozzászólások