Nyirkos, csúszós pályán rajtol el a mez?ny – csak Debon és Pasini merik megkockáztatni a slick gumikat, mint utóbb kiderül, remek választás ez. Az ex-tesztpilóta spanyol egyb?l szökik a laboratóriumi Apriliával, amelyen tartozék a traction control is (a népes seregb?l csak Locatelli használ ilyet). Majd a két KTM, Kallio és Aoyama és a félelmetes Takahashi, aki a csúszós pályákon igazán elemében érzi magát. De mutaja magát Simon is, aki féltávnál a harmadik helyen vitézkedik. Kallio, Pasini, Poggiali – igen, ?! – és Simoncelli, mindannyian más-más háttérrel, de hasonló klasszissal.
Viszonylag eseménytelenül darálják a köröket a pilóták, miközben a csapat azt mutogatja Debonnak, hogy ne merjen hülyeséget csinálni, valamivel hátrébb finn-olasz különmeccs, a mediterránok jelent?s számbeli fölényével: két rimini fiú és egy San Marinói azok, vagyis akár egy háztáji bajnoki futam is lehetne, persze nem az. A végére marad a meccs legnagyobb poénja, ami miatt emlékezetes marad a 2008-as Le Mans-i 250-es nagydíj: a lekörözések végeztével, az utolsó kör utolsó kanyarában, a célegyenesre fordító kombinációban Simoncelli gyönyör?en sakkozza be a bels? ívre a Gilerát a 75-ös rajtszámú Aprilia mellé, és ezzel a ragyogó lezárással elhappolja a második helyet Pasinit?l. Ismerik egymást… Mattiának talán bevillant most is valami régi minimotoros emlék. Mindazonáltal Simoncelli tényleg megérdemelné a gyári technikát.
Kallio ötödikként jön ki ebb?l az egészb?l, ezzel meg?rzi vezet? helyét a tabellán, 93 pontja van. Pasini 77-re jön föl Debon 59-nél tart, Takahashi és Simoncelli 53-53-nál járnak. A verseny nagy vesztesei Barbera és f?képp Bautista. Poggiali fantasztikus motorozással hatodik a Campetella Apriliáján. Debon gy?z, ünnepli els? sikerét a vb-n, két évnyi háttérbe szorítottság után. Tóth Iminek nem jött ki a lépés ezúttal sem, a 24. helyen fejezte be a magyar, körhátrányban.
250kcm, Francia Nagydíj
|
|
1. Alex DEBON SPA APRILIA 47’27.406 Kiestek Karel ABRAHAM CZE APRILIA 45’35.682 |
Legutóbbi hozzászólások