EST. 2002

Le Mans, QP1: Pedrosa, meg Gadea, meg Bautista

MotoGP

Megtörtént az els? két menés, világmegváltás nem történt, köszönjük szépen. Folyik a munka g?zer?vel, a csapatok varrják a woodoo-babákat és anties?táncot járkálnak; mindenki a szárazra élesíti a gépet, nem szívesen csúsznának bele hasonló flúgos futamba, mint ami tavaly volt az ég leszakadása után. Pedig a sansz megvan. Példának okáért már holnapra nedvesebb légáramlatokat prognosztizálnak a lokál nagymen?k – el? a bordázott gumikkal uraim!

Az amúgy listavezet? Pedorsa kezdte meg legjobb ritmusban a pénteki táncot, és az ebéd sem álmosította meg: délutánt is ?t kellett utolérni, de mindhiába. Daninál az el?ny, lélektanilag mindenképp, de a vasárnapra is a #2-es Hondánál vannak a legbombább beállítások – egyel?re, de van itt még egy szombat. Amikor mindenki még egyszer nekiveselkedhet a szetápolásnak, amikor ell?hetik az utolsó el?tti sanszot az ideális abroncs kiválasztására – hogy a vasárnapi bemelegítésr?l ne is beszéljünk. Az elégedetlenségének egyre jobban hangot adó Stoner papa szavait úgy látszik egyre komolyabban veszik a Ducatinál, és néhány délutáni csapatépít? tréning után kezd újra összeállni az a Desmosedici, akit?l tavaly – és még márciusban is – mindenki rettegett. 60 ezred huszonakárhány körre még rundokra levetítve is kutyafüle, úgyhogy a legmesszemen?bb következtetéseket még kérem, ne vonjuk le.

Bronzos a derék Colin, érte majd szombat este közösen mormoljunk el egy imát, hogy végre odaérjen versenytávon is, és ne hibázzon – kijárna neki, én azt mondom. ?t követi a gyári testvérek közül a sete-suta Jorge, akinek nem elég az összelegózott bokája, a délutáni edzésen még rá is esett egyet – a kavicságyból feltápászkodva gyorsan lecsekkolta magát, minden rendben, hála az égnek. Istenes Vermeulen 5-ik helye, tavalyi gy?zelme óta biztos a szívéhez n?tt a Bugatti, de jó lenne, ha idén oda-oda pörkölgetne a vébé favoritok bajsza alá. Az egyetlen a vidéken, aki nem tudta túlszárnyalni reggeli idejét, az a Dottore. Rossi azért nem pánikol, az altatógyógyszerek és antidepresszánsok ideje még odább van, nem görcsöl az olasz. A délutánt felejtené, de legalább tudja, mit nem kell csinálni az M1-el, ha a kínai performanszt akarja ismételni. Úgy néz ki, Marco Melandri Kínája csak Kínáig tartott – tova a lendület, de kár…

MotoGP, szabadedzések: összevont id?eredmények

1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1:34.227
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1:34.276
3. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1:34.287
4. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1:34.487
5. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:34.630

6. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1:34.886
7. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1:35.047
8. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1:35.073
9. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1:35.133
10. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1:35.239
11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:35.256
12. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1:35.378
13. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1:35.450
14. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1:35.678
15. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1:35.848
16. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1:35.877
17. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1:36.039
18. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1: 36.414

2007 Francia Grand Prix – 20/05/2007:
Pole pozíció: Colin Edwards USA Fiat Yamaha (M) 1:33.616
Leggyorsabb kör: John Hopkins USA Rizla Suzuki (B) 1:38.678 (es?ben)

125

Minden szép és jó (lenne), a nyolcadlitereseknél. De mégsem. Mert b?séggel tapsolnánk mi még szívesen is Smithnek meg Bradlnek az ezüst meg bronz helyekért, ha a másik bancajás Aprilia csücsülne a pólban. Nos, ez jelenleg, a jelenlegi 2008-as motorral nincs így. Talmánkat üldözi a sors, de csak ?t, ezek egyéni problémák. Hiszen a csapattársnak megy a szekér, ráadásul igen jól, Gábor motorja meg megragad, kihagy és makacskodik. Ezt így nem szeretjük, tessék már atom biztosra megépíteni azt a motorkerékpárt. A pénteki mez?nyb?l egyébként Gadea és Smith emelkednek ki, ha vasárnap is így lenne, két személyes adok-kapokban lenne tisztünk szórakozni, na meg egy körmérk?zéses második bolyban. Reméljünk szebbet és jobbat holnapra a magyar fiúnak.

„Az id?mér? edzés elején még elég jól mentem, s?t, azt mondanám, hogy középtávig minden rendben volt. Aztán kijöttem új gumiért, és amikor
visszamentem a pályára, a motorom már tizennégyezer helyett csak
tizenkétezerig forgott, vagyis nem ment. Kihagyott a gyújtás, a kanyarokban
szaggatott a motor, úgyhogy azonnal újra a boxba hajtottam. Három perc volt
hátra, így kényszer megoldásként új gumikat raktak a tartalék versenygépre
és azzal mentem vissza a pályára. A nagy sietségben rögtön az els? kanyart
elhibáztam, emiatt esélyem sem volt javítani. A csapat próbálja megoldani a
problémákat, remélem, szombatra sikerül.” – mondta Gábor a nap végén.

125, els? id?mér?

1 33 S.GADEA APRILIA 1’43’515
2 38 B.SMITH APRILIA 1’43’614

3 17 S.BRADL APRILIA 1’43’710
4 24 S.CORSI APRILIA 1’43’711
5 63 M. DI MEGLIO DERBI 1’43’956
6 12 E. RABAT HONDA 1’44’344
7 44 P.ESPARGARO APRILIA 1’44’485
8 6 J.OLIVE DERBI 1’44’532
9 18 N. TEROL APRILIA 1’44’603

10 12 S. CORTESE APRILIA 1’44’737
11 1 TALMACSI G. APRILIA 1’44’769
12 11 S. REDDING APRILIA 1’44’977
13 29 A.IANNONE APRILIA 1’45’074
14 5 A.MASBOU LONCIN 1’45’152
15 71 T.KOYAMA KTM 1’45’158
16 35 R.DE ROSA KTM 1’45’236
17 27 S.BIANCO APRILIA 1’45’268
18 51 S.BONSEY APRILIA 1’45’275
19 99 D.WEBB APRILIA 1’45’442
20 22 P.NIETO KTM 1’45’541

250

Bautista megint piszok gyors, de ez már valószín?leg ?t sem csigázza fel. Az edzéskirályoknak csak a szurkolótábor ad pontokat, a vasárnapi bukásokért azonban még ?k sem. Hiába a legnagyobb favorit a spanyol, hiába koronázták meg már a téli tesztek alatt kimondva-kimondatlanul Alvarót a tisztelt hozzáért?k, a ponttáblázatra ritkán szoktak szubjektíven tekinteni. Márpedig 39 pontja épp 43-al kevesebb, mint amennyit Kallio csipegetett össze ez idáig, az évkönyvekben nem jegyzik a „hákat” meg a „volnákat”, így az útközben elpotyogtatott biztos 50 egység teljesen mellékes a #19-es szempontjából.

Debon jó, Simoncelli is jó, Pasini is jó. Itt mindenki jó. Még az imént említett listavezet? Mika is, aki jelenleg csak a 10-ik helyen sunyít. Odacsapnak-e holnap a KTM-ek? Felejthet? nap a Tóth csapatnak.

250, els? id?mér?

1. 19 A.BAUTISTA APRILIA 1’38’479
2. 6 A.DEBON APRILIA 1’38’585
3. 58 M.SIMONCELLI GILERA 1’38’679
4. 75 M.PASINI APRILIA 1’38’788
5. 12 T.LUTHI APRILIA 1’38’942
6. 60 J.SIMON KTM 1’39’051
7. 54 M.POGGIALI APRILIA 1’39’064
8. 41 A.ESPARGARO APRILIA 1’39’184
9. 4 H.AOYAMA KTM 1’39’197
10. 36 M.KALLIO KTM 1’39’360
11. 72 Y.TAKAHASHI HONDA 1’39’446
12. 21 H.BARBERA APRILIA 1’39’544
13. 52 L.PESEK APRILIA 1’39’798
14. 14 R.WILAIROT HONDA 1’39’965
15. 15 R.LOCATELLI GILERA 1’40’171
16. 55 H.FAUBEL APRILIA 1’40’182
17. 32 F.LAI GILERA 1’40’293
18. 17 K.ABRAHAM APRILIA 1’40’455
19. 50 E.LAVERTY APRILIA 1’41’056
20. 90 F.SANDI APRILIA 1’41’200
21. 10 I.TOTH APRILIA 1’41’365
22. 25 A.BALDOLINI APRILIA 1’41’626
23. 45 D.PRADITA YAMAHA 1’42’847
24. 7 R.GOMEZ APRILIA 1’44’040
25. 89 H.CHOW APRILIA 1’45’918

ugrás fel