Gratulálunk mindenkinek, srácok, gyönyör? menet volt. Üdvözletünket és elismerésünket küldjük a légkondícionált szobából, a vízpart közvetlen közelében felállított kivetít? tövéb?l és az árnyas kerthelyiség sörpadjairól. Fantasztikus verseny volt a 125-ösök nyitánya: egyb?l perg?t?zzel indítottak a pilóták, nem volt hely, sem mód a takarékoskodásra. Képtelenség leírni mindazt, ami ezen a valamivel több, mint száz kilométeren történt: egy tizenkettes boly ment el az elején, a célegyenes végi kanyarba Talmácsi Gábor ejtette be P1-ben az Apriliát – talán asparos pályafutásának els? igazán tökéletes rajtja volt ez. A pole-ból indult De Rosa alól kicsúszik a talaj, fordulóról fordulóra t?nik el, a ‘tucat’ pedig kegyetlen dolgokat mutat be, vérbeli nyolcadliteres viadalt látunk.
Iannone, majd Bradl is belekóstolnak abba, milyen érzés vezetni a mez?nyt a Mugellón, a német két gyorskör után egy mozdulattal három sporttársat f?z be, aztán szépen visszaesik. A kínai gy?z?, szintén tinédzser olasz a futam kezdeti szakában tör borsot a kollégák orra alá, agresszíven pakolja be a motort a kínálkozó résekbe. Isteni csoda, hogy mindenki talpon maradt ott. Corsi az alején megbújt, a végére kiteljesedett – nagy taktikus ? is, meg kell hagyni. Gadea nem nagyon attakolt, a végén mégis hatodik lett, Smith a verseny utolsó harmadára támadt fel, a tizedik helyr?l tört az élre, sérülten. Mike Di Meglio hosszasan vezetett, a dobogóról végül lecsúszott, ezzel pontszámban beérte ?t a napi gy?ztes Corsi. Látványos dolgokat m?velt, akárcsak Terol és Espargaro, a két spanyol ördög. Muszáj mindenkit név szerint felsorolni? Nem, de ezúttal illend?.
Talmácsi Gábor remekül versenyzett, magabiztosan, ahogyan az egy világbajnoktól elvárható. A jó kezdést követ?en végig a vezet?k közt foglalt helyet, és igaz, hogy közlekedett az ötödik helyen is, látszott, hogy van potenciál a motorban és a jobb csuklóban. Micsoda izgalmak. Félelmetes utolsó kör, amit nem éppen a legjobb pozícióból kezd meg Gáborunk, de aztán grandiózus a befejezés: Espargaro megverve a befutóban, Corsi mögött 19 ezreddel megvan a második hely – és az ezzel járó lökés lélektanilag, pontszámban egyaránt. ‘Visszajöttünk az üzletbe’ – mondja a sajtószobában, és hát igen, vissza, és a lehet? legjobbkor, a ‘s?r?’ versenyek (Barcelona, Donington, Assen – három héten belül) el?tt.
A vb állása az Olasz Nagydíj után a következ?képpen alakul: 87-87 ponttal az élen Corsi és Di Meglio, kettejük közül a talján már három futamot nyert az idén, így ebben az összevetésben ? a jobb. Terol 75-tel még közvetlen l?távolban, Olive és Bradl között egy egység a distancia (65-64). Espargaro (55) mögé pedig máris odaért Talmácsi (52), aki hetedik két 47 pontos pilóta, Iannone és Smith, valamint a 42-es kvótájával tizedik csapattárs Gadea el?tt.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
‘Nagyon boldog vagyok, mert úgy néz ki, jó úton haladunk. A motorom remekül
m?ködött végig a verseny során, ezért köszönet a csapatnak. Az els?t?l az
utolsó körig izgalmas volt a küzdelem és totálisan kiszámíthatatlan, mivel a
boly összes tagja elképeszt?en gyors volt, bárki nyerhetett volna közülünk.
Ütöttük vágtuk egymást, Corsival például össze is értünk, de azért a
fiatalok részér?l éreztem valami tisztelet félét is, nem nagyon mertek velem
kekeckedni. Az els? féktávra nagyon büszke vagyok, ott többször is el?nyt
szereztem, mert találtam egy ívet, ahol nem voltak útegyenetlenségek. Azt
hiszem, a tapasztalatom segített abban, hogy ki tudtam bújni Espargaro mögül
az utolsó métereken, és nem sok kellett hozzá, hogy Corsit is megfogjam, de
így is elégedett vagyok, jó ez a második hely. A motor nagyon jó, és még
jobb lehet, már csak csiszolni kell a gyémántot. Köszönettel tartozok nem
utolsó sorban szponzoraimnak és a szurkolóknak, akik jóban-rosszban
szeretetükr?l biztosítottak.’
125kcm, Olasz Nagydíj: végeredmény
|
|
1. Simone CORSI ITA APRILIA 39’59.020 Kiestek Danny WEBB GBR APRILIA 38’21.683 |
Legutóbbi hozzászólások