125
Sergio Gadeáé marad az els? rajtkocka Le Mans-ban, a 125-ösök Francia Nagydíját ? kezdheti meg legel?lr?l. Az Aspar csapat versenyz?jének elég volt a pénteki nagy rohanás ahhoz, hogy megszerezze a pole-t: ebben segítette ?t a h?vös id?járás és a jelent?snek mondható forgalom a pályán – helyenként úgy festett a Bugatti, mintha élesben mennének rajta futamot a pilóták. Nem csoda, hiszen kett? híján negyvenen igyekeztek minél jobb kvalifikációs id?t futni az aszfaltcsíkon. A javítás, illetve Gadea els?ségének támadása annak ellenére nem sikerült senkinek, hogy a borítás maga száraz volt és viszonylag jó állapotú. Második helyen Bradley Smith, aki f?szerepl?ként indul neki – 25 ezreddel maradt le RSÁ-jával a bancajás kolléga mögött.
Simone Corsi mutatja magát, harmadik, azaz els? soros, számolni kell vele – ez nem túl jó hír nekünk (+196′), mögötte mindösszesen egy ezredmásodperccel Stefan Bradl. Cortese nyitja majd a második sort, mell?le a helyi h?s Di Meglio l?het ki – a franciák kedvence látványos bukással zárta le a turnust, nem sérült meg, ami a maga nemében csoda az esés dinamikáját látva. Nico Terol +601′-del, Talmácsi Gábor sz?k hét tizedes hátránnyal jönnek – azaz a második vonal végér?l, végül is nem rossz pozícióból várja a rajtot a magyar.
Esteve Rabaté a leggyorsabb KTM (9.), egyben az egyetlen, amelyet az új vázzal szereltek – jobbat is megy a spanyol a márkatársaknál. Iannone, a kínai csata gy?ztese csak a 18. helyre tud odaérni. Vasárnap bármi megtörténhet, elég egy jól elkapott indulás, és Talma egy szemvillanás alatt felzárkózhat, feledtetve a felvezetés és az eddigi tréningek küzdelmeit. Nagy harc van készül?ben, annyi szent – kezdés tizenegykor!
Talmácsi Gábor nyilatkozata a Q2 után: ‘Nagyon mérges vagyok magamra, mert rosszul kalkuláltam. Az Apriliám
futóm?ben és motorer?ben is sokat javult az el?z? naphoz képest, jó néhány
tizedet lehetett volna faragni az id?eredményemb?l. A pálya nagyon rosszul
tapadt, ennek ellenére úgy gondoltam, az edzés végére a mez?ny eleje sokkal
gyorsabb lesz majd, mint tegnap. Öt perccel a vége el?tt vártam, hogy valaki
bejöjjön elém és a szélárnyékában javulni tudjak. Na ezt nem kellett volna!
Ha ugyanis magamtól megyek, további tizedeket javulhattam volna. Ez most
tényleg rajtam múlt, emiatt szomorú vagyok, az viszont vigasztal, hogy
szárazon és vízen egyaránt készen állunk a versenyre – reális cél a dobogós
helyezés.’
125, a rajtrács összetétele
|
|
1. S.GADEA SPA APRILIA 1’43.515 |
MotoGP
Az id?gumi atlétái az els? sorban: Pedrosa félelmetesen megy az egykörös Michelinekkel, akárcsak pénteken, ez azonban május 17-én már pole pozíciót ér. Edwards a második, majd Stoner – ez az els? sor – , de egyb?l mögöttük ott lesz Rossi és Lorenzo, na meg Hayden. Alakul… Pedró köre csak ezért nem számít hivatalos pályacsúcsnak, mert a ring vonalvezetését módosították, ez azonban legfeljebb a statisztikusokat hozza lázba: a spanyol borzasztóan jól megy a gyári Hondával, de éppenséggel nem lehet panasz a jó öreg Colinra sem, aki mindössze 127 ezredet szenved el a privát Yamahával, és egész álló nap – szabadedzéseket ideértve – futja a jobbnál jobb gyorsköröket halomra. Vigyázat, versenygumikkal is. A kvalifikációs abroncsokkal aztán végképp elemében van az amerikai, végül talán csak a Melandri névre hallgató mobil sikánon múlik, hogy nem lesz övé az els? rajtkocka.
|
|
|
Stoner már b? három tizedet kap, szinte nem is tud hibátlan kört menni, ezzel együtt els? soros. A pálya utolsó harmadában nagyon nagy a Ducati lemaradása, azzal kellene valamit kezdeniük a szerel?mérnököknek. Rossi fél másodperc körüli lemaradással csúszik le az els? sorról, jól megy, de nem olyan gyors, mint amilyen ? szokott lenni. Lorenzo a terrorba hajszol minket: ötödik, de a szabadedzéseken megint bukik, majd egy pályaelhagyást is bemutat, amely után valahogy talpon marad. Haydennek nem nagyon fekszik a 800-azás, igazából rejtély, hogy a ‘nem az ? méreteire fejlesztett’ RCV okán, vagy egyszer?en az ‘ezreses’ vezetési stílusa az, ami nem vezet eredményre a ma valóságában. Akárhogy is, Nicky barátunk így is ott van a második sorban.
Mögötte Toseland, Vermeulen és Hopkins, és a bizonyság arra, hogy a Suzukik és a Kawasakik nem szárnyalnak. Egy er?s középmez?nnyel állunk szemben, de a világot nem most fogják megváltani… hacsak meg nem nyílnak az égnek csatornái! Emlékszünk ugye, mi történt tavaly? Ha esik, akár a ma tökutolsó West is fölérhet a dobogóra, Vermeulenr?l nem szólva. Capirossi tizenegyedik, nem akaródzott összejönni az optimális bállítás eddig, eggyel mögötte a helyi srác De Puniet, aki jó patrióta módjára nemzetiszín? trikolorba öltöztette motorját. Ennek ellenére nagyjából azt a teljesítményt nyújtja, mint a privát hondás társak. Melandri katasztrofális edzése érdemel még említést, az alicés Guintoli is alaposan ráver szegény Macióra. A leintés után rákezd az es?… vasárnapra a mez?ny javarésze szárazságot óhajt. Ám, mint tudjuk, ez nem kívánságm?sor…
MotoGP, a rajtrács összetétele
|
|
1 D.PEDROSA HONDA REPSOL 1′32″647
2007 Francia Grand Prix – 20/05/2007: |
250
Az edzést majdnem megállítja az es? néhány perccel a hivatalos zárás el?tt, mikor a kategória nagyágyúi pont elszabadulnának. Kevés a tiszta, jó kör, de mindenki magas szinten teszi a dolgát – a legmagasabban Alex Debon, aki – ahogy a mellékelt ábra mutatja – nemcsak vízhordóként állja meg a helyét. A spanyol versenyz? pole-jával válik teljessé Hispánia sikere a szombati napon. Az Aprilia közel egy éve fejleszt egy traction control-rendszert, amelyet immár a 250-ben is bevetésre érettnek nyilvánítottak az érdekeltek, elébb, 2007-ben De Angelis alatt is voltak momentumai az új generációs elektronikának, most pedig Debon röpíti a csúcsra a Bugattin. A különbség mindazonáltal minimális – Bautista, a honfitárs egyetlenegy (!) ezreddel marad el, miután nem javít pénteki, Q1-es idején.
Harmadik a harcos Simoncelli a Gilera LE-vel (? a csuklójában tartja a TC-t), és els? soros Lüthi is. Nem szabad azonban leírni a második vonalban helyet foglaló pilótákat: Pasinit – aki esett egyet a reggeli szabadedzés alatt, de nagyon gyors – , Kalliót, az osztály éllovasát, és a KTM-es ikermotorral induló Simont. Nagy meglepetés az exvilágbajnok Poggiali ( a képen) jelenléte a fels?bb régiókban a csiricsáré privát Apriliával, amivel nem egy gyári gépet maga mögé utasít – például Aoyamáét és Barberáét. A Tóth csapatnak nem sikerült jól a kvalifikáció: Hector 10. helyénél többet várt az együttes, Imre pedig a 22. pozícióig csúszott vissza a Q2-n. Messze a pontszerz? zóna.
250, a rajtrács összetétele
|
|
1. Alex DEBON SPA APRILIA 1’38.478 Id?n túl Ho Wan CHOW CHN APRILIA 1’45.655 |
Legutóbbi hozzászólások