Ugyan az eladási ütemet nem ez a kategória diktálja, mégis egyre élénkebb a verseny a custom-cruiser osztályban is. Ezek a gépek már eddig is képesek voltak divatot teremteni illetve ledönteni bizonyos rekordokat, aztán átmenetileg hanyagolta ?ket a legtöbb gyár… mostanra azonban újra friss modellek érkezése várható: a Triumph Thunderbird mellett az XVS 950 Midnightstar is ilyen a Yamahától. Vele együtt debütál egy új légh?téses kéthengeres, az iwatai cirkálók pedig lefelé mozdulnak el henger?rtartalomban, hiszen az eddigi éjféli csillagok, az XVS 1300 és az XVS 1900 mind nagyobb bestiák a most bemutatkozó kilencötvenesnél.
A házi ‘kicsikébe’ beladtak apait-anyait a Yamaha mérnökei. A cél az volt, hogy ízig-vérig cruisert alkossanak, ám olyanok is megüljenek rajta, akiknek ez lenne az els? ilyen motorjuk. Az XVS 950 lelke egy sz?k, 60°-os V2-es, ami valójában 942 köbcentiméter lökettérfogatú. Ezt az 1.3-as hengereinek furat-csökkentésével érték el (100mm helyett 85mm), megtartva a 83mm-es löketértéket.
Az egyszer?sítés és a karakteralakítás jegyében ledobták a vízh?tést és a vibrációcsökkent?ként alkalmazott ellentengelyt, ami egyébként sem lett volna túl kifizet?d? egy szabálytalan gyújtássorrendet alkalmazó motoron. (A blokk 300° és 420°-nál durrant egyet.) Mindez egy meglehet?sen bonyolult elektronikus befecskendezés-vezérléssel, optimalizált égésterekkel és egyéb finomságokkal spékelve.
Tradicionálisnak mondható az ötsebességes váltó, a kett?s bölcs?szerkezet? acél cs?váz, de a felfüggesztések és a fékberendezés sem mutatnak sok újat – utóbbi szimpla tárcsákkal operál el?l-hátul. Az els? kerék 18′-es, 130/70-es gumival, a hátulsó 16′-es, 170/70-es lábbelivel. A tengelytáv természetesen mérföldes – 1.685mm – , mindösszesen 5mm-rel rövidebb, mint az XVS 1300-asé. Súlyban viszont -25kg a 950-es modell javára.
|
Ugyancsak az 1300-as Midnightstar adja az els? villát és a hátsó felfüggesztést, ezeket az elemeket persze hozzáigazították a modell kisebb tömegéhez. A kormány fordulási szöge 32°10’, az elüls? rugóút 145 mm. Az XVS 950 alacsony és hosszú, vonalvezetése agresszív, vezetési pozícióját úgy igyekeztek bel?ni, hogy az ember a motor ‘fölött’ helyezkedjen el, ne pedig a hátsó sárvéd? és a tank közé szorítva. Ez utóbbi – 17 literes egyébként – a legkarakteresebb elem a formatervben. Illik megjegyezni, hogy a beállítások ellenére a nyeregmagasság csupán 675 mm a talajtól, azaz jó 4 centivel mélyebb, mint az 1.3-ason.
Legutóbbi hozzászólások