EST. 2002

Katalán GP: Pedrosa, az egyszemélyes kivégz?osztag


Dani, a katalán ring titkainak nagy tudója megsütötte a maga kis pecsenyéjét, zsebben a huszonöt, kupa a vitrinbe, amúgy meg el?re tekint: 7 pontra olvasztja a hátrányt, és jön Donington, ahol szintén csukott szemmel is tempót megy a fiú. Nem kell udvariaskodni, megalázó vereséggel jöttek be Rossiék a másodiknak. Mellesleg ha ?k ketten Stonerrel nem csatáznak a végéig, gyakorlatilag megint egy hótunalmas 45 percen lennénk túl. Dovizioso negyedik helye bíztató, ráadásul a második leggyorsabb Honda az övé – ami privát, mindennek tetejébe. A mez?ny másik spanyolja csalódás: gyakorlatilag az utolsó helyek egyikér?l intik ki boxáthajtásos büntetésre Eliast, aki inkább kifeketezászlóztatja magát, minthogy fél perces hátrányban örömmotorozzon a rokonok el?tt – valahol érthet?…

Nagyot startol Pedrosa, de a hideg gumikon jobban tereli a gépet Stoner, és az els? ívek egyikén el?re megy. Hayden legalább öt helyet csúszik hátra, míg Dovizioso ugyanennyit el?re. Dottore úr mit sem tör?dik azzal, hogy harmadik sorból lesi a lámpákat, kishíján utolsóként fordul bele az egyes kanyarba, darálónak hívják a mez?ny azon szakaszát, ahol lapra fekteti az M1-et, de szerencsére senki nem esik. Forgolódik Vale, és végül azért csak nyer a rutin, a kör felére sikerül visszaszerezni a kiindulási, kilencedik helyet. Pedrosa ezekben a pillanatokban közli, hogy nem viccel, hezitálás nélkül fosztja meg Caseyt a P1-t?l, és utána megindul. Értem ezalatt, hogy az els? kör végére odacuppant 1,5 szekundumot Stonernek, és hasonló leosztásokban a táv felééig rákontrázik még 7-el. Marketing szempontból nem a legjobb, a megjelenésre éhes szponzorok csüggedten gubbasztják végig a következ? húsz kört, Pedrosa akkor t?nik fel legközelebb a képerny?n, amikor leintik az els? helyen – de ki a csudát érdekel ez, ha valaki így tudja leverni a többieket?

Doktor úr még szenved egy kicsit a kilencedik helyen, pár forduló múlva azonban elkezd?dik a klasszikus Rossi-féle el?adás, méghozzá nagyon könnyed kivitelben. A célegyenes végi féktávon csorog be a többieknek, mire Dovi fenekébe ér, már felveszi a megfelel? ritmust: ?t az egyik kanyarbemenetnél tessékeli szélesebb ívre, hasonlót tesz Stonerrel fél kilométerrel arrább. Milyen kár, hogy Dani ekkor már sehol, mondjuk ha ott lenne sem lenne nagy gyilok: a #2-es Honda még ekkor is szekundumos fórban van körönként.

A katalán csúszós aszfalt megvámolja az eddig kit?n? helyen karcoló de Punietet, irány a kavicságy. Alex de Angelis és Capirossi is összeakadnak, egymásba fonódott RCV és GSV-R a homokban – rommá törve persze. Melandri minden kanyarnál életre-halálra men? csatát küzd, három ellenfele van: West, a Desmo GP08 és a pálya maga; vajon várja már Marco, hogy leteljen a szerz?dése Bolognával? Vagy ezt a Ducati emberei teszik? Mindenesetre kínos hangulat uralkodhat a #33-as boxban, és Macio gödre egyre mélyül – már most lehet fogadásokat kötni, hogy mely márkában lesz majdan kiút.

Valentino nem akar fölösleges izgalmakat a végére, megpróbál ellépni, de Stoner leköveti mozdulatait és amikor már kell? közelségben van, er?b?l csap le az #1-es Desmosedici a kék motorra. Ezzel megkezd?dik a harc, a két ember az utolsó tized lóer?ket is kifacsarják a gépekb?l, a gumik lassan olvadoznak a felniken a sok csúszástól, eksztázisban visít a közönség. Három körön keresztül analizál Dottore, mire megszüli a végs? diagnózist: bizony a célegyenes végi féktávon kell sebet ejteni Stoner mesteren, és az eltervezett módon végzi el a m?tevést. A kés?bbi komplikációk elkerülése végett még összecsipeget pár tized el?nyt, és ezzel magabiztosan kaparintja meg a második helyet. Pedrosa persze gy?z, de még hogy, gyakorlatilag csak játszásból kapcsol spórolós tempóra a 10-ik kört?l. Harmadiknak fut Stoner, kezdi elkapni a jelenleg is aktívan hospitalizált Lorenzót. Colin Edwards és James Toseland joggal bonthatnak pezsg?t az este, ráadásul utóbbinak hazai pálya jön – nem mellékesen. Egy hét pihen?t szavaztak meg mindenkinek, aztán újra meccs.

MotoGP, Katalán Nagydíj: végeredmény

1. Dani PEDROSA SPA HONDA 43’02.175
2. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 43’04.981
3. Casey STONER AUS DUCATI 43’05.518
4. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 43’13.068
5. Colin EDWARDS USA YAMAHA 43’18.601
6. James TOSELAND GBR YAMAHA 43’23.657
7. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 43’23.723
8. Nicky HAYDEN USA HONDA 43’24.455
9. Shinya NAKANO JPN HONDA 43’24.550
10. John HOPKINS USA KAWASAKI 43’49.010
11. Marco MELANDRI ITA DUCATI 44’00.166
12. Anthony WEST AUS KAWASAKI 44’01.343
13. Sylvain GUINTOLI FRA DUCATI 44’02.954

Kiestek

Randy DE PUNIET FRA HONDA 19’01.576
Alex DE ANGELIS RSM HONDA 17’23.460
Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 17’23.501

Kizárták

Toni ELIAS SPA DUCATI (a rajtkiugrás miatti büntetés le nem töltése miatt)

ugrás fel