EST. 2002

Jön a Francia Nagydíj

Le Mans Yamaha-pálya, legalábbis ha a történelmet és a statisztikát vesszük alapul, és Michelin-ring, ha a
földrajzot. Ezek szerint Lorenzo lesz a befutó? A helyzet cseppet sem ilyen egyértelm? a Francia Nagydíj
el?tt, amellyel egyben megkezd?dik a Nagy Európai Széria is a vb 2008-as kiírásában. Bizony, árnyalt a kép
a jelen MotoGP-jében, hála az égnek, mondhatjuk a jóformán végigunatkozott tavalyi idény után. Szinte
képtelenség el?rejelezni bármit is, az er?sorrend bármikor képes felborulni a küzd?téren lenn. Ha már
múltat boncolgatjuk, emlékezzünk meg a 2007-es gall futamról, melyet a felh?szakadásban Chris Vermeulen
nyert meg a bridgestone-os Suzukival ugyebár.

Összefoglalva: senki nem mehet biztosra, és bizony benne
van a leveg?ben a meglepetés. Jobban, mint máskor. Érkezhet ez akár még a privát hondások szekértáborából
is, akik új kuplungot és azt vezérl? elektronikát kapnak erre a hétvégére. Fogadkoznak is. F?leg Dovizioso, aki úgy végzett tizen kívül Kínában, hogy sokkal több volt a versenyzésében…

A Ducati folytatja altatásos taktikáját, Stoner szerint nem ?k az esélyesek, Suppo szerint még kevésbé…
ki hiszi ezt el? Biztosan nem feltartott kézzel vonul majd ki az aszfaltra a vörös sereg. Brivio úr,
a yamahás kápó azon a véleményen van, hogy a soron következ? négy európai futamon kiviláglik majd, ki a
legnagyobb favoritja a világbajnokságnak. Igaza lehet: dönt? fontosságú szakaszba lépünk. Hát akkor, amúgy kvízm?sorosan álljunk meg
és foglaljuk össze, mit tudunk.

A vb pontversenyét Daniel Pedrosa vezeti, 81 egységgel. A spanyol mérlege eddig: csak dobogós helyek és
egy gy?zelem, négy futamon megvalósítva. Nincs mese. Ha le kell rajtolni a mez?nyt, a kis Danira számíthatunk.
Ha tempót kell menni, ugyancsak. Az ‘egy-egyben’ jelleg? közdelmeket viszont rendre bukja a HRC üdvöskéje.
Lehet-e így valaki sikeres a királykategóriában? Jorge Lorenzo üldöz, sebzett oroszlánként, miután súlyos
sérülést beszedve hozta magát be negyediknek Sanghajban. 74 pontja van. Pénteken veszi le a gipszet a
bokájáról.

Harmadik, 72-es számmal a neve mellett Rossi, Valentino. Sok minden szól mellette, például a ‘tortúrás’
pályakarakterisztika, a négy bal- és kilenc jobbkanyar, amiket ? nagyon tud, nagyon ismer. De méginkább az,
hogy megint magára talált: Kínában fordult vele egyet a világ. A Doki a favorit? Igen, de ne kiabáljuk el. Stoner,
a Casey srác, a világbajnoki címvéd? negyedik (56 pont), és hatékonyabb munkát vár – nyersen, de joggal – a Ducatitól,
ezzel rámutatva arra, hogy a jelenkor MotoGP-jében nyer? csak az lehet, aki alatt tökéletesen eltalált, felhangolt
és az adott pályához beállított motor-futóm?-gumi-alkímia kell. Ha ez megvan, a többi már csak rajta múlik – itt a
lehet?ség, lehet javítani. Bologna sokat vár Marco Melandritól is, aki feljöv?ben van, legalábbis mutat pozitív jeleket.
Mindenesetre ? azok közé tartozik a mez?nyben, aki nyert már és dobogón is állt Le Mans-ban.

A pole pozícióra máris bejelentkezett Colin Edwards, aki egy jó rajthellyel minimum megkínálja magát és a francia gyöker?
Tech 3 csapatot. Loris Capirossi vezérletével a Suzuki, John Hopkinsszal (a képen terepbejáráson) a Kawasaki igyekszik sebességfokozatot
váltani… sikerül-e az áttörés valamelyiküknek? Péntekt?l az edzéseken, szombaton az id?mér?n már többet tudunk. Nem
beszélve a vasárnapi versenyr?l. Bárki nyer, a lélektani el?ny hozzá kerül.

A 250-ben Mika Kallio vezet 82 egységgel. A finn legközelebbi ellenfele Mattia Pasini, akinek, megállapíthatjuk, remekük sikert a
bemutatkozása a negyedliteres kategóriában (61 pont). A gall pálya elvben kedvez a KTM-eknek, az Aprilia pedig kezdhet
azon gondolkozni, hogy miképp nyerhetne valahogyan egy pilótája, ha már a mez?ny kétharmada noalei vason ül. Vészharang-effektus?
Valami olyasmi… esélye újból csak van Hector Barberának, akib?l, ennyi id? után talán már megállapíthatjuk, hogy
mintha hiányozna bel?le a csibészség… ami elengedhetetlen a sikerhez. Még akkor is, ha a háttérben történetesen egy
Rossano Brazzi dolgozik. Figyeljük a japánokat, Yuki Takahashit, aki balszerencsés volt Kínában, de ha úgy vesszük, szárnyal az évekkel
ezel?tti Hondával, meg Hiroshi Aoyamát, akib?l kezd amolyan második pilóta válni a narancsos alakulaton belül. Simoncelli ?rült
dolgora képes a Gilera LE-vel: ha valaki, akkor ? megérdemelne egy gyári motort.

A 125-ben az alábbi képlet szerint m?ködnek a dolgok: Simone Corsi vezet 59 ponttal, annak ellenére, hogy bukta a
Kínai Nagydíjat. Mögötte Joan Olive és Nico Terol, akik fifty-fifty alapon, 50-50 egységgel osztoznak a virtuális dobogós helyeken, majd
rögtön a nyomukban – 49-cel – Mike Di Meglio. Lesz is szurkolótábora alighanem. Izgalmas az eleje? Úgy ám, f?leg, ha
Talmácsi Gábor tovább zárkózik: erre minden esélye megvan. Nagy kérdés az id?járás, lesz izgalom, ha el találna eredni
az es? vasárnap délel?tt. Persze ha nem, akkor is: remek versenyre számítunk. Vajon mit mutatnak a fiatalok – a német Bradl
vagy az angolok utánpótlása, tud-e ismételni Iannone, aki megízlelte a gy?zelem ízét Sanghajban. De ami a legjobban
érdekes: flottul megy-e minden Talmának? Úgy legyen! Hajrá magyarok!!!

ugrás fel