EST. 2002

Misano, pénteken: Stoner, Talmácsi, Simoncelli…


MotoGP

Szinte már törvényszer?, hogy az els? napon zsebre teszi az ausztrál a mez?nyöcskét. Írd és mondd, ez a hatodik alkalom zsinórban, hogy így történik ez pénteken. Ebb?l persze sok dolog következik, de kett? biztosan. Egy, a Casey srác valami ordenáré módon gyors motoros. Kett?, a statisztikákat, no meg a pontokat nézve semmit nem jelent a péntek megnyerése. Továbbá furcsa, hogy míg Stoner minden pályán egyb?l, szinte adaptáció nélkül tud gyorsan menni, addig a többieknek ehhez kell jó sok munka, és legalább két nap. Vasárnap meg talán egyedül Rossi tudja tartani a lépést, aki szisztematikusan, a három nap gyakorlásait a végletekig kihasználva teszi össze a gyors tempóját. Két részre van szakadva a mez?ny, még a vak is látja. Míg régebben, a 990-es érában – kivéve persze 2006-ot – mindenki „Rossiról, és a többiekr?l” beszélt, addig most „Stonerr?l és Rossiról, és a többiekr?l” megy a diskurzus.

Persze a vonalak korántsem olyan markánsak a mai nap után. Mondhatjuk úgy is, hogy többet szokott adni az #1-es Ducati a többieknek, általában fél másodpercen kívül hagyja állva a mez?nyt, a jelenlegi distancia pedig „csupán” négy tized, amit az üldözött kap – a Dottore természetesen. Aki sokat vár a versenyt?l, hiszen nem csak a tavalyi csúfos betlin akar revánsot venni, de a hazai közönségnek, azok közül is a világot beutazni kevésbé tudóknak tartana egy kis bemutatót. Mögötte már s?r? a mez?ny – aránylag -, és Capirossin kívül nem látjuk a nagy neveket, esélyeseket. Jorge kapaszkodott a legmagasabbra a 6-os pozícióval, Dani Pedrosa pedig talán teljesen lemondott a vébé esélyekr?l, és motiváció hiányában csoszog a tizenkettedik helyen. West a múltkor sütött, most fagy. Kapcsoljátok be neki a negyedik hengert!

MotoGP, szabadedzések id?eredményei

Els? szabadedzés

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1: 35.422
2. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1: 35.424
3. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1: 36.145
4. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1: 36.375
5. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1: 36.464
6. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1: 36.518
7. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1: 36.602
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 36.608
9. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1: 36.740
10. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1: 36.883
11. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1: 37.099
12. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1: 37.196
13. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 37.355
14. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1: 37.380
15. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1: 37.534
16. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1: 37.669
17. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1: 37.929

Második szabadedzés:

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1: 34.806
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1: 35.224
3. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 35.377
4. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1: 35.620
5. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 35.743
6. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1: 35.766
7. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1: 35.861
8. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1: 35.913
9. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1: 36.100
10. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1: 36.105
11. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1: 36.189
12. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1: 36.219
13. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1: 36.356
14. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1: 36.425
15. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1: 36.619
16. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1: 37.096
17. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1: 38.239


125

Megint találtak valamit az RSA-n, aminek hiánya eldugott tizedekben öltött testet az elmúlt hónapokban. Egyre jobb lesz ez RSA, mire Gáborunk a negyedliterbe vándorol, talán már pont jó is lesz. Ez van. Így jár az ember, ha világbajnok, és tesztelni kell, vagy másképpen fogalmazva rá támaszkodik a gyár. Új geometriát próbáltak ki Talmácsiék a mai nap során, és nagyon úgy t?nik, hogy ez most bejön. Nem csak egy körön tarolt a magyar fickó, hanem sok rundón, és nem csak a második menésen, de már az els?n is ? húzta a leggyorsabb csíkot a misanoi ringre. Di Meglio ott somfordál a t?z közelében, mint mindig, az összetettben még befogható Bradl és Corsi azonban a hátsóbb régiókban faragják a tizedeket. Ez például így is maradhatna, hogy csak egy cseppet legyünk rosszmájúak.

„Nagyon jól kezd?dött számunkra ez a hétvége. Az új geometriai-beállítással
sokkal jobb a motor a féktávokon, sokkal jobban fordul a kanyarokban, mint
korábban bármikor. Talán fizikailag kicsivel nehezebb vezetni, mert
elfáradtam a végére, de lehet, hogy ebben közrejátszik az is, hogy eléggé
meleg van. Bízom a holnapi hasonló folytatásban, hiszen van egy jó
bázis-beállításunk és nem csak egy jó kört sikerült teljesítenem. A pálya
átalakítása, az új kanyarok jobban fekszenek vezetési stílusomhoz, mint a
régi, így gyorsan megszoktam az új vonalvezetést.” – mondta Gábor az els? id?mér? megnyerése után. Redding felett csont nélkül gy?zhet a Talmácsi-rutin, de a többiek még észbe kaphatnak. Arra is lesz válasz az #1-es sarokból?

125, QP1

1. Talmacsi (Aprilia) 1: 44.172
2. Redding (Aprilia) +0.167

3. di Meglio (Derbi) +0.441
4. Smith (Aprilia) +0.474
5. Terol (Aprilia) +0.534
6. Cortese (Aprilia) +0.620
7. Bradl (Aprilia) +0.884
8. Aergerter (Derbi) +0.967
9. Gadea (Aprilia) +0.978

10. Corsi (Aprilia) +1.165

250

Kezd átstrukturálódni a negyedliteres mez?ny, úgy t?nik. Mert az addig oké, és szép és jó, hogy Simoncelli megy, mint akit üldöznek, meg hogy Barbera is oda-oda szagol a pole közelébe. De hova a frászba t?nt a Bautista nev? ifjú, például? És hogy, hogy nem, de Lüthi mostanában gyorsan vezeti a capuccinós Apriliát, meg Takahashi is az ókori Hondát. Ha sz?ken nézzük az id?ket, ennyi b?ven elég lehet Marconak a holnaputáni huszonöt ponthoz, de a holnapi pole-hoz bizonyosan.

Bár Barbera immár két évig dolgozik rajta, vérrel meg verítékkel, hogy a Tóth apuka odaállhasson a pódium ceremóniához, és belekortyolhasson a gy?zelmet ünnepl? alkoholba, az eredmény egyel?re még várat magára. Fél másodperces hátrány még akkor is sok, ha megint olyan ördögi lesz a hajrá, mint a cseh versenyen. Fokoznánk az izgalmakat egy Kallio elveszítheti az összetett második helyét? kérdéssel, de Debon rapszodikus – most például nem igazán jegyzik jó helyen az eredményét. Magyarok zárják a sort. Tóth Imre ujja – ezek szerint – még gyógyul, Gy?rfi Alen motorja pedig vélhet?en nem üti meg azt a színvonalat, ami ebbe a sorozatba kéne. Reméljük azért sikerül holnap a limiten belülre kerülni, hajrá fiúk!

250, QP1

1. Simoncelli (Gilera) 1: 38.400
2. Barbera (Aprilia) +0.512
3. Luthi (Aprilia) +0.709
4. Aoyama (KTM) +0.833
5. Takahashi (Honda) +1.020
6. Simon (KTM) +1.076
7. Kallio (KTM) +1.104
8. Pasini (Aprilia) +1.146

9. Faubel (Aprilia) +1.151
10. Espargaro (Aprilia) +1.277

ugrás fel