Utólag elmondhatjuk: igazán remekül sikerült a suzukai versenyhétvége. Szenzációs, fordulatos futamot produkáltak az endurance-osok, f?leg a japán szamurájok, de volt történés a pálya szélén is… például ez itt. A Moriwaki – ismer?sen cseng a név? – bemutatta a földkerekség els? 600-as MotoGP-prototípusát. A Honda-közeli m?hely természetesen a CBR 600-at vette kiindulópontnak…
Még el sem ültek a vita hangjai a két ütem gyorsasági szériából való szám?zése (lásd kapcsolódó anyagok) után, ami négyütem? 600-as osztályt kreál a jelenlegi, helyenként tényleg mostohagyerekként kezelt köztes 250-es kategóriából – és lám, máris itten vagyon az els? modell a Felkel? Nap országából. Hadd fenyeget?zzön csak exodusszal a KTM meg az Aprilia, vannak helyettük jelentkez?k, nem igaz? Lesz, aki megfussa a kvalifikációs szintid?t 2011-ben is.
A Moriwaki máris deklarálja indulási szándékát. Rekordid? alatt ütötték össze prototípusukat a Honda utolsó generációs négyhengerese köré, magától értet?d?en acélcsöves vázszerkezettel, ami a távol-keleti konstrukt?r egyik mániája. A motorkerékpárt a suzukai nyolcórás endurance-versenyen állították ki, és az teljesen világos, hogy a projekt jelenleg még magzati állapotban leend (a m?szerpanel például a szériamotoré), de lesz ez még így sem, hiszen az ötletek és irányultságok világosak. Az Öhlins-villa és a fékek kiváló min?ség? alkatrészek, a nagyon hosszú hátsó leng?villa igen hasonlít ahhoz, amit jelenleg a MotoGP motorjain alkalmaznak. A formavilágot egyel?re még kissé elrejti a fekete fényezés, de egyértelm?en a jelenkor él-versenyparipáira hajaz.
Egyebet mondani nem tudunk. Az gyönyör? lenne például, ha visszapillantókat, utcai fényszórót és rendszámtáblát tennének rá, az minden bizonnyal maga volna a csúcs. És hát jó hír, hogy van, akit ilyen szinten lázba tud hozni a négyütem? 600-as kategória, és hajlandó már most megkezdeni a munkát.
Legutóbbi hozzászólások