Nincs más hátra, mint kellemes nyári szünid?t kívánni a 250-esek mez?nyének is, de el?tte még feldolgozni a Német Nagydíj történéseit. Es? áztatja a pályát, mire kijönnek felvezet? körükre a pilóták, lemennek a bemelegít? kanyarok és hajrá. Megkezd?dik a flúgos futam, talán az idei legizgalmasabb, amit az osztály produkál. Simoncelli és az ? RSÁ-ja tökéletes harmóniában verik agyba-f?be a mez?nyt, miután a kezdeti viharok elcsitulnak – Lai indul meg ?rületes tempóval, Simonnal harcol, Simoncelli harmadikként fordul, de nem telik bele sok id?, hogy átvegye a vezetést és megkezdje felépíteni idei harmadik mestermunkáját, amelynek alapjait pénteken és szombaton már alaposan bebetonozta. Azért nem lehetett egyszer? a szakadó es?ben és hidegben magányos versenyt futni egy szál b?rruhában – mégis milyen könnyednek t?nt. Persze Marco nem gondolt bele, mennyire fázós is lesz, ha egymaga el?remegy… a részletekkel mit sem tör?dve szökik meg és tesz szert jelent?s el?nyre néhány kör alatt. Hét másodperc – kell?en vastag ahhoz, hogy csak valami dráma szólhasson közbe.
A java eközben hátrébb történik: Simon, Kallio és Barbera ütik egymást, nagyszer? látni, hogy a Tóth csapat motorosa ilyen magas színvonalon küzd. Hátulról, nagyon hátulról (a 17. helyr?l!) jön Bautista és felzárkózik… óriási futás az övé, mindenkinél gyorsabb, amíg oda nem ér a dobogó-közeli helyekhez, végül a harmadik helyen zár a végjátékban remekül védekez? Barbera mögött. Kallio elvileg favoritja az es?s versenyeknek, a finn mégis lecsúszik a pódiumról, na meg az összetett tabella tetejér?l: 164-153 immár Simoncelli javára, Bautista 118-cal követi ?ket… a nullázó Debon 114-en marad, és már csak egyetlen pont az el?nye Barberával szemben, Pasini 108 egységgel hatodik.
Szép verseny, gyönyör? jelenetekkel és bizony látványos bukásokkal. A leglátványosabb talán Hiroshi Aoyamáé volt, aki az ezer sebb?l vérz?, szakadt idomzatú KTM-mel visszaállva nyolcadik lett. Ha minden 250-es verseny ilyen volna, alighanem elgondolkodhatnának a döntéshozók azon a nyugdíjazáson… persze nem gondolkodnak úgysem, és szót se err?l: élvezzük a jelen nagy futamait, aztán meglátjuk, mi lesz. Célban a két magyar, Tóth Imre és Gy?rfi Alen körhátrányban a 17. illetve 18. helyen zárnak.
Gy?rfi Alen 18. a Sachsenringen
|
|
A szombati kvalifikáció végén Gy?rfi Alen és csapata hálát adott az égnek, hogy sikerült belül maradni a limitid?n. Egy technikai hiba miatt az id?mér?t id? el?tt befejezni kényszerül? magyar versenyz? ma már semmit sem bízott a véletlenre. Már kora reggel azért könyörgött, hogy a versenyre szakadjon le az ég és essen az es?, amennyire csak bír. Ebben rengeteg magyar szurkoló is támogatta és a nagy összefogás végül csak meghozta az égi áldást. A reggeli bemelegít? edzés végén a hondás pilóta a 19. helyen zárt, megel?zve olyan versenyz?ket a félig vizes, félig száraz pályán, mint a korábbi világbajnok Roberto Locatelli vagy Mattia Pasini. A futam kezdetére aztán már határozottan eldöntötték az égiek, hogy itt ma bizony es?s verseny lesz. A rajt jól sikerült a tavalyi Európa Bajnoknak és az els? néhány kört követ?en, egyre magabiztosabb köröket motorozott. A folyamatos gyorsulást úgy érte el, hogy a futam teljes ideje alatt nem m?ködött a váltóelektronika. Persze ez túlzottan nem kavart nagy zavart, Alen csak arra koncentrált, hogy folyamatosan javuljon a körideje és minél el?rébb végezzen. A befutóra már komoly harcot vívott Praditával, akire a leintésig néhány kör alatt több, mint tíz másodpercet vert és végül a fantasztikus 18. helyen zárt. Gy?rfi Alen, #93: 18. hely
„Nagyon boldog vagyok, hogy esett az es?. Kár, hogy az elején nem tudtam rögtön azokat a köröket menni, ami a futam felét?l kezdve már könnyedén ment, mert akkor közelebb lopózhattam volna még talán egy-két helyet a legjobb 15-höz. Persze nem elégedetlenkedem, hiszen háromszor dobott meg úgy a motor, hogy alig hittem el, hogy sikerült kivédenem a bukást. Praditával egyébként keményet meccseltünk. El?ször a célegyenesben „rám húzta a kormányt”, de aztán sikerült elég komoly id?t rávernem a végéig. Összességében nagyon örülök, hogy így alakult ez a hétvége. A csapatommal remekül dolgoztunk és a végén még arra is tudtam figyelni, hogy a magyaroknak füstöljek egy kis gumit. Most két hét múlva EB futam lesz Svédországban, aztán pedig remélem, hogy készülhetek a következ? világbajnoki versenyemre, ha ismét megkapom a szabadkártyát.” |
Sachsenring, 250: Német Nagydíj, végeredmény
|
|
1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 45’36.703 Kiestek Federico SANDI ITA APRILIA 35’33.815 Az els? körben kiesett Russel GOMEZ SPA APRILIA Nem indult el Manuel POGGIALI RSM GILERA |
Legutóbbi hozzászólások