MotoGP
Szinte már törvényszer?, hogy az els? napon zsebre teszi az ausztrál a mez?nyöcskét. Írd és mondd, ez a hatodik alkalom zsinórban, hogy így történik ez pénteken. Ebb?l persze sok dolog következik, de kett? biztosan. Egy, a Casey srác valami ordenáré módon gyors motoros. Kett?, a statisztikákat, no meg a pontokat nézve semmit nem jelent a péntek megnyerése. Továbbá furcsa, hogy míg Stoner minden pályán egyb?l, szinte adaptáció nélkül tud gyorsan menni, addig a többieknek ehhez kell jó sok munka, és legalább két nap. Vasárnap meg talán egyedül Rossi tudja tartani a lépést, aki szisztematikusan, a három nap gyakorlásait a végletekig kihasználva teszi össze a gyors tempóját. Két részre van szakadva a mez?ny, még a vak is látja. Míg régebben, a 990-es érában – kivéve persze 2006-ot – mindenki „Rossiról, és a többiekr?l” beszélt, addig most „Stonerr?l és Rossiról, és a többiekr?l” megy a diskurzus.
Persze a vonalak korántsem olyan markánsak a mai nap után. Mondhatjuk úgy is, hogy többet szokott adni az #1-es Ducati a többieknek, általában fél másodpercen kívül hagyja állva a mez?nyt, a jelenlegi distancia pedig „csupán” négy tized, amit az üldözött kap – a Dottore természetesen. Aki sokat vár a versenyt?l, hiszen nem csak a tavalyi csúfos betlin akar revánsot venni, de a hazai közönségnek, azok közül is a világot beutazni kevésbé tudóknak tartana egy kis bemutatót. Mögötte már s?r? a mez?ny – aránylag -, és Capirossin kívül nem látjuk a nagy neveket, esélyeseket. Jorge kapaszkodott a legmagasabbra a 6-os pozícióval, Dani Pedrosa pedig talán teljesen lemondott a vébé esélyekr?l, és motiváció hiányában csoszog a tizenkettedik helyen. West a múltkor sütött, most fagy. Kapcsoljátok be neki a negyedik hengert!
MotoGP, szabadedzések id?eredményei
|
|
Els? szabadedzés 1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1: 35.422 Második szabadedzés: 1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1: 34.806 |
125
Megint találtak valamit az RSA-n, aminek hiánya eldugott tizedekben öltött testet az elmúlt hónapokban. Egyre jobb lesz ez RSA, mire Gáborunk a negyedliterbe vándorol, talán már pont jó is lesz. Ez van. Így jár az ember, ha világbajnok, és tesztelni kell, vagy másképpen fogalmazva rá támaszkodik a gyár. Új geometriát próbáltak ki Talmácsiék a mai nap során, és nagyon úgy t?nik, hogy ez most bejön. Nem csak egy körön tarolt a magyar fickó, hanem sok rundón, és nem csak a második menésen, de már az els?n is ? húzta a leggyorsabb csíkot a misanoi ringre. Di Meglio ott somfordál a t?z közelében, mint mindig, az összetettben még befogható Bradl és Corsi azonban a hátsóbb régiókban faragják a tizedeket. Ez például így is maradhatna, hogy csak egy cseppet legyünk rosszmájúak.
„Nagyon jól kezd?dött számunkra ez a hétvége. Az új geometriai-beállítással
sokkal jobb a motor a féktávokon, sokkal jobban fordul a kanyarokban, mint
korábban bármikor. Talán fizikailag kicsivel nehezebb vezetni, mert
elfáradtam a végére, de lehet, hogy ebben közrejátszik az is, hogy eléggé
meleg van. Bízom a holnapi hasonló folytatásban, hiszen van egy jó
bázis-beállításunk és nem csak egy jó kört sikerült teljesítenem. A pálya
átalakítása, az új kanyarok jobban fekszenek vezetési stílusomhoz, mint a
régi, így gyorsan megszoktam az új vonalvezetést.” – mondta Gábor az els? id?mér? megnyerése után. Redding felett csont nélkül gy?zhet a Talmácsi-rutin, de a többiek még észbe kaphatnak. Arra is lesz válasz az #1-es sarokból?
125, QP1
|
|
1. Talmacsi (Aprilia) 1: 44.172 |
250
Kezd átstrukturálódni a negyedliteres mez?ny, úgy t?nik. Mert az addig oké, és szép és jó, hogy Simoncelli megy, mint akit üldöznek, meg hogy Barbera is oda-oda szagol a pole közelébe. De hova a frászba t?nt a Bautista nev? ifjú, például? És hogy, hogy nem, de Lüthi mostanában gyorsan vezeti a capuccinós Apriliát, meg Takahashi is az ókori Hondát. Ha sz?ken nézzük az id?ket, ennyi b?ven elég lehet Marconak a holnaputáni huszonöt ponthoz, de a holnapi pole-hoz bizonyosan.
Bár Barbera immár két évig dolgozik rajta, vérrel meg verítékkel, hogy a Tóth apuka odaállhasson a pódium ceremóniához, és belekortyolhasson a gy?zelmet ünnepl? alkoholba, az eredmény egyel?re még várat magára. Fél másodperces hátrány még akkor is sok, ha megint olyan ördögi lesz a hajrá, mint a cseh versenyen. Fokoznánk az izgalmakat egy Kallio elveszítheti az összetett második helyét? kérdéssel, de Debon rapszodikus – most például nem igazán jegyzik jó helyen az eredményét. Magyarok zárják a sort. Tóth Imre ujja – ezek szerint – még gyógyul, Gy?rfi Alen motorja pedig vélhet?en nem üti meg azt a színvonalat, ami ebbe a sorozatba kéne. Reméljük azért sikerül holnap a limiten belülre kerülni, hajrá fiúk!
250, QP1
|
|
1. Simoncelli (Gilera) 1: 38.400 |
Legutóbbi hozzászólások