EST. 2002

Sachsenring, 125: Di Meglio gy?z, Talma harmadik

Pontosan egy 125-ös futamnyi id? volt hátra vasárnap a Sachsenring dombjai közt a komolyabb es?ig, a nyolcadliteresek mez?nye azonban hivatalosan és gyakorlatilag is száraz pályán vág neki a távnak. Menet közben már csepereg, de nincs különösebb ok a piros zászlós közbeavatkozásra, a bírák nem is bontják meg a meccs lendületét, helyesen, hiszen a pilóták testi épsége nem forog veszélyben – a körülmények változása azonban átlag feletti alkalmazkodóképességet követel meg a résztvev?kt?l, és rányomja a bélyegét a mérk?zésre.

A pole pozíció értékes valami, de Talma ront a rajtnál és tízen kívül fordul el az els? kanyarban, azonban gyorsan visszahozza magát: utoléri a vezet? négyes bolyt, felhúzva magával azt a Di Megliót is, aki úgyszintén az üldöz?k csapatában motorozott a kezdetkor. Az élen gyönyör? verseny alakul ki így gyönyör? el?zésekkel és ívváltásokkal, izgalmas és színvonalas összecsapás. Elszakadni igazán senki nem tud, Bradley Smith egy id?szakra ugyan ellép, mintegy 1’7-es el?nye azonban szinte egy forduló alatt olvad el: utolérik. A gy?ztes végül Mike Di Meglio, aki listavezet?ként érkezett Németországba és meger?sített pozíciókkal távozhat onnan: az olasz származású francia 166 ponttal áll az összetettben, a vasárnap ötödik Simone Corsi 136-tal követi. Jól kezdett Corsi, de hátsó gumija teljesen elfogyott a végére, a finisben még örülhetett, hogy a német színekben vitézked? Sandro Cortesét és a csapattárs Nico Terolt maga mögé utasíthatta.

Talma egyszerre két dobogót szerzett

A versenynapjának reggelén es?re ébredtek a motorosok, akkor még senki nem
tudta, hogy vajon a versenyen milyen id?járás lesz várható. A bemelegítés
mindesetre vizes pályán folyt. Talmácsi 2. lett. Majd id?közben az es?
elállt és a királykategóriások a warm up-on szinte szárazra járták az
aszfaltot, így a 125-sök versenyét száraz versenynek hirdették ki.

Talmácsi a poleból indult, de történt valami a rajtnál és nagyon
visszacsúszott. Körr?l körre zárkózott fel az élmez?nyre. Ugyanezt tette
Mike Di Meglio is, aki végül megnyerte a német futamot, Talmácsi Gábor pedig
a 3. lett. Ezzel a dobogóval azonban egy másik dobogós helyet is
megszerzett, hiszen jelenleg 109 ponttal az összetettben is a 3. helyen áll
a magyar versenyz?.


Talmácsi Gábor nyilatkozata:

Egy rossz rajt után visszaestem a 12. helyre, de sikerült nagyon gyorsan
felzárkóznom. 8-10 körrel a verseny vége el?tt elkezdett szemerkélni az es?,
majd az utolsó 4-5 körben már nagyon csúszkáltunk a pályán, azt hittem le is
intik majd a futamot, de nem. Mindent megpróbáltam, de a végén már alig
éreztem a motor és a tempó nem csökkent. Elégedett vagyok a 3. hellyel,
sajnos nem tudtam volna megel?zni Stefan Bradl-t, most ? volt a gyorsabb. A
dobogóval az összetettben is dobogós helyen állok, így fontos 3. hely volt
ez a mai a hosszú szünet el?tt. Egyre jobban összeáll a motorom, jó úton
haladunk és még messze nincs vége az idei szezonnak.

A publikum örjöng, aminek oka egyértelm?en egy Stefan Bradl nev? fiatalember, a hazaiak nagy kedvence: pályája legjobb eredményét éri el a német fiú, akit bizony meg kellett volna el?zni az utolsó négy-öt kör valamelyikében Gábornak, de ez nem jött össze. Azért így is elégedettek lehetünk – legyünk is azok, hiszen Talma nagyszer? és egyenletes tempót ment, dobogós helyével – és Olive technikai K.O.-jával – pedig feljött az összetett dobogójára. És nem, semmi sincs veszve, százhetvenöt pontot osztanak még ki a bajnokságban idén, jópár olyan helyszínre megy még a GP, ahol siker várhat rá és ránk. Hinnünk kell, még akkor is, ha tudjuk: Di Meglio vakációzhat a legfelszabadultabban. Hol voltunk Donington után és hol tartunk most, igaz? Hát éppen ezért, higgyünk a csodában, higgyünk Brnóban és az Európán kívüli helyszínekben, és higgyünk abban, hogy a valenciai katlanban 2008 ?szén sem egy már lefutott bajnokság levezet? ceremóniájához asszisztálunk néz?ként.

Nagyot ment Smith, nagyot mentett a végén Corsi, dicséretet érdemel Cortese, aki a hazai környezetben megveri Terolt, Reddinget és Rabatot. A Marcel Schrötter nevet már most érdemes megjegyeznünk, nem lenne meglep?, ha a hétvégén szabadkártyával indult német jöv?re már egy teljes szezont kapna a vb-n: 14. lett, a befutóban kikapott Iannonéékt?l, de hatalmasat ment a Hondával. Mozgalmas és fordulatos verseny, szép jelenetek, Di Meglio-siker, hazai öröm és egy megérdemelt Talmácsi-dobogó: ennyi a mérleg címszavakban a Sachsenring után, a nyári szünet el?tt. Nem tudjuk, ki hogy van vele, de fel?lünk már holnap jöhetne a folytatás…

Sachsenring, 125: Német Nagydíj, végeredmény

1. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 40’03.710
2. Stefan BRADL GER APRILIA 40’05.720
3. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 40’06.443
4. Bradley SMITH GBR APRILIA 40’06.557
5. Simone CORSI ITA APRILIA 40’12.827
6. Sandro CORTESE GER APRILIA 40’12.959
7. Nicolas TEROL SPA APRILIA 40’12.967
8. Scott REDDING GBR APRILIA 40’34.488
9. Esteve RABAT SPA KTM 40’36.021
10. Marc MARQUEZ SPA KTM 40’36.744
11. Dominique AEGERTER SWI DERBI 40’36.831
12. Andrea IANNONE ITA APRILIA 40’36.844
13. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 40’36.881
14. Marcel SCHROTTER GER HONDA 40’36.918
15. Pablo NIETO SPA KTM 40’37.465
16. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 40’38.264
17. Pol ESPARGARO SPA DERBI 40’41.486
18. Stevie BONSEY USA APRILIA 40’41.582
19. Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 40’57.950
20. Marvin FRITZ GER SEEL 41’01.959
21. Alexis MASBOU FRA LONCIN 41’17.912
22. Louis ROSSI FRA HONDA 41’18.965
23. Robert MURESAN ROU APRILIA 41’20.066
24. Marco RAVAIOLI ITA APRILIA 41’20.564
25. Tobias SIEGERT GER APRILIA 40’59.273

Kiestek

Lorenzo ZANETTI ITA KTM 39’16.525
Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 36’05.926
Raffaele DE ROSA ITA KTM 32’58.768
Jules CLUZEL FRA LONCIN 29’35.570
Sergio GADEA SPA APRILIA 22’35.351
Robin LASSER GER APRILIA 22’58.927
Joan OLIVE SPA DERBI 21’17.057
Sebastian KREUZIGER GER HONDA 22’04.480
Michael RANSEDER AUT APRILIA 19’17.659
Bastien CHESAUX SWI APRILIA 13’59.077
Danny WEBB GBR APRILIA 8’06.392
Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 6’47.455
Randy KRUMMENACHE SWI KTM 4’46.045
Eric HUBSCH GER APRILIA 3’15.970

ugrás fel