Készen állunk a Kínai Nagydíjra? A várva várt versennyel, amellyel kapcsolatban megannyi kétség és viszály kapott szárnyra, elkezd?dik az igazi idény. Hogy miért? Mert innent?l kezdve egészen a nyári szünetig egymást érik a futamok, bes?r?södik a program, mint a nagymama lekvárja, kevés lehet?ség lesz javítani, és egyre több és több lehet?ség lesz… rontani, na igen. Ami Sanghajt illeti, most egy jó id?re utoljára látogat oda a GP, meg az is lehet, hogy a gyorsaságizók az életben nem teszik be lábukat a Népköztársaság területére. Egyrészt ugye a politikai ügyek miatt, de az igazság az, hogy a MotoGP világa valami miatt nem ?rjítette meg a közönséget arrafelé, pedig a nagy számok törvénye alapján igazán megtelhetett volna a lelátó. De nem.
Ezt a versenyt a gumik dönthetik el, amivel nagy okosságot nem mondtunk, mert az utóbbi mintegy másfél szezon majd’ mindegyikén így volt ez. Összetett a pálya a maga két hosszú egyenesével, amiknek a végén brutális fékezés, de odavág a két 300 fokos visszafordító is, amelyek hosszúak, mint az álmatlan éjszakák, mindezt pedig technikás szakasz köti össze, amely bevitte a kegyelemdöfést Valentino Rossi els? gumijának a tavalyel?tti viadalon: az abroncs szó szerint megf?tt a célegyenessel átellenes hosszú részen, meg úgy általában (klikk az alanti képre a pálya kielemzéséhez és a nyilvános vécék feltérképezéséhez).
Lorenzo egy remek formában lév? M1-gyel vezeti a bajnokságot, 61 pontot gy?jtött három versenyen – akárcsak a Pedrosa srác, akit a hétközben leadott interjúban (Sanghaj: a HRC hozza a pneumatikus szelepvezérlést) még emberibb oldaláról ismerhettünk meg. Rossi 47 egységgel várja a folytatást… de ha csak a yamahásokat nézzük, Toseland ötödik, Edwards meg nyolcadik. Ez már majdhogynem egy armada, mert hisz nincs titok, az M1 gyors, stabil, er?s, versenyképes, képes alkalmazkodni hozzá mindegyik sportoló és mindegyik gumi. Ez egy remek motor, tisztelettel.
A csízió szerint ezt a motort kell elkapni… de sokan próbálják majd meg, legf?képpen a Ducati és a Honda szólistái. Casey Stoner negyedik a tabellán, neve mellett 40 pont áll, amúgy pedig reménykedhet a vörös rakétában és a Bridgestone-okban, hozzátéve, hogy a pálya lassú része valószín?leg kínszenvedés lesz az ideges Desmónak. A privát motorok lesújtóan szerepelnek, Melandri úgyszintén – sok segítségre nem számíthat az ausztrál.
A Honda furcsa. A két gyári gép szárnyal, Pedrosa mindhárom 2008-as futamon pódiumra állt, Hayden is kell?en kemény. Ééés… jön a pneumatikus szelepvezérlés? blokk, az edzéseken meg is ülik majd a fiúk, aztán ki-ki dönt, hogy akarja-e. Mármint, hogy akarja-e a nagyobb teljesítményt és csúcssebességet az azzal járó belátható rizikóval. A nem-gyáriak a legkülönfélébb gondokkal küzdenek, problémák az er?forrással egyenesben, hektikus beállítások, gumikat is ideértve… talán éppen ezért lehet a titánok közül valaki, aki képes tartani a lépést az élbollyal. Dovizioso?
John Hopkins századik (100.) nagydíjára készül, vele együtt ünnepelne a rejtélyek márkája, a Kawasaki is, amely eddig kiszámítható, egyenletes teljesítményt nyújt a szériában – azaz sosem képes megragadni az elejében, kémsztori ide, fura kinézet oda, Yoda mester amoda. A Suzuki cím? alfejezet is érdekes: a potenciál megvan, ami nincs meg, az a helyes beállítás: mindenesetre a kékek részér?l jobban benne van egy örömünnep a leveg?ben – talán nem Kínában – mint a zöldekér?l. Capirossinak vagy Vermeulennek el?bb-utóbb kijön majd a lépés. Azért ha valaki sportfogad, inkább Rossit, Lorenzót, Stonert vagy Pedrosát ajánlanánk és a nagyobb tétet. Persze mindenkinek a megérzése legyen a dönt?, pár peták mehet a nagy szorzós meglepetésekre is. A túlzásba vitt szerencsejáték mentálhigiénés problémákat okozhat.
A 250 csudálatos versenyekkel képes bennünket megörvendeztetni, meg borzasztóan unalmas körözgetésekkel néhanapján. Kallio védelmezi az els?séget (57 pont) Pasini (45) támad, és Bautista meg a többiek is. Itt már nincs mód játszadozni, minden hiba visszaüt. Az összetett annyiban csal, hogy például Alvaro vagy az olaszok ásza, Simoncelli kevés pontot gy?jtött, mégis favoritként kell ?ket kezelni minden egyes megmérettetésen. Barbera megvillanhat a Tóth csapat piros pöttyös Apriliájával, nagyon jót tenne egy igazi, nagybet?s Eredmény az alakulatnak – Imre részér?l szintúgy. Ha tippelni kéne, akkor Bautista, de majd meglátjuk.
A 125-ben a jelszó: vadászat Corsira. Simone, aki az elmúlt szezonokban kiegyensúlyozatlanul ment, esett-kelt és nem igazán lehetett komolyan venni, most – sajnálatunkra – els? számú esélyese a világbajnoki címnek. Ázsiában azonban beállhat a fordulat: Talmácsinknak meg kell ráznia magát, imperatívusz! Nagyon kéne egy siker, nagyon kéne lélektanilag és a pontszám miatt egyaránt. Nincs még kés? a feltámadásra! Hajrá magyarok!!!
Legutóbbi hozzászólások