Van benne ráció, nem is kevés, amire a KTM gondol. Egy sornégyes hatszázas kategória túlságosan hajaz az SSP600 vébére, még ha egy ev?kanálnyival meg is toldják, akkor is. Hatszáz vagy hatötven, szinte mindegy, ötven köbcenti nem különböztet meg. Kimondva vagy kimondatlanul, de érezni, milyen hátsó szelek dagasztják Mattighofen vitorláit: nem engedni, hogy a négy japán el?nyt kovácsoljon a közútra tervezett plasztikrakéták tapasztalataiból.
Ez nem utolsó sorban jó lehet nekünk is. Hiszen nem szeretnénk, hogy a szupersporthatszáz még másodvonalbelibb legyen, az viszont jótékony hatással lehet a sorozatra, ha olyan nevek, mint az Aprilia, vagy a KTM üt?képes motorokkal tud el?hozakodni. Ötszáz köb és két henger, ez az adatpár zümmög a kátéemes mérnökfejekben.
Hogy a legendás GP500 kategóriára való asszociáció véletlenek fura közjátéka-e csupán, teljesen mindegy, a cél egyértelm?: ne olvadjon bele a negyedlitereseket helyettesít? géposztály semmi hétköznapiba, legyen individuális, ami a gyorsasági motorsport csúcsán zajlik. Az eredeti költségcsökkent? kezdeményezés persze a jelen esetben is élne. 16500-as fordulatszámlimit, acél hajtókarok, kipörgésgátló tilalom, és el?re befagyasztott motor és alkatrészárak. Már csak a hétvégéig kell várni, ugyanis a Catalunya GP-n kerülnek megvitatásra a dolgok.
Legutóbbi hozzászólások