EST. 2002

Assen, csütörtökön: Talma nem érti, mit?l nem megy

MotoGP

Szinte még a négy nappal ezel?tti Stoner-verésr?l mormog mindenki, amikor Casey megint elgatyázta a mez?nyt. Alaposan. Találnak-e valamit a többiek holnapig, ami hét tizedet hozhat nekik, vagy sem (valószín?leg nem), a mai tény, az tény: ezt az ausztrált nem lehet egykönnyen megfogni, a mai pörformansz alapján egyáltalán nem. Behúzta az els? szabadedzést az #1-es Desmo, és simán hozta a másodikat is. Csúszkálás, meg idegeskedés nélkül, amit újra kiemel az auszi, ahogy az új szoftver sikerességét dettó. Ugyanez az elektronika Melandrin mintha lassítana. Macio reménytelenül utolsó, a második félid?ben körönként b? 4 szekundummal kanyarint kövérebbet, mint a csapattárs. A rossz nyelvek, no meg a realisták id? el?tti szerz?désbontásról beszélnek – kérdés ha kiteszik Marco sz?rét, hol húzhatja meg magát egy pocséknak is finoman nevezhet? tavasszal a háta mögött?

Capirossi megint fejre állt a Suzukival, kis híján darabokra töri még csontosodó alkarját, ám megússza egy ordas nyílt sebbel. Lorisnak most b?ven lesz ideje varratokkal a kezében elgondolkozni a folytatáson, ugyanis legközelebb Sachsenringen ülhet újra nyeregbe. Kézenfekv?, már-már magától értet?d? lenne Spies indulása – újfent -, de a Suzuki egyértelm? kijelentése, hogy nem engedik rá Capirex motorjára az amerikait – aki egyébként a helyszínen van. Pedrosa egyel?re álmosan kezdi a holland hétvégét, ám várjuk ki a végét – lehet érdemes lesz. Hopkins a toptízben, nem is nagy hátránnyal, Alex de Angelis meg zseni. A második legjobb hondás a derék Nicky mögött, utóbbi keményen dolgozik, hogy ezúttal ne csak a szabadedzésen legyen kerek a kép. Szerintem nincs olyan ember, aki ne örülne Edwards idei szereplésének, egyszer?en fantörpikus, ahogy az öreg vezeti a Yamahát. Rossi persze magabiztosan hozza a P2-t a délután, az egyetlen probléma Stoner, mondja viccesen a nap végén. De ki nevet a végén? A minden hájjal megkent VB-címre éheztetett olasz? Talán a szilíciumkorszak koronázott titánja? Vagy Dani ezúttal lesb?l támad…? Melandri csak altat? Muhhahha?

MotoGP, csütörtöki szabadedzések, kombinált id?eredmények

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1:36.087
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1:36.819
3. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1:36.931
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1:37.012
5. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1:37.126
6. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1:37.137
7. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1:37.187
8. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1:37.251
9. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1:37.280
10. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:37.282
11. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1:37.326
12. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1:37.357
13. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1:37.838
14. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1:37.960
15. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1:38.413
16. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1:38.656
17. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:38.667
18. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1:39.214

125

Jó, nincs mit szépíteni, a fiatalok olyan ritmusra találtak az idén, amit nehéz követni. Pedig ott volt a remény, néha a beállítások, néha az er?forrás vétózta a jó szereplést, egyszer-egyszer be is akadt az a jó eredmény, amit reálisan is rutinból tud Talma. Most el?ször van az, hogy nem tudja, hogy mi van. Egyszer?en nem emészti a pályát a motor, persze javulni kéne ennek holnapra, nyilván javulni is fog – legalábbis drukkolunk, és hiszünk benne, hogy így lesz. „Nem vagyok elégedett a 13. hellyel, de azt gondolom, hogy ezzel nem árultam
el nagy titkot. Az id?mér? els? felében rendben mentek a dolgok, majd nem
tudtam javítani. Ennek két oka van: egy, többször is utolértem lassabb
versenyz?ket a pálya azon részein, melyek a jó körid?k szempontjából a
legtöbbet számítanak. Kett?, igazából én sem tudom megmondani a pontos okot. Mindig tudni szoktam, hogy mi okozza az alapvet? gondot, de most nem tudom.” – mondta Gábor a nap végén.

Corsi el?nye nem kevés, legalábbis ahhoz képest, ami Smith után jön. Gyakorlatilag mindenki egy id?t megy, az els? tíz 8 tizeden belül, Simonét is beleértve. Persze így tekintve a dolgot Gábor lemaradása sem olyan vészes, de az els? sorból indulás lélektanilag is er?síthet, f?leg a holland pályán, ahol oly’ nehéz könnyeden el?zni. Di Megliót viszik el?re a gy?zelmek: lassan már az lesz a ritka, ha nincs benne valamilyen rangsorban az els? nyolcban, ami a többieknek vészes el?jel lehet a továbbiakra nézve.

125, QP1

1. S. CORSI ITA Jack & Jones WRB 1’45.533
2. B. SMITH GBR Polaris World + 0.340
3. J. OLIVE SPA Belson Derbi + 0.363
4. M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport + 0.364
5. S. CORTESE GER Emmi – Caffe Latte + 0.402
6. S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior + 0.495
7. R. DE ROSA ITA Onde 2000 KTM + 0.572
8. N. TEROL SPA Jack & Jones WRB + 0.606
9. S. GADEA SPA Bancaja Aspar Team + 0.785
10. S. BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 0.796
11. R. KRUMMENACHER SWI Red Bull KTM 125 + 0.863
12. D. AEGERTER SWI Ajo Motorsport + 0.911
13. G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team + 0.999
14. S. BIANCO ITA S3+ WTR San Marino Team + 1.021
15. E. RABAT SPA Repsol KTM 125cc + 1.167
16. T. KOYAMA JPN ISPA KTM Aran + 1.227
17. M. MARQUEZ SPA Repsol KTM 125cc + 1.365
18. L. ZANETTI ITA ISPA KTM Aran + 1.402
19. P. NIETO SPA Onde 2000 KTM + 1.423
20. M. RANSEDER AUT I.C. Team + 1.486
21. S. BONSEY USA Degraaf Grand Prix + 1.544
22. E. VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior + 1.573
23. A. IANNONE ITA I.C. Team + 1.710
24. P. TUTUSAUS SPA Bancaja Aspar Team + 1.821
25. H. VAN DEN BERG NED Degraaf Grand Prix + 1.925
26 T. NAKAGAMI JPN I.C. Team + 1.969
27 J. CLUZEL FRA Loncin Racing + 2.084
28 A. MASBOU FRA Loncin Racing + 2.317
29 J. LITJENS NED Abbink Bos Racing + 2.402
30 R. MURESAN ROU Grizzly Gas Kiefer Racing + 2.494
31 R. LACALENDOLA ITA Matteoni Racing + 3.244
32 M. VAN DER MARK NED Dutch Racing Team + 3.640
33 R. LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 3.674
34 L. ROSSI FRA FFM Honda GP 125 + 4.742
35 E. DUBBINK NED RV Racing Team + 4.791
36 J. IWEMA NED Abbink Bos Racing + 5.041
37 J. VAN DE BUNT NED Degraaf Grand Prix + 6.027
38 R. GULL SWE Ajo Motorsports Jnr. Project + 6.887

250

A szokásosak megint ott vannak a spiccen. Bautista, az idei balek, mármint csak ha a szerencsére alapozunk, majd Mr. „vöröspötty” Barbera a rudimotoron. Simoncelli vébé men? lett, és pont, ráadásul minden hétvégére tartogat valamit, amin hetekig lehet csámcsogni. Marco feje forró, talán a szénaboglya f?ti fel ennyire, amit ? frizura státusban tart, de egy biztos: a gilerás körül nincs biztonság a pályán, lassan a hirtelen mozdulatok és az ívr?l kitevés nagymestere lesz az olasz – de jár-e ezért októberben VB-cím?

Kallio nem izgulja túl, ha olyat megy megint, mint Doningtonban, akkor nem is kell – jó volt az, nem is kicsit. Persze jobb lenne a finnek, ha a felzárkózás helyett a véghajrára tudna tartalékolni, ahhoz viszont az elejéb?l kéne indulni – amit nyilván sokkal jobban tud, mint mi. Pasini 17-ik helye rejtély, Tóth, mármint az ifjabb, 19-ik.

250, QP1

1. A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team 1’39.510
2. H. BARBERA SPA Team Toth Aprilia + 0.231
3. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera + 0.468
4. A. ESPARGARO SPA Lotus Aprilia + 0.700
5. T. LUTHI SWI Emmi – Caffe Latte + 0.945
6. J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc + 1.176
7. L. PESEK CZE Auto Kelly – CP + 1.232
8. A. DEBON SPA Lotus Aprilia + 1.234
9. Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 1.286
10. M. KALLIO FIN Red Bull KTM 250 + 1.339
11. F. LAI ITA Campetella Racing + 1.352
12. H. FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team + 1.668
13. M. POGGIALI RSM Campetella Racing + 1.670
14. R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 1.775
15. H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 + 1.896
16. R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 2.033
17. M. PASINI ITA Polaris World + 2.123
18. K. ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing + 2.170
19. I. TOTH HUN Team Toth Aprilia + 3.598
20. E. LAVERTY IRL Blusens Aprilia + 3.735
21. A. BALDOLINI ITA Matteoni Racing + 3.754
22. D. PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia + 5.957
23. F. WATZ SWE Jaap Kingma Racing + 6.326
24. R. GOMEZ SPA Blusens Aprilia + 6.464

ugrás fel