EST. 2002

Laguna Seca, szombaton: Stoner és a többiek

Az addig oké, hogy Casey azonos tempót megy a jobb pilótákkal; a baj ott kezd?dik, hogy míg mindenki más már az egykörösökön rója az 1:21 közepi id?ket, addig Stoner versenyszimuláción hozza ugyanezt, egymás után tízet. Hiba a mátrixban? Lehet, vagy mittudomén, itt ugye csak a tények számítanak, amikb?l pontok lesznek 24 óra múlva – ennyi a történet. Rég volt ilyen mérv? dominancia a királykategóriában, kétütem ide, négyütem oda, kipörgésgátló amoda. Casey megy, vagy inkább menetel, és nem csak egy körön, hanem ötön, tízen, húszon – ha kell-, agresszivitása pedig nem nagyon ismer lehetetlent. Persze ha a holnapi gy?ztest kell megtippelni, mindenképp Caseyre voksol mindenki, még a legelvakultabb sportbarátok sem mernek Rossit vagy Haydent mondani vasárnapra.

Közülük is a Dottorénak lenne nagyobb sansza, hiszen az els? két mért ponton gyakorlatilag századra azonos id?t megy a Yamahával, még a híres, vagy inkább hírhedt dugóhúzón is tempóval megy át az olasz, az utolsó szektor azonban kirántja a sz?nyeget az M1 alól. Az okosok, például Mamola a célegyenesre való kigyorsításban látja a különbséget, és a Ducati-féle er?gépr?l beszél… ki tudja? A lényeg megint a stopperben van: 4 tized, ami jelen van a versenyszimulációkban is. Úgy néz ki, s?r? beosztása lesz a Yamaha mérnökeinek a nyári szünetben, a program a szokásos: lóer?gyártás. No, és nem mellesleg kipukkant a hír, hogy Valentino egészen 2010-ig írt alá a gyári Fiat-Yamaha alakulathoz, ez sem történt meg még soha ilyen hamar. Edwards pedig 2009-ig a Tech3-hoz, ha már itt tartunk; még egy év ajándék a texasinak.

Hayden zárja az els? sort, nem csekély mértékben elégedett a hazai derbit futó Kentucky-Kid. Casey persze piszkálja a cs?rét, holnapra ? is a kettejük között húzódó szakadék slankítására törekszik, támadó helyzetbe nem várja magát. Egy dobogó istenes lenne az amerikainak, f?leg a jelen helyzetben, amiben megint csak az okosok nem jósolnak holnapra Michelin talpakon futó motort az els? háromba. Miután az els? szabadedzésen kiderült, hogy a francia muníciót használók sehol nincsenek, kiborult a bili: egyszer?en túl kemény keverékeket hoztak el az USA-ba, amiket nem tudnak annyira megterhelni a motorosok, hogy elérjék az üzemi h?fokot. Erre némileg rácáfol a mai hendikep, de holnapra ez is elválik. Lorenzo kezdi megint összerakni fejben a dolgot, csupán egy félgondolatnyival marad el az els? sorból, és a küzdeni tudását ismerve, ebb?l még bármi lehet. Emlékezzünk meg Toselandr?l, aki a tegnapi botladozás után ma igazi csörtét mutatott be – a csapattárs Colin is csak pislog, szerinte is jó helyen van a két Tech3 Yamaha, csak a sorrendet fordítaná meg szívesen. Hogy Spies 13-ik helye kiválló-e, hát nyilvánvalóan az, f?leg ebben a mez?nyben, ami nem kicsit er?s. Viszont két embert lehet nagyon sajnálni. Az egyik egyértelm?en Dani Pedrosa, aki nem áll fel holnap a rajtrácsra: fölöslegesen kockáztatna pár lees? pontért még egy bukást. A másik pedig Alex de Angelis, aki vicsorgó agresszivitással bombázott bele jobbnál-jobb id?kbe a szabadedzések alatt, míg nem a kvalifikáción az utolsó jobbos kanyarban egy highsideal fejelt bele a betonba, a jobb csuklóját is eltörte. Akkor nem maradt más hátra, mint megnézni, hogy mi lesz. Éjjeli baglyok el?nyben!

MotoGP, id?mér?

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1: 20.700
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1: 21.147
3. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1: 21.430
4. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1: 21.636
5. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1: 21.848
6. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1: 21.921
7. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1: 21.947
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 21.971
9. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1: 21.974
10. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1: 21.999
11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 22.039
12. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1: 22.092
13. Ben Spies USA Rizla Suzuki (B) 1: 22.127
14. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1: 22.719
15. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1: 22.957
16. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1: 23.035
17. Jamie Hacking USA Kawasaki Racing Team (B) 1: 23.309
18. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1: 24.525

ugrás fel