A sport-vonalon bevált, gondol egyet hát a Yamaha és debütáltatja a nyolcadliteres 4T er?forrást az aszfalton kívüli szegmensben is. A kis WR-ekkel kapcsolatban elmondhatjuk: teljesen világos, hogy nagyok akarnak lenni: ihlet?ik a vérprofi gépek. Agresszív küllemével a fiatal korosztályt célozza a WR 125 két új változata.
A 125-ös osztályt felhagyta az összes gyártó valamikor, hogy miért, annak okai szerteágazóak és nem is kenyerünk ezt taglalni. Az viszont biztos, hogy a kategória kezdi visszanyerni régi fényét, a tinédzserek pedig komoly felvev?piacot képviselnek.
Nem csoda, hogy a 2009-es modelljeit dömpingszer?en ránkzúdító Yamaha is el?jött valami egészen figyelemreméltóval: miután hosszasan ignorálta ezt az osztályt, most szeretne f?szerepet nyerni benne. Ehhez mindenekel?tt meg kellett alkotni egy üt?képes blokkot, ami elviszi a projektet, s miután ez már megvolt, jöhetnek a kis masinák, amikt?l nagyot dobban az ifjonti szív…
A négy szelepes, vízh?téses, kerek 15 lóer?s motor már megmutatta magát az YZF-R125-ösön, a kis wannabe-szupersport er?forrásaként. Ugyanez a darab került a WR-ekbe is, melyek közül, tisztázzuk is rögtön, az R a krosszváltozat, az X pediglen a supermoto.
Az iwataiaknak nem kellett komoly biodemográfiai kutatásokat végezniük, hogy rájöjjenek: manapság a legtöbb kamasz nagynövés?. Talán épp ezért terveztek a mérnökök valami igazán túldimenzionált vázszerkezetet, acélötvözetb?l, hozzá ill? leng?villával, 41 mm szárátmér?j?, 210 mm-es rugóúttal bíró els? teleszkóppal. Hogy képet kapjunk a WR-duó méreteir?l, íme egy gyári adat: az X nyeregmagassága 920 mm a talajtól, az R-é pedig 930 mm.
|
17′-es kerekekkel szerelik az X-et, 21-18′-esekkel az R-t, ami hatékony vezethet?séget ígér terepen is. Különbség fedezhet? fel a fékek méretezésében is: míg az X 298 mm átmér?j? féktárcsát kapott, addig az R-nek elegend? volt egy 240-es is. A két WR-rel Kölnben és Milánóban egyaránt találkozhatunk, azután pedig természetesen a Yamaha-szalonokban és az utakon.
Legutóbbi hozzászólások