Ha olasz szempontból nézzük, majdnem tragédia lett a vége, de gy?zelemmel zárult. Ha magyar-spanyolból, akkor ez egy nehezen feldolgozható dráma… ami egy rosszabb végkifejlet rémét is magában hordozta. Minden nyitott volt egészen az utolsó el?tti körig – elnézést, hogy hátulról kezdjük a beszámolót, de alighanem ez a momentum ragad meg az emlékezetünkben a 2008-as negyedliteres futamból. Barbera és Simoncelli mennek az elején, kettejük közt látszik eld?lni a nagydíj – a Team Tóth motorja láthatóan er?sebb, gyorsabb, a spanyol mintha azon hezitálna, hogy ellépjen-e, vagy maga elé engedje a Gilerát, és az utolsó kombinációban sújtson le. Mindkett? érvényes alternatíva, szinte már zsebben van a siker – legyen az gy?zelem vagy ezüst. Simoncelli áthúzza a motort, keresztezi egymást a két ív, a vigyázatlan és súlytalan pillanatban túl merész Hector pedig eltrafálja az ellenfél motorját – a fékkar befog, az els? kerék blokkol, a spanyol fiú átesik a járm?vön és nagyokat bucskázva a pálya szélén végzi. A versenyt nem intik le id? el?tt, de a csapat szempontjából lényegében ekkor véget ér.
Versenybaleset. A bírák szerint is, és egyáltalán. És akkor jönnek a ‘ha’, a ‘de’ és a ‘volna’ köt?szavakkal ékesített, teljességgel értelmetlen mondatok. Mi lett volna, ha Barbera elhúz, ahelyett, hogy macska-egér játszadozásba bonyolódik egy privát motorral szemben? Ez a legf?bb kérdés, de válasz nincs… örüljünk inkább, hogy egy lelki traumával megúszta. A siker kapujában megtörtént a baj.
A Debon-Lüthi csata így már nem a dobogóról szólt, hanem a helyezések elosztásáról: a svájcinak be kellett hódolnia, Alex lett a második nagy befutóban, miután Simoncelli magányosan nyerte a versenyt. Kallio negyedik, megmenti a helyzetet, mert bizony pocsékul kezdett, majd Pasini, akit alig láthattunk ezen a vasárnapon. Locatelli hatodik, Bautista kiesik és ezzel gyakorlatilag kiírja magát a vb-cmért folytatott csatározásból. Takahashi is eldobja a Scot Hondát, Pesek, Faubel és Poggiali is a földön végzik, Tóth Imi pontot szerez, de ez sovány vigasz az együttesnek.
Az összetett némiképp összerázódik ezzel: Kallio marad el?l 106 ponttal, Pasini 88-cal második, Debon 79 egységgel harmadik, Simoncelli 78-ra lép fel, negyedik. Ha össze kéne foglalni a nap tanulságait: kötelez?vé kéne tenni az els? fékkar mechanikai védelmét, tiltani kéne az öncélú irányváltásokat az egyenesekben (bár ebben tagadhatatlanul Barbera is benne volt, méghozzá vastagon…) és gyári technikát kéne adni Marco Simoncelli alá. Folytatás egy hét múlva.
250kcm, Olasz Nagydíj: végeredmény
|
|
1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 40’19.910 Kiestek Hector BARBERA SPA APRILIA 36’27.004 |
Legutóbbi hozzászólások