EST. 2002

Estoril szombaton: Lorenzo, Simoncelli és Corsi pole-ban

Parádés edzés, remek versenyt ígér? felállás: 1’35.715-ös körével a harmadik mestermunkát hajtja végre 2008-ban a Yamaha-Michelin csomaggal Jorge Lorenzo; de nem ennek az egyetlen fordulónak köszönhette els?ségét a spanyol. Technikailag persze annak, de nagyon sok ehhez hasonló rundó volt (és alighanem maradt) a srácban. 233 ezredet adni a nagy rivális honfitársnak, Dani Pedrosának, félelmetes versenyritmust motorozni: nagy volt, amit Lorenzo m?velt. Még szociális kapcsolatai sem szenvedtek csorbát: Vermeulent ugyan elküldte melegebb éghajlatra, mert az ausztrál feltartotta, de utána le is bratyiztak, szent a béke.

Hispán derbi Portugáliában, de ott van az els? sorban Valentino Rossi is, hogy teljes legyen a latin show. Majdnem fél másodperc a lemaradása, de a Bridgestone-talpas M1 is m?ködik, bár kvalifikációs helyzetben fényévekkel el?tte van a Michelin. Hét francia gumis motor van az els? nyolcban, és a Dottore az egyetlen japánpárti.

Lorenzo melegében így értékelte a napot: ‘Harmadik pole-omat szereztem meg zsinórban, ez egy nagy pillanat, boldog is vagyok. De most nyogodtnak kell lennem, megfontoltnak és tisztán kell vezetnem.’ A fiú éppen egy m?tét el?tt áll, a kezével van valami komplex z?r: ‘Nem keresek kifogásokat, de éppenséggel csúcsformában sem vagyok. Ki fogok tartani a futamon, aztán majd gondolkodom az operációról.’ A rezümé: két Yamaha és egy Honda az els? sorban, de a második vonalban sincs nagy eltérés: ott Hayden áll Edwards és Toseland el?tt. Szép teljesítmény a borzasztó el?szezon után a bajnokságban ragyogóan indító HRC és a privát verzióban is nagyszer?en muzsikáló Yamaha részér?l. A Tech 3 csapat motorosai is a pneumatikus szelepes M1-gyel mennek: a gyártó szerint egyértelm?en ez lesz az irány a következ? két szezonban.

Stoner kilencedik, a motor eleje lázad, kiszámíthatatlanok a reakciói. ‘Remélem, megoldjuk ezt a problémát a bemelegítés alatt.’ Casey mögött a Kawasaki screamer-ménese a nyeregben Hopkinsszal, majd Nakano Hondája és Capirossi Suzukija: az öreg jó tempót megy versenygumikkal, de az edzése elmegy egy kicsúszáson. Az id?eredménybéli lemaradások innent?l már jelent?sek: 3 mp körül kap szegény Melandri a gyári Desmosedicivel, ami tragikus látvány.

MotoGP, a rajtrács

1. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 1’35.715
2. Dani PEDROSA SPA HONDA 1’35.948
3. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’36.199
4. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’36.266
5. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’36.289
6. James TOSELAND GBR YAMAHA 1’36.790
7. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’36.998
8. Randy DE PUNIET FRA HONDA 1’37.223
9. Casey STONER AUS DUCATI 1’37.253
10. John HOPKINS USA KAWASAKI 1’37.346
11. Shinya NAKANO JPN HONDA 1’37.664
12. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 1’37.786
13. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 1’37.843
14. Toni ELIAS SPA DUCATI 1’38.561
15. Anthony WEST AUS KAWASAKI 1’38.775
16. Alex DE ANGELIS RSM HONDA 1’38.823
17. Marco MELANDRI ITA DUCATI 1’39.115
18. Sylvain GUINTOLI FRA DUCATI 1’39.355

Néhány ‘?rid?’, ellenfelek módszeres demoralizálása, aztán egy laza levezetés: a vasárnapi negyedliteres futam favoritja így mutatkozik be a Q2-n, megszerezve a pole pozíciót. Marco Simoncelli és az ? Derbi LE paripája, amelyet Aligi Deganello rutinos csapata készít fel, tökéletes formában jelent meg. Alvaro Bautista egy darabig úg t?nt, beleszólhat az els?ség kérdésébe, de benne nem volt több: így aztán már nem is ? az estorili pálya csúcstartója egy körön. Els? sorban Mattia Pasini, a vb listavezet?je, kevesebb, mint négy tized a hátránya. No de nem megy rosszul Mika Kalliónak sem a KTM-mel. Ha nem történik meglepetés, ?k lesznek a f?szerepl?k a viadalon.

Második sorban a szenzációs Takahashi, aki beel?zi Aoyamát, az eles? Debont és Lüthit is. A többieknek nincs sok sanszuk, legalábbis a tréningeken nyújtott formából kiindulva. Barbera a harmadik sorban Faubel el?tt, Tóth Imre 1’45-ön belül ír és indonéz ellenfele között a rajtrácson.

250, Q2

Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’40.257
Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’40.554
Mattia PASINI ITA APRILIA 1’40.653
Mika KALLIO FIN KTM 1’40.772
Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 1’41.063
Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’41.228
Alex DEBON SPA APRILIA 1’41.280
Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’41.356
Hector BARBERA SPA APRILIA 1’41.370
Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’41.470
Julian SIMON SPA KTM 1’41.820
Lukas PESEK CZE APRILIA 1’41.841
Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 1’42.080
Alex BALDOLINI ITA APRILIA 1’42.179
Manuel POGGIALI RSM GILERA 1’42.265
Karel ABRAHAM CZE APRILIA 1’42.360
Ratthapark WILAIROT THA HONDA 1’42.472
Fabrizio LAI ITA GILERA 1’42.574
Roberto LOCATELLI ITA GILERA 1’42.813
Federico SANDI ITA APRILIA 1’43.288
Eugene LAVERTY IRL APRILIA 1’43.297
Imre TOTH HUN APRILIA 1’44.932
Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 1’45.402
Russel GOMEZ SPA APRILIA 1’46.051
Ho Wan CHOW CHN APRILIA 1’46.594


Id?n túl


Sergio BATISTA POR HONDA 1’57.196

„A motor váltásnál durrogott, olyan érzés volt, mintha fél másodpercekre elvettem volna a gázt minden sebességváltásnál. Ez pedig megmutatkozott a körid?kben. Ahhoz, hogy megtaláljuk a tökéletes megoldást, szükségünk lesz még a szombati szabadedzésre.” Úgy fest, hogy a megoldás nem lett meg: huszadik hely az FP-n, aztán összetett kilencedik hely a Q2 hajrájában.

Simone Corsi pole-ban és a vb tetején, az olasz sajtó máris világbajnokként tekint rá. ‘Nagyon elégedett vagyok, a motor gyors. De remélem, még lehet fokozni ezt, a vasárnapi versenyen!’ Steve Bonsey, Noco Terol és a Webb kölyök vannak ott az els? sorban. Gadea nyitja a másodikat, Talmácsi kilencedik, Martinez úr máris felszólamlott, mondván, az Aprilia mostohagyerekként bánik a csapattal. Gigi Dall’Igna erre azt válaszolja, mindegyik, a gyár által támogatott együttes ugyanazt az anyagot kapja. Tán a tény, hogy a ‘Aspar’ a MotoGP-ben egy suzukis projektet kalapál Spiesszal és Bautistával… tán az nem tetszik Noalének? Vagy ne gondoljunk még erre, várjuk meg a versenyt? Várjuk… hajrá Talma, mutasd meg.

125, Q2

1. Simone CORSI ITA APRILIA 1’45.367
2. Stevie BONSEY USA APRILIA 1’45.621
3. Nicolas TEROL SPA APRILIA 1’45.622
4. Danny WEBB GBR APRILIA 1’45.782
5. Sergio GADEA SPA APRILIA 1’45.808
6. Joan OLIVE SPA DERBI 1’45.854
7. Stefan BRADL GER APRILIA 1’46.026
8. Mike DI MEGLIO FRA DERBI 1’46.144
9. Gabor TALMACSI HUN APRILIA 1’46.158
10. Scott REDDING GBR APRILIA 1’46.329
11. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 1’46.448
12. Andrea IANNONE ITA APRILIA 1’46.491
13. Bradley SMITH GBR APRILIA 1’46.523
14. Pablo NIETO SPA KTM 1’46.622
15. Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 1’46.679
16. Raffaele DE ROSA ITA KTM 1’46.736
17. Stefano BIANCO ITA APRILIA 1’46.860
18. Esteve RABAT SPA KTM 1’47.016
19. Dominique AEGERTER SWI DERBI 1’47.133
20. Sandro CORTESE GER APRILIA 1’47.293
21. Pol ESPARGARO SPA DERBI 1’47.300
22. Michael RANSEDER AUT APRILIA 1’47.628
23. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 1’47.717
24. Takaaki NAKAGAMI JPN APRILIA 1’47.724
25. Alexis MASBOU FRA LONCIN 1’47.734
26. Marc MARQUEZ SPA KTM 1’47.817
27. Jules CLUZEL FRA LONCIN 1’47.953
28. Lorenzo ZANETTI ITA KTM 1’47.971
29. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 1’48.495
30. Robert MURESAN ROU APRILIA 1’48.840
31. Ivan MAESTRO SPA APRILIA 1’49.355
32. Axel PONS SPA APRILIA 1’49.669
33. Dino LOMBARDI ITA APRILIA 1’49.690
34. Cyril CARRILLO FRA HONDA 1’49.809
35. Karel PESEK CZE APRILIA 1’50.687

ugrás fel