Hála az égnek, mindmáig gyártanak olyan termékeket, amik fittyet hánynak a fogyasztói társadalom mai trendjeinek, és nem amolyan egynyári skiccek. Míg a tavalyi ezres sportvasakra már csak ásítva legyintünk, addig a kis Cub 1958 óta szolgálja ki a kedves felhasználókat, szinte változatlan formában. Persze a korral haladni kell, ahogy jöttek a környezetvédelmi normák, úgy csipkedték meg frissít?leg a kismotor er?forrását. A versenyz? lelkület?ek nem teltek be a 3,9 lóer?vel, így nekik kihoztak egy 100 köbös változatot is a 49-es mellé: ez a kétkerek? a publikum kedvében akar járni minden erejével.
|
|
|
Még kimondani is súlyos, de a kis Honda legyártott darabjainak száma bizony átlépte a 60 milliót. 60 millió Cub létezik valamilyen formában a Földön – színfoltként t?nnek fel a hétköznapi forgalomban, tömegesen és csoportosan sodródnak a koreai utcákon, vagy épp motorbontók olajos kezei közül kerülnek ki donorként egy másikat feltámasztani. Ennek a motornak története van, ennek a motornak múltja van – na meg persze jelene, s?t, jöv?je is -, ezt a motort csak lemásolni tudják, de ? maga mindig eredeti marad. Hasonló érzelmekkel nyúlt hozzá a Whitehouse a mopedhez a 60 milliós évforduló alkalmából.
|
|
|
Az oly karakteres térdvéd?s m?anyag elem ezúttal lekerült, viszont amit helyette kapunk, az maga a motortervez?i zsenialitás. A finoman ívelt formák harmóniát adnak a Cubnak, a kérd?en el?re nyújtózó els? lámpa aranyos, a színek pedig, mint a kávé és a csokoládé, úgy olvadnak egymásba. A faborítás csak a fényezésben él, könny? fémkaszni ad id?tlen formát az egyszer? m?szaki csomagnak. A tachométer az eredeti darabról való, az embléma a moped nyakától nyújtja az ég felé aranyszárnyait.
|
|
|
A rendhagyó dizájn mellett a belbecs változatlan. A negyvenkilenc köbcentis négyütem? motor injektoron keresztül kapja a robbantani valót, és nagyjából 7,500-as maximális fordulatra képes. 146 kilométert mehetünk 1 liter benzinnel, persze csak akkor, ha nem próbáljuk meg kihozni a 80 km/h-s végtempót a Cubból; ebben az esetben úgyis bizonytalan érzéseket nyújthatnak a múlt századból jöv? dobfékek. Persze most is az van, mint általában: hiába veszünk meg érte, nincs sorozatgyártás, a honfiak többségének pedig nincs elég kövér perselye a kusztomos mókához. Pedig kár érte, nagyon…
Legutóbbi hozzászólások