Helyben volnánk, kérem, megvolt a hivatalos bemutatója az Aprilia versenygépezetének, a noalei Superbike-nak. A világbajnokság vallelungai fordulóját kihasználva a gyár leleplezte a komplett motort, amelyet személyesen Milánóban, az Eicmán is megtekinthet a nagyérdem?. Rajta Max Biaggi szerepel majd 2009-ben (és 2010-ben…): a nekiindulás lendületével tehát nincsen semmi baj, a masina statikusan gyönyör?, hogy dinamikusan – a pályán – mit mutat majd, az pedig csak a versenyistállón és az ellenfeleken múlik.
V4-esét nem máshol, mint a római Piazza del Popolo kövezetén indította útjára a márka, megannyi káprázattal és csodaszép lányokkal körítve. Egyfajta demonstrációja is volt a show annak, hogy az Aprilia létezik, és hogy nemzeti kérdés a jó szereplés a jöv? évi valóságban. Ahogy a BMW, az olaszok sem szeretnének kiegészít? szerepet játszani az eljövend? szezonban: a Piaggio csoport vezet?sége nagyon sokat vár a projektt?l a megmérettetésben és a piacon egyaránt.
|
És a motor teljesen rendben is van. 999 köbös er?forrásáról már behatóan beszéltünk nagyjából két éve az akkori milánói szalon környékén, minden, amit akkor információként átadtunk, megállja a helyét ma is. Gyakorlatilag mindent tudunk a blokkról, hogy sz?k, 65°-os V-elrendezése egyedülálló a széria-sportmotorok mez?nyében, hogy er?leadása végtelen variációban változtatható a ride-by-wire-vezérlésnek köszönhet?en. A módosítható hosszúságú szívótölcsérek – mint a Yamaha R1-en – viszont új elemként szerepelnek a most közönség elé gurított, végleges modellen.
Els?osztályú – milyen lenne – a futóm?: Öhlins felfüggesztések, Brembo egyblokkos fékek… ez szinte magától értet?dik, de a beállítások olyan óriási számát kínálja fel ez az Aprilia, ami még egy hivatásos verseny-prototípust is elsápasztana. Az els?-hátsó felfüggesztések még hagyján, de belenyúlhatunk a villa szögbe, a hátsó fertály magasságába, változtathatunk a leng?villa fogási pontján, mi több a blokk pozícióján is! Már kezdjük érteni, miért tartott több esztend?t a fejlesztés. Soha szériamotor ilyen tág kereteket nem hagyott vezet?jének: mondott mindent, ígért f?t-fát, puffogtatott közhelyeket az Aprilia-vezérkar az elmúlt id?szakban, de már látjuk, hogy nem fog Pinocchio-módra megn?ni az orruk, mert a végtermék, finoman szólva is meggy?z?.
A köntös modern, apriliás (nézzék a tripla fényszórót el?l, nem emlékeztet az els? Millére?), finom, mit mondjunk. A farokidom abszolút az aktuális trend szerinti, utasnak itt helye nincs, kipufogó tekintetében pedig az oroszlánosok is társultak a ‘furcsák klubjához’, amelynek alapító okiratának els? pontja kimondja, hogy a cs? formája minden lehet, csak hengerszer? meg ovális nem. Esetünkben az eredmény nem is rossz, bár a konkluziók levonásával megvárnánk a milánói randit.
A motor kicsinynek és sz?köcskének (szebben fogalmazva: kompaktnak) t?nik, legalábbis a men?s képeken a pilótához viszonyítva. Az biztos, hogy az Aprilia mindent beleadott ebbe a munkába, és egy csúcstechnológiától átitatott, karizmatikus járm? lett a dolog vége. Amely innent?l akarva-akaratlan kett?s úton jár: bizonyítania kell a pályán és a kereskedelemben. Meglátjuk, hogy versenyképes lesz-e: a verdiktet id?vel úgyis kimondja felette a stopper illetve a fogyasztó.
Legutóbbi hozzászólások