Parádés edzés, remek versenyt ígér? felállás: 1’35.715-ös körével a harmadik mestermunkát hajtja végre 2008-ban a Yamaha-Michelin csomaggal Jorge Lorenzo; de nem ennek az egyetlen fordulónak köszönhette els?ségét a spanyol. Technikailag persze annak, de nagyon sok ehhez hasonló rundó volt (és alighanem maradt) a srácban. 233 ezredet adni a nagy rivális honfitársnak, Dani Pedrosának, félelmetes versenyritmust motorozni: nagy volt, amit Lorenzo m?velt. Még szociális kapcsolatai sem szenvedtek csorbát: Vermeulent ugyan elküldte melegebb éghajlatra, mert az ausztrál feltartotta, de utána le is bratyiztak, szent a béke.
Hispán derbi Portugáliában, de ott van az els? sorban Valentino Rossi is, hogy teljes legyen a latin show. Majdnem fél másodperc a lemaradása, de a Bridgestone-talpas M1 is m?ködik, bár kvalifikációs helyzetben fényévekkel el?tte van a Michelin. Hét francia gumis motor van az els? nyolcban, és a Dottore az egyetlen japánpárti.
Lorenzo melegében így értékelte a napot: ‘Harmadik pole-omat szereztem meg zsinórban, ez egy nagy pillanat, boldog is vagyok. De most nyogodtnak kell lennem, megfontoltnak és tisztán kell vezetnem.’ A fiú éppen egy m?tét el?tt áll, a kezével van valami komplex z?r: ‘Nem keresek kifogásokat, de éppenséggel csúcsformában sem vagyok. Ki fogok tartani a futamon, aztán majd gondolkodom az operációról.’ A rezümé: két Yamaha és egy Honda az els? sorban, de a második vonalban sincs nagy eltérés: ott Hayden áll Edwards és Toseland el?tt. Szép teljesítmény a borzasztó el?szezon után a bajnokságban ragyogóan indító HRC és a privát verzióban is nagyszer?en muzsikáló Yamaha részér?l. A Tech 3 csapat motorosai is a pneumatikus szelepes M1-gyel mennek: a gyártó szerint egyértelm?en ez lesz az irány a következ? két szezonban.
Stoner kilencedik, a motor eleje lázad, kiszámíthatatlanok a reakciói. ‘Remélem, megoldjuk ezt a problémát a bemelegítés alatt.’ Casey mögött a Kawasaki screamer-ménese a nyeregben Hopkinsszal, majd Nakano Hondája és Capirossi Suzukija: az öreg jó tempót megy versenygumikkal, de az edzése elmegy egy kicsúszáson. Az id?eredménybéli lemaradások innent?l már jelent?sek: 3 mp körül kap szegény Melandri a gyári Desmosedicivel, ami tragikus látvány.
MotoGP, a rajtrács
|
|
1. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 1’35.715 |
Néhány ‘?rid?’, ellenfelek módszeres demoralizálása, aztán egy laza levezetés: a vasárnapi negyedliteres futam favoritja így mutatkozik be a Q2-n, megszerezve a pole pozíciót. Marco Simoncelli és az ? Derbi LE paripája, amelyet Aligi Deganello rutinos csapata készít fel, tökéletes formában jelent meg. Alvaro Bautista egy darabig úg t?nt, beleszólhat az els?ség kérdésébe, de benne nem volt több: így aztán már nem is ? az estorili pálya csúcstartója egy körön. Els? sorban Mattia Pasini, a vb listavezet?je, kevesebb, mint négy tized a hátránya. No de nem megy rosszul Mika Kalliónak sem a KTM-mel. Ha nem történik meglepetés, ?k lesznek a f?szerepl?k a viadalon.
Második sorban a szenzációs Takahashi, aki beel?zi Aoyamát, az eles? Debont és Lüthit is. A többieknek nincs sok sanszuk, legalábbis a tréningeken nyújtott formából kiindulva. Barbera a harmadik sorban Faubel el?tt, Tóth Imre 1’45-ön belül ír és indonéz ellenfele között a rajtrácson.
250, Q2
|
|
Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’40.257
|
„A motor váltásnál durrogott, olyan érzés volt, mintha fél másodpercekre elvettem volna a gázt minden sebességváltásnál. Ez pedig megmutatkozott a körid?kben. Ahhoz, hogy megtaláljuk a tökéletes megoldást, szükségünk lesz még a szombati szabadedzésre.” Úgy fest, hogy a megoldás nem lett meg: huszadik hely az FP-n, aztán összetett kilencedik hely a Q2 hajrájában.
Simone Corsi pole-ban és a vb tetején, az olasz sajtó máris világbajnokként tekint rá. ‘Nagyon elégedett vagyok, a motor gyors. De remélem, még lehet fokozni ezt, a vasárnapi versenyen!’ Steve Bonsey, Noco Terol és a Webb kölyök vannak ott az els? sorban. Gadea nyitja a másodikat, Talmácsi kilencedik, Martinez úr máris felszólamlott, mondván, az Aprilia mostohagyerekként bánik a csapattal. Gigi Dall’Igna erre azt válaszolja, mindegyik, a gyár által támogatott együttes ugyanazt az anyagot kapja. Tán a tény, hogy a ‘Aspar’ a MotoGP-ben egy suzukis projektet kalapál Spiesszal és Bautistával… tán az nem tetszik Noalének? Vagy ne gondoljunk még erre, várjuk meg a versenyt? Várjuk… hajrá Talma, mutasd meg.
125, Q2
|
|
1. Simone CORSI ITA APRILIA 1’45.367 |
Legutóbbi hozzászólások