EST. 2002

Mugello, 125: Corsié a siker otthon, Talmácsi második

Gratulálunk mindenkinek, srácok, gyönyör? menet volt. Üdvözletünket és elismerésünket küldjük a légkondícionált szobából, a vízpart közvetlen közelében felállított kivetít? tövéb?l és az árnyas kerthelyiség sörpadjairól. Fantasztikus verseny volt a 125-ösök nyitánya: egyb?l perg?t?zzel indítottak a pilóták, nem volt hely, sem mód a takarékoskodásra. Képtelenség leírni mindazt, ami ezen a valamivel több, mint száz kilométeren történt: egy tizenkettes boly ment el az elején, a célegyenes végi kanyarba Talmácsi Gábor ejtette be P1-ben az Apriliát – talán asparos pályafutásának els? igazán tökéletes rajtja volt ez. A pole-ból indult De Rosa alól kicsúszik a talaj, fordulóról fordulóra t?nik el, a ‘tucat’ pedig kegyetlen dolgokat mutat be, vérbeli nyolcadliteres viadalt látunk.

Iannone, majd Bradl is belekóstolnak abba, milyen érzés vezetni a mez?nyt a Mugellón, a német két gyorskör után egy mozdulattal három sporttársat f?z be, aztán szépen visszaesik. A kínai gy?z?, szintén tinédzser olasz a futam kezdeti szakában tör borsot a kollégák orra alá, agresszíven pakolja be a motort a kínálkozó résekbe. Isteni csoda, hogy mindenki talpon maradt ott. Corsi az alején megbújt, a végére kiteljesedett – nagy taktikus ? is, meg kell hagyni. Gadea nem nagyon attakolt, a végén mégis hatodik lett, Smith a verseny utolsó harmadára támadt fel, a tizedik helyr?l tört az élre, sérülten. Mike Di Meglio hosszasan vezetett, a dobogóról végül lecsúszott, ezzel pontszámban beérte ?t a napi gy?ztes Corsi. Látványos dolgokat m?velt, akárcsak Terol és Espargaro, a két spanyol ördög. Muszáj mindenkit név szerint felsorolni? Nem, de ezúttal illend?.

Talmácsi Gábor remekül versenyzett, magabiztosan, ahogyan az egy világbajnoktól elvárható. A jó kezdést követ?en végig a vezet?k közt foglalt helyet, és igaz, hogy közlekedett az ötödik helyen is, látszott, hogy van potenciál a motorban és a jobb csuklóban. Micsoda izgalmak. Félelmetes utolsó kör, amit nem éppen a legjobb pozícióból kezd meg Gáborunk, de aztán grandiózus a befejezés: Espargaro megverve a befutóban, Corsi mögött 19 ezreddel megvan a második hely – és az ezzel járó lökés lélektanilag, pontszámban egyaránt. ‘Visszajöttünk az üzletbe’ – mondja a sajtószobában, és hát igen, vissza, és a lehet? legjobbkor, a ‘s?r?’ versenyek (Barcelona, Donington, Assen – három héten belül) el?tt.

A vb állása az Olasz Nagydíj után a következ?képpen alakul: 87-87 ponttal az élen Corsi és Di Meglio, kettejük közül a talján már három futamot nyert az idén, így ebben az összevetésben ? a jobb. Terol 75-tel még közvetlen l?távolban, Olive és Bradl között egy egység a distancia (65-64). Espargaro (55) mögé pedig máris odaért Talmácsi (52), aki hetedik két 47 pontos pilóta, Iannone és Smith, valamint a 42-es kvótájával tizedik csapattárs Gadea el?tt.


Talmácsi Gábor nyilatkozata:
‘Nagyon boldog vagyok, mert úgy néz ki, jó úton haladunk. A motorom remekül
m?ködött végig a verseny során, ezért köszönet a csapatnak. Az els?t?l az
utolsó körig izgalmas volt a küzdelem és totálisan kiszámíthatatlan, mivel a
boly összes tagja elképeszt?en gyors volt, bárki nyerhetett volna közülünk.
Ütöttük vágtuk egymást, Corsival például össze is értünk, de azért a
fiatalok részér?l éreztem valami tisztelet félét is, nem nagyon mertek velem
kekeckedni. Az els? féktávra nagyon büszke vagyok, ott többször is el?nyt
szereztem, mert találtam egy ívet, ahol nem voltak útegyenetlenségek. Azt
hiszem, a tapasztalatom segített abban, hogy ki tudtam bújni Espargaro mögül
az utolsó métereken, és nem sok kellett hozzá, hogy Corsit is megfogjam, de
így is elégedett vagyok, jó ez a második hely. A motor nagyon jó, és még
jobb lehet, már csak csiszolni kell a gyémántot. Köszönettel tartozok nem
utolsó sorban szponzoraimnak és a szurkolóknak, akik jóban-rosszban
szeretetükr?l biztosítottak.’

125kcm, Olasz Nagydíj: végeredmény

1. Simone CORSI ITA APRILIA 39’59.020
2. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 39’59.039
3. Pol ESPARGARO SPA DERBI 39’59.056
4. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 39’59.155
5. Bradley SMITH GBR APRILIA 39’59.198
6. Sergio GADEA SPA APRILIA 39’59.510
7. Nicolas TEROL SPA APRILIA 39’59.852
8. Sandro CORTESE GER APRILIA 40’02.885
9. Joan OLIVE SPA DERBI 40’02.948
10. Stefan BRADL GER APRILIA 40’04.459
11. Stevie BONSEY USA APRILIA 40’09.264
12. Andrea IANNONE ITA APRILIA 40’09.467
13. Raffaele DE ROSA ITA KTM 40’17.386
14. Scott REDDING GBR APRILIA 40’22.221
15. Michael RANSEDER AUT APRILIA 40’23.460
16. Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 40’25.651
17. Randy KRUMMENACHE SWI KTM 40’29.649
18. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 40’29.750
19. Marc MARQUEZ SPA KTM 40’32.888
20. Lorenzo ZANETTI ITA KTM 40’35.948
21. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 40’48.971
22. Lorenzo SAVADORI ITA APRILIA 40’49.058
23. Jules CLUZEL FRA LONCIN 40’49.060
24. Dominique AEGERTER SWI DERBI 40’49.072
25. Esteve RABAT SPA KTM 40’55.380
26. Riccardo MORETTI ITA HONDA 41’05.267
27. Alexis MASBOU FRA LONCIN 41’05.586
28. Robin LASSER GER APRILIA 41’06.002
29. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 41’08.286
30. Luca VITALI ITA APRILIA 41’09.571
31. Gabriele FERRO ITA HONDA 41’09.587
32. Louis ROSSI FRA HONDA 41’35.471
33. Ferruccio LAMBORGHINI ITA APRILIA 41’38.903
34. Robert MURESAN ROU APRILIA 40’57.755

Kiestek

Danny WEBB GBR APRILIA 38’21.683
Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 32’25.426
Roberto LACALENDOLA ITA APRILIA 22’30.935
Pablo NIETO SPA KTM 16’28.137
Stefano BIANCO ITA APRILIA 4’11.692

ugrás fel