Napjaink egyik legnagyobb ökológiai problémája az elsivatagosodás, ami a sanghaji versenypálya környékét is sújtja: a lehangolóan pangó lelátók el?tt Rossi villan a MotoGP-sek els? szabadedzésen, Stoneré a második id? a napi összetettben, de ? az FP2 f?szerepl?je. Pedrosa is megy, Lorenzo is, egészen, amíg egy bukás meg nem állítja… komoly gondban a listavezet? spanyol. A 250-ben Bautista mellett Kallio, Barbera és Lüthi a virtuális els? sorban, a 125-ben a német Bradl vezet, Talmácsi ötödik – Corsi és Gadea között.
Párás, meleg id?, izzasztó fajta, de a gumik jól bírják – egyel?re – , így aztán egészen kedves id?eredményeket érnek el a pilóták a szabadedzéseken. A ‘megdöntend?’ Rossi délel?tti fordulója, az egyetlen két percen belüli kör mindezidáig. Van azonban reményünk egy szoros versenyre, mert Casey Stoner Ducatija számára kellemes terepnek bizonyul Sanghaj, szemben az Ibériai-félszigeten tapasztalt nehézségekkel. 52 ezred a különbség kettejük között.
Lorenzo épphogy kijött a kórházból, máris rásérült egy korábbi törésére, bal bokája sínylette meg esését a pénteki szabadedzésen, magyarán jól szétvágta magát. De Costa doktor szerint képes lesz rá, hogy rajthoz álljon, meg tudja csinálni. Botorság volna megfeledkezni Pedrosáról, aki egyel?re mintegy két tizedet szenved el, és a meglepetés-ember Nakanóról, aki negyedik a puha gumikkal. Az ötödik helyt?l lefelé is vannak különlegességek, Hopkins, Hayden, De Angelis, Capirossi és Dovizioso jelenléte az elejében színvonalas szórakozást ígér a kés?bbiekre, itt bármi lehet.
Keveredik tehát a régi és az új technika, keverednek a Michelin és a Bridgestone abroncsait használó pilóták, fejl?d? ágon a Suzuki és a Kawasaki – a rizlások új fejlesztésekkel tarsolyukban érkeztek meg Kínába. A japánok számára fontos ez a futam, egyrészt az anyaország földrajzi közelsége, másrészt a hatalmas és n?ttön növekv? kínai piac okán: mondani sem kell, hogy a négy szigetországi márka ‘oligarchái’ személyesen asszisztálnak a GP-hez. Mi több, a suzukisok már Capirossi szerz?déshosszabbításáról tárgyalnak, meggy?zte ?ket az olasz oroszlán ereje és az általa képviselt hozzáadott érték a motorfejlesztésben.
A megszokottnál jobban szenved Toseland az els? napon, Melandrit, bár térdre kényszeríti egy technikai hiba, a második felvonáson már javít (még így is tizennegyedik, két másodperc plusszal, de ez is javulás). Még nagyon az elején vagyunk, veszteségek (lásd: Jorge) már most vannak, de semmi sem d?lt el – hogyan is d?lt volna. Rossi-Pedrosa-Stoner csata kezd körvonalazódni vasárnapra, de a meglepetés is benne van a leveg?ben. Azon ugye senki nem lep?dik meg, hogy már a felvezetésben hivatalossá vált, hogy 2009-t?l a világbajnokság elkerüli Kínát?
MotoGP, szabadedzések: összevont id?eredmények
|
|
1. V.ROSSI ITA YAMAHA 1’59.906 |
Érdekes kis turnus volt a nyolcadlitereseké, talán inkább a pályán kívüli történések miatt – az IRTA csütörtöki közgy?lésén ugyanis gyakorlatilag megszületett a döntés, miszerint a következ? évadtól minden 125-ös versenyz?nek egyetlen motor áll majd rendelkezésére. A megszorító intézkedést vélhet?en a 250-re is kiterjesztik majd. Aztán a két kínai alakulat, a francia Cluzellel és Masbou-val síkraszálló Loncin és a jelent?ségteljes gárdát felvonultató Maxtra volt a soros (John Surtees, mint tiszteletbeli elnök – az egyetlen ember, aki 500-as, királykategóriás motorral és Forma-1-es gépjárm?vel is nyert világbajnokságot az MV-nek illetve a Ferrarinak; Garry Taylor csapatmenedzser, ex-Suzuki, Jan Witteveen, mint a blokk tervez?je, ex-Aprilia… – a cél a teljes szezonos bemutatkozás a szériában jöv?re). Részletek itt: www.maxtra-racing.com.
No de vissza a pályára. Ahol Stefan Bradl a leggyorsabb Bradley Smith el?tt, aztán a WRB-ikrek, akik – fordított sorrendben – vezetik a vb-összetettet: Terol és Corsi. Talmácsi Gábor nyitja a provizor második sort, ami nem rossz kezdet, Gadea, a csapattárs aztán, és De Rosa az els? KTM-mel. 25 fok, 42%-os páratartalom, zéró közönség. A napi mérleg tehát: 3. hely az els? szabadedzésen, az id?mér?n végül 5.
Talma nyilatkozata: ‘Jobb a motor a féktávokon, és ahányszor kimentem a boxutcába, mindig egy
kicsit javult. Motivál, hogy a korábbiakkal ellentétben nem toporgunk egy
helyben, hanem folyamatosan fejl?dünk. A versenygép eleje még mindig
csúszkál egy kicsit, háromszor is eséshatáron voltam az id?mér? során, de
szerencsére mindannyiszor kivédtem. Nem rossz az ötödik hely, de ennél még
lehetett volna jobb is, ha a leggyorsabb körömben a célegyenesre ráforduló
kanyarban nem csúszik ki az Apriliám eleje. Így a következ? köröm is
odalett.’
125: Q1
|
|
1. Stefan BRADL GER APRILIA 2’13.218 |
Hogy Alvaro Bautista az idei szezon legnagyobb esélyese, azt a tabella talán nem még támasztja alá, a spanyol akciói a pályán viszont annál inkább. A 250-esek Q1-e is ezt a teóriát er?síti, a piros Aprilia ugyanis szárnyal Bauval a nyeregben – félig már zsebben a pole pozíció. Három b? tizedet ver Kallióra, fél másodpercet Barberára, aki versenyképes a Tóth-féle motorral és Rossano Brazzival a hátországban. De velük még nem fújt ki a lista, többen ott lehetnek – Lüthi például, vagy Pasini, aki 125-ösként már nyert itt, vagy Simoncelli, aki ugyan még 1’3-at kap egy körön és 7 km/órát az egyenesben, de bármire képes lehet. ?rült versenyre számítunk.
Nyolctól lefele találjuk Faubelt, aki még nem nagyon jött bele ebbe az egészbe, Aoyama a jobb sorsra érdemes második KTM-mel, Takahashi, Poggiali, Pesek – aki bukik a reggeli szabadedzésen – , Debon és Locatelli. Tóth Imi a huszadik helyen a nyitány után.
250: Q1
|
|
1. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 2’05.035 Id?n túl (107%-os limit: 2’13.787) Russel GOMEZ SPA APRILIA 2’14.742 |
Legutóbbi hozzászólások