Az id?járás a f?szerepl? ezen a vasárnapon, ami már megint szomorkás nekünk, internetfelhasználó szurkolóseregnek. Semmihez sem hasonlítható érzés onnan, úgy elbukni egy szinte biztos gy?zelmet, mint ahogy Talmácsi Gábor tette – gongütésre józanodtunk ki többszázezren, mit százezren, millióan.
A Le Mans-i futam els? tizenöt köre parádés küzdelmet hozott. Perg?t?z az egész, mintegy kilenc versenyz? közös vonatozása. Gábor a rajt után sorra el?zi meg a társakat, s a második körre már stabil résztvev?je az élbolynak. Gadea megindulása a pole-ból, Terol és Bradl fúgái, Smith és Espargaro felzárkózása azonban – úgymond – semmire sem volt jó. Nekikezd a csapadék, a francia aszfalt – a vb egyik legcsúszósabbja – egyre-másra szedi áldozatait. A versenybírák lépnek, és piros zászlóval megszakítják a futamot, mellette piros keresztes jelzés mutatja ennek okát is: es?.
Egyes pilóták reakcióiból jól látszik, hogy szívük szerint inkább lefutották volna a fennmaradó öt kört. Ehelyett irány a box, szerelés, állítás, kényszerszünet – és kezd?dhet minden újra. Ha még egy kört megtesznek, akkor már nincs új rajt a kétharmados szabály értelmében: az utolsó rajtvonalon való áthaladáskor regisztrált sorrend lett volna a végeredmény. Ehelyett készülünk a második csatára, a mindent eldönt?re, amelyet a szinte semmib?l feljöv? Olive kezd meg a pole-ból, Talmácsink pedig az els? sor végér?l. Öt kör lesz…
…Olive rútul beragad a rajtnál, Talmácsi az els? kanyart rutinosan elóvatoskodja, aztán viszont robbant és az élre áll. Vezet, mikor alig három és fél kör van hátra – aztán viszont jön a vég. Megcsúszik a motor hátulja, Talma a földre huppan, kicsúszik, összeszedi a gépet és visszaáll a 21. helyre. De Meglio el?tt megnyílik az út: a hazaiak es?men?je megeszi Smith kollégát, és imponáló magabiztossággal hozza le a futamot, mint tette azt tavaly Törökországban. A Bradley srác nyolc tizeddel marad le, Terol pedig a bronzos. Ez van. Az összzetettben Di Meglio az élre tör (74 pont), Terol a második helyre lép (66). Nagy versenyt ment a kis spanyol, mélyr?l kellett feljönnie.
Espargaro negyedik, a kínai futamot nyer?, itt sokáig csak botladozó Iannone az ötödik. Nahát! Corsi két pontot szerez, ‘nem sikerült összhangot teremtenie a motorral’, mondta ?, az összetett vezetés bánta. Az olaszok favoritja harmadik a tabellán (62 pont) a Mugello el?tt. Mike Di Meglio az új éllovas, a franciák hatalmas örömére – hányan tippeltek volna arra, hogy délid?ben a Marseillaise szól majd? A néz?k extázisban a lelátókon, népünnepély veszi kezdetét Le Mans-ban – fél szemét azért mindenki az égen tartja…
Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘Nem tudom pontosan mi történt, egyszer?en csak megcsúszott a motor hátulja
és átdobott. Pedig az els? verseny nagyon jól kezd?dött az Apriliám
versenyképes volt, én pedig magabiztosnak éreztem magamat. Aztán jött az
es?s futam. Elhatároztam, hogy nem fogok kockáztatni, ennek ellenére a
második körben már egy kicsit elhúztam a többiekt?l. A telemetria azt
mutatja, hogy abban a bizonyos kanyarban nagyobb gázt húztam, mint az el?z?
körben. Biztos így van, mert a számítógép nem hazudik, bár én ezt egyáltalán
nem éreztem. Mit mondhatnék? Sajnálom. Az idén már minden rossz megtörtént
velem, ami történhetett: kétszer megállt a motorom, volt rossz versenyem és
el is estem, pedig ilyen már majdnem három éve nem fordult el?. Remélem,
most már végre vége szakad a rossz sorozatnak.’
125kcm, Francia Nagydíj
|
|
1. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 10’08.574 Kiestek Michael RANSEDER AUT APRILIA 9’09.512 Az els? körben kiestek Pablo NIETO SPA KTM |
Legutóbbi hozzászólások