Miközben egy laposkás, mondjuk ki kereken, hótunalmas versenyen vagyunk túl, a királykategória berkeiben annál izgalmasabb mozgolódások vannak kilátásban. Persze sajnálatos, hogy a versenyek tüze helyett több adrenalint termelhet egy olyan hír, hogy a ma beteget jelent? Haydent jöv?re a Ducati várja, vagy hogy Pedrosa esetleg már holnap Bridgestone-t tesztelhet, és hogy akár gumibeszállítót válthat Indianapolisra… No de visszakanyarodva, a Dottorénak nem kellett nagyon meger?ltetnie magát. Valószín?leg szívesebben fokozta volna orgazmusig a hazaiakat egy utolsó körig nyitott, összeér?s-életet-kockáztatós Casey-Vale csatával, de az ausztrál ezúttal (is) hamarabb kiszállt a buliból. Némi igazságtalansággal mindenki arról beszél, hogy Stonert megeszi a presszió, de van itt még valami: hasonló csuklótöréssel egy átlagember negyedévig visel gipszet, mely után egy éves rehabilitáció következik. Nyilván ez is benne volt. És ha benne volt: akkor vajh mi lesz a maradék öt versenyen?
Valami történt a pályával tegnap óta, erre nem csak az es?-kel? versenyz?k, de a körid?k is utalnak. Persze meg kell-e lep?dni azon, hogy Randy de Puniet az els? körben fejest ugrik a sóderágyba? Nem feltétlenül, valószín?leg a csapatnál sem teszik már, de Stoner nem túl feszített tempójú lowsideja már valamivel relevánsabb adat, mert nem szokott ilyet – legalábbis nem annyira jellemz?, bár meredeken romlik a statisztika. Nem mellesleg közel 7-8 tizeddel mentek lassabban, mint a szabadedzéseken. Mindenesetre, mindett?l függetlenül szépen állva hagyja az #1-es Ducati a többieket a rajtnál, és mivel Rossi ugyanolyan slendrián módon távolodik el a kettes kockából, mint ahogy szokott, az USA-GP-n kijátszott taktika az els? másodpercekben elúszik – csak úgy, mint Csehországban. Akkor Hopkins, most Pedrosa megy el Vale mellett, és tartja fel két körön keresztül. Ennyi pedig elég szokott lenni Casey-nek ahhoz, hogy összeszedjen egy sz?k három másodperces el?nyt – ezt most is megteszi.
Innen nehéz zárkózni, de Rossira ajzószerként hatnak a sárga színek a ring körül, és megtalálja a gy?zelemhez vezet? ritmust. Pedrosa még próbálkozik egy-két íven keresztül, majd fejet hajt a Fiat-Yamaha offenzíva el?tt: Jorge gyorsan odakapar a harmadik helyre. Stoner nem tud távolodni, s?t mi több, rendre a #46-os M1 mellé rendelik a leggyorsabb köröket. Casey-nek b?szen tábláz a csapat, teljesen világosan tisztában van vele, hogy ismét megkapta nyakába azt, akivel általában nem szeretnek csatázni az ellenfelek, és ugyanúgy, mint ahogy azt tette Brnoban, itt is elcsúszik a Ducatival. Kis esés volt ez, de egy kézzel nem tudja felállítani a motort: ezzel második versenyét nullázza le – ráadásul zsinórban – a címvéd?.
Azonban a Rossi el?tt feltáruló csendélet, a vörös b?rruha bukótérbe való csúszása nem készteti lassabb haladásra az olaszt, hiszen a két másodperces hátrányt mutató Lorenzo igen derekas ritmussal veszi fel az üldöz? szerepet. Fogást azonban nem talál a Dottorén, mert utóbbi milliméterr?l-milliméterre egyforma gyors rundókkal rajzolja körbe a hazai aszfaltot, és nem hibázik. A bronzért láthatunk még motorsportrajongói szívet megdobbantó csatát, amikor Elias teljesen hétköznapi módon, egy villámgyors mozdulattal kerüli ki Danit. Utóbbi a vége el?tt egy kevéssel még megindít egy nem túl intenzív attakot a #24-es ellen, de már a kivitelezésben látszik, hogy nincs benne elég dinamika és agresszió. Pedrosa a boxban szomorúan húz egy újabb strigulát a test-a-test-ellen-elvesztett rovatba.
Toseland szépen hoz egy hatodik helyet, ezzel menti a Tech3 becsületét; Edwards 10-ik helye elgondolkodató – egyszer fent, egyszer lent a texasi. Capirex a végén nagyot küzd James-szel, de végül csak utána töri át a célszalagot. Melandri a top10-ben, ez neki idén eredmény, Nakano ezúttal nem tudta kihasználni a gyári technikát, a Kawasaki szóra sem érdemes. Talán annyira, hogy nagy bajban vannak, és hogy a tavaly ripityomra tört Olivier Jacque után most Hopkins van ripityomra törve, és hogy így nehéz maradandót alkotni. Ha Valentino nem csinál botorságot, és nem tréfálja meg a technika ordas módon kétszer-háromszor egymás után, akkor bizony nagy a sansz, hogy zsebben a nyolcadik világbajnoki cím. A lagunaszeka-bogyóból azért még bevennék párat idén – már ami a szívünk verésének frekvenciáját illeti -, ha nem túl nagy kérés.
MotoGP, verseny végeredmény
|
|
1. V. ROSSI ITA Fiat Yamaha Team 44’41.884 |
Legutóbbi hozzászólások