Legalábbis maximum annyi. A sok találgatás és huzavona után végül lerakták voksukat a vezet?ség emberei is, a dolgok végére pont került: a legnagyobb lökettérfogatú négyütem? er?forrás 600-as lehet majd az új géposztályban, amit a jelenlegi 250GP helyett iktatnak majd be 2011-t?l. Az Aprilia és a KTM fortyog, hiszen nem sikerült az ötszáz-vékett? indítvány, bár a jelenlegi elméleti kiírásba még bele is férnek simán – kérdés hogy egy félliteres kéthengeressel van-e értelme síkra szállni a 600-as soros négyhengeresekkel szemben.
A noaleiek még a végs? döntések el?tt, látatlanban kiléptek, az új kategória a legkevésbé sem fogja ?ket érdekelni, amennyiben az a jelenlegi Supersport kategóriára fog hasonlítani; inkább a MotoGP-be kandikálnának vissza valami világver? masinával. A KTM egyel?re nem szól, csak csöndben várja a fejleményeket. Nyilvánvaló, hogy a dolgok jelen állása szerint a nagy japán gyártóknál az el?ny: van némi tapasztalatuk a kategória terén. Az csak könnyíti a helyzetüket, hogy a sok megkötés miatt nem kell majd pénztárcarabló fejlesztéseket beleölni a motorokba: se ovál dugó, se pneumatikus szelepvezérlés, se komolyabb elektronika, még a fordulatszámnak is van fels? határa.
A kategória kiírásánál természetesen az olcsóság volt a legf?bb szempont. Karbon fékeket és kerekeket nem engedélyeznek, azonban a váz például teljesen szabad konstrukció lehet, megkötés nélkül. Tartalékmotor nélkül lehet majd nekivágni a hétvégéknek, és a tartalékblokkok száma is limitált lesz. Az SSP-t?l való elkülönülést, csak úgy mint a MotoGP-ben, a prototípus lét fogja szolgáltatni. Röviden ennyit lehet tudni, na meg azt, hogy a Dorna jelent?s létszámbeli növekményt, illetve több privát csapatot látna a majdani kategóriában, mint most a 250-ben.
Legutóbbi hozzászólások